Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sikker på at pollen som gjør dette.

Går rundt og føler meg konstant febersjuk, er varm, kvalm, kjempehes, hoster, såre og vonde bihuler, pottetett i nesa, nyser og snyter meg konstant, helt ekstrem hodepine både dag og natt, verker og gjør vondt i hele kroppen og generelt svekket allmenntilstand. Har sovet 13 timer i dag sammenhengende pga utmattethet, prøvde å gjøre dagligdagse ting før jeg falt om av utmattelse og sov enda 3 timer.

Er i tillegg gravid og lurer på om dette gjør at jeg får ekstreme symptomer i år i forhold til de andre årene?

Er dette normale pollensymptomer?

Anonymkode: 2d3a7...c4e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, graviditet og pollen allergi er da ikke dødelig. Sikkert kjekt for de som virkelig er dødssyke å se at du likestiller deg med dem.

Anonymkode: e4f45...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss, graviditet og pollen allergi er da ikke dødelig. Sikkert kjekt for de som virkelig er dødssyke å se at du likestiller deg med dem.

Forskjell på å si at jeg føler meg døende og å si at jeg er dødssyk. Man kan jo ikke si noe lengre uten at noen blir krenket 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig å føle seg slik nei, regner med du går på medisiner?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, du klarer vel å forstå "følelsen" ts har, det er ikke så vanskelig om du har et snev av empati.

Anonymkode: e39a6...63c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går rundt og føler meg konstant febersjuk, er varm, kvalm, kjempehes, hoster, såre og vonde bihuler, pottetett i nesa, nyser og snyter meg konstant, helt ekstrem hodepine både dag og natt, verker og gjør vondt i hele kroppen og generelt svekket allmenntilstand. Har sovet 13 timer i dag sammenhengende pga utmattethet, prøvde å gjøre dagligdagse ting før jeg falt om av utmattelse og sov enda 3 timer.

Er i tillegg gravid og lurer på om dette gjør at jeg får ekstreme symptomer i år i forhold til de andre årene?

Jeg er hyperallergisk og det er slike symptomer jeg får når det er mye spredning. Har hatt det slik siden jeg var liten.. 

Når man er gravid så er immunforsvaret på bunn, så ja, det kan være derfor du får så sterke symptomer. Kan du ikke rådføre deg med lege eller apotek ift allergimedisiner for gravide? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går an å kjenne seg så dårlig, at det kjennes ut som at kroppen holder på å gi opp. Ts prøver bare å beskrive hvordan hun føler seg..

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Allergi kan være ganske jævlig, men jeg ville bestilt meg en legetime for dette. Spesielt siden du ikke har vært så dårlig av allergien før, og har ekstrem hodepine.

Anonymkode: 8cd94...12d

Skrevet

At du er gravid kan nok forsterke den allergiske reaksjonen. Samtidig så er det mange rundtomkring som har en skikkelig forkjølelse nå, så det kan det også være.

Har du varmepumpe/aircondition? Så pass på å holde vinduer og ventiler stengt og bruk varmepumpen til å filtrere luften. Tørk klær inne/i tørketrommel, dusj og skift klær etter at du har vært ute.

Kjenner du noen som har hytte høyt til fjells eller ute i skjærgården (mest mulig avstand til nærmeste skog/eng

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke uvanlig å føle seg slik nei, regner med du går på medisiner?

Vel, du klarer vel å forstå "følelsen" ts har, det er ikke så vanskelig om du har et snev av empati.

Anonymkode: e39a6...63c

Ja, bruker både aerius og livostin nesespray og øyedråper. Men lite virkning i år kjenner jeg.

Rosatoast skrev (22 minutter siden):

Jeg er hyperallergisk og det er slike symptomer jeg får når det er mye spredning. Har hatt det slik siden jeg var liten.. 

Når man er gravid så er immunforsvaret på bunn, så ja, det kan være derfor du får så sterke symptomer. Kan du ikke rådføre deg med lege eller apotek ift allergimedisiner for gravide? 

Huff da. Hvordan har du håndtert det? Har du fått allergivaksinasjon? Jeg skulle begynne på dem i høst men må nok utsettes pga graviditeten.

Det gir mening ja. Har vært ofte forkjølet før dette også etter jeg ble gravid. Har kjøpt saltvansspray i dag som jeg skal prøve :)

Mt3 skrev (18 minutter siden):

At du er gravid kan nok forsterke den allergiske reaksjonen. Samtidig så er det mange rundtomkring som har en skikkelig forkjølelse nå, så det kan det også være.

Har du varmepumpe/aircondition? Så pass på å holde vinduer og ventiler stengt og bruk varmepumpen til å filtrere luften. Tørk klær inne/i tørketrommel, dusj og skift klær etter at du har vært ute.

Kjenner du noen som har hytte høyt til fjells eller ute i skjærgården (mest mulig avstand til nærmeste skog/eng

Kanskje jeg har en kombinasjon. Føles sånn ut i hvertfall.

Gode tips, har pleid å ha vinduene åpne inntil nå. 

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, bruker både aerius og livostin nesespray og øyedråper. Men lite virkning i år kjenner jeg.

Huff da. Hvordan har du håndtert det? Har du fått allergivaksinasjon? Jeg skulle begynne på dem i høst men må nok utsettes pga graviditeten.

Det gir mening ja. Har vært ofte forkjølet før dette også etter jeg ble gravid. Har kjøpt saltvansspray i dag som jeg skal prøve :)

Kanskje jeg har en kombinasjon. Føles sånn ut i hvertfall.

Gode tips, har pleid å ha vinduene åpne inntil nå. 

Ts

Går på allergimedisiner og må ta kortison når det er ille, har ikke gjort det hvert år, men når jeg har hatt sterke reaksjoner. 

Har ikke tatt allergivaksine, nei. Føler allergien er så varierende fra år til år, og det har jo noe med spredning å gjøre. Så føler jeg ikke har tatt meg bryet til det. 

Man må passe på å ikke lufte innendørs før det er kvelden, for pollenspredningen stopper opp om kvelden når fotosyntesen starter. Hvis ikke kommer all pollen inn i huset ditt, har du gjort dette burde du støvsuge og tørke støv asap. Og bytte sengetøy. Dusj hver kveld, da skyller du av pollenet. Ta nesespray og øyedråper hver morgen/kveld før du gjør noe annet. Saltvannsspray løser opp, men motvirker ikke allergien i seg selv - så anbefaler egt ikke det hvis du ikke har tenkt til å ta allergispray i tillegg. 

Lykke til. 

Endret av Rosatoast
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...