Gå til innhold

Sykepleier som studerer ppu, det er bare et problem..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker lærerutdannelsen og hadde det fantastisk i praksis! Kjenner at det å bli lærer er veldig rett for meg. Problemet mitt er at jeg angrer på at jeg ikke begynte på en 5-årig lektorutdannelse i stedet, som norsk, engelsk eller historie. Jeg har alltid angret på at jeg ble sykepleier og har villet bort fra yrket i alle år. Ppuy ble en enkel løsning som ikke krever all verden av tid, eller økonomisk offer, og jeg kan fort begynne i jobb. Men så er det svært få jobber ute for denne retningen, i tillegg til at jeg på ingen måte brenner for å være sykepleier. Å undervise i anatomi er bare gøy, men merker motivasjonen for resten er laber.

Ser at det er stor etterspørsel for fagene norsk og engelsk, og jeg vurderer nå hva jeg bør gjøre, f eks gå i gang med et av disse fagene på universitetet parallellt med ppu som jeg holder på med? Jeg har fra før studert historie, samfunnsfag og biologi, som jeg er interessert i, men redd det ikke hjelper meg på jobbmarkedet. Elsker engelsk språk, kultur og historie, så tenker det kunne vært en mulighet? Er og veldig glad i norsk språk og rettskriving, så føler ikke det er helt feil heller. Noen som har gode råd og tips til meg?? Trenger å sortere tanker litt. Hvordan skal jeg holde ut å jobbe som sykepleier mens jeg utdanner meg? Føler jeg må fake meg gjennom hver eneste jobbhverdag. Vil være lærer så fort som mulig, innen fag jeg faktisk er mer interessert i:) Er forresten rundt 40 år:)

Anonymkode: 0f2c6...236

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo veldig mange fag, har du 60 stp kan det være nok til å da undervise i de, da tenker jeg eks samfunnsfag og historie. Du vil være kvalifisert til å bli lærer i programfag på helse og oppvekst. 

Kan du ikke forsøke å få stilling på en videregående og se hvordan ting blir før du søker norsk. 

Anonymkode: 813e1...e54

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg heller som vikar i skoler istedenfor å ta opp fag. Da får du kutt mer praksis og vil lettere komme gjennom og bli innkalt på intervju. 

Anonymkode: 813e1...e54

AnonymBruker
Skrevet

Det er samme elendigheten å være lærer. Hilsen spl. + lektor i biologi/kjemi

Anonymkode: 538ba...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å melde deg som vikar på vgs! Da har du muligheten til å få vikariater, og står sterkere når de lyser ut faste jobber. Som oftest kommer disse jobbene ut i april/mai, men det skjer selvfølgelig at lærere slutter midt i året også så er bare å følge med og søke. 

Jeg er akkurat ferdig med samme utdannelse og har fått jobb. Har vært vikar under studietiden, og har samme erfaring fra mange medstudenter at de får jobb så fort de er ferdig utdannet.

Anonymkode: dcc17...746

Skrevet

Jeg studerer språk, så tilgi meg for at jeg kjenner lite til lærerveien, men er flere studenter som tar 60 std i språk sammen med oss for å undervise i disse fagene. Så det er vil fult mulig med årsstudium. Jeg studerer 100% ved siden jobb uten problemer så det er sikkert mulig å skvise inn noe språk for deg i planen din. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i VGS. Hadde et annet yrke tidligere, og tok PPU og årsstudium i norsk samtidig med den forrige jobben min. Er lektor med tillegg og har rettslære, norsk og engelsk som undervisningsfag. Der jeg jobber er det mange som har samfunnsfag, så det er lite ettertraktet hvis du ikke har norsk og/eller engelsk i tillegg. Jeg ville tatt årsstudium i norsk, dersom det er mulig å fylle på med fag på PPUY og undervise i dem. Kan du undervise i noe annet enn programfaget ditt hvis du har den yrkesfaglige retningen? Hvis ja, så kjør på. Engelsk kan du f eks ta når du har fått jobb som lærer. 

Anonymkode: eeb46...ccd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...