Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har litt lengde på neglene mine, mellom 5 til 10 mm utfor fingertuppene, har hatt lengde på negler i minst 10 år på fast basis.Det er 2 ting jeg lurer litt på, det som er litt spesielt er at huden under neglen har liksom flyttet seg utover ca 2 mm utfor fingertupp, så helt korte negler er helt umulig for meg å ha, er dette vanlig ? det andre som er litt rart er visst jeg må file negler ned slik de blir korte så føles fingertuppene mine såre ut, uten at jeg har gjort noe som skal tilsi at dem er såre, føles helt   pyton, noen som kjenner til dette.Det samme gjelder for tærne mine, har litt lengde ca 3 til 5 mm negl utfor tåspiss, må jeg file ned på grunn av knekt eller skadet negl så føles tåspissene såre ut, huden under negl ligger ca 2 mm utfor tåspissen, det som er litt greit med dette er at jeg ikke får masse med skit som samler seg under neglene, men lurer litt på om dette er vanlig.

Endret av Jentegutt
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, vet ikke om jeg er ikke helt sikker på hva du mener.. Men kan det være fordi at det er den huden du treffer, når du filer da?

Kanskje neglene har vokst seg inn i huden, og at det derfor blir sårt.

Anonymkode: 8d006...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hmm, vet ikke om jeg er ikke helt sikker på hva du mener.. Men kan det være fordi at det er den huden du treffer, når du filer da?

Kanskje neglene har vokst seg inn i huden, og at det derfor blir sårt.

Anonymkode: 8d006...15a

Nei neglene er sunne og friske, ser veldig pene og velstelte ut, er bare akkurat som det som neglen hviler på har flyttet seg utover, filer ikke så langt ned at jeg kommer borti hud.

Men takker for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. 

Også derfor mange ikke forstår hvor hygienisk lange negler er. Huden legger seg oppover, bak dem. Så det er superlett å holde rent. I motsetning til korte negler, der alt skit legger seg under. 

Anonymkode: 85a4d...9cf

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt vanlig, neglene drar huden under neglene med seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er helt vanlig. 

Også derfor mange ikke forstår hvor hygienisk lange negler er. Huden legger seg oppover, bak dem. Så det er superlett å holde rent. I motsetning til korte negler, der alt skit legger seg under. 

Anonymkode: 85a4d...9cf

Oki,så helt normalt 😁ja det er veldig enkelt å holde rent, kommer ikke skit inn under lilsom.

Takk❤️

Skrevet
Djungelvrål skrev (16 minutter siden):

Helt vanlig, neglene drar huden under neglene med seg. 

Takk for svar ❤️

Skrevet
Jentegutt skrev (2 timer siden):

Takk for svar ❤️

Ha shellack og de blir jo kjempelange med det, og utrolig vondt hvis en knekker langt nede. Da kjenner man hvor langt opp huden er kommet. 🤥

Skrevet
Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Ha shellack og de blir jo kjempelange med det, og utrolig vondt hvis en knekker langt nede. Da kjenner man hvor langt opp huden er kommet. 🤥

😳ja vet hvordan det er, kjempevondt når de brekker langt inne, som sagt så er huden min lagt utfor fingertuppen, ser litt rart ut, men det er lett og holde rent, kan ikke få skit inn mellom negl og hud😁

Skrevet
7 hours ago, Jentegutt said:

Jeg har litt lengde på neglene mine, mellom 5 til 10 mm utfor fingertuppene, har hatt lengde på negler i minst 10 år på fast basis.Det er 2 ting jeg lurer litt på, det som er litt spesielt er at huden under neglen har liksom flyttet seg utover ca 2 mm utfor fingertupp, så helt korte negler er helt umulig for meg å ha, er dette vanlig ? det andre som er litt rart er visst jeg må file negler ned slik de blir korte så føles fingertuppene mine såre ut, uten at jeg har gjort noe som skal tilsi at dem er såre, føles helt   pyton, noen som kjenner til dette.Det samme gjelder for tærne mine, har litt lengde ca 3 til 5 mm negl utfor tåspiss, må jeg file ned på grunn av knekt eller skadet negl så føles tåspissene såre ut, huden under negl ligger ca 2 mm utfor tåspissen, det som er litt greit med dette er at jeg ikke får masse med skit som samler seg under neglene, men lurer litt på om dette er vanlig.

«Hyponychium» du snakker om tenker jeg: 

https://www.healthline.com/health/hyponychium

https://www.myblisskiss.com/blog/nail-anatomy-different-parts-of-fingernail/

https://www.popsugar.co.uk/beauty/skin-growth-under-nails-reason-48700679?utm_medium=redirect&utm_campaign=US:NO&utm_source=www.google.no

AnonymBruker
Skrevet

Hold neglene korte, lange negler er kvalmt og uhygienisk.

Anonymkode: acba4...38f

Skrevet
Peanut skrev (15 timer siden):

Takk for masse god info, er nok mye mulig det kommer av acrylnegler, hadde dette i over 5 år i strekk, følte de ekte neglene mine trengte en pause da de føltes tynne, så sluttet med dette.Når det gjelder tærne så har jeg aldri hatt acryl, men har alltid hatt litt lengde, føles helt rart ut med korte negler dag jeg er vant til å kjenne med negler ikke tåspissen visst du forstår hva jeg mener, vanskelig å forklare 😜

Takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet

Haha 😄 Jeg har tenkt på det samme! Men jeg har ikke visst hvordan jeg skal beskrive det 😄 Da ble jeg smartere i dag.

Anonymkode: 42735...c94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår overhodet ikke hva dere mener. Kan noen legge inn et bilde av dette fenomenet? 🙂

Anonymkode: 2483d...81a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår overhodet ikke hva dere mener. Kan noen legge inn et bilde av dette fenomenet? 🙂

Anonymkode: 2483d...81a

Nederste linken til peanut :) 

Anonymkode: 42735...c94

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
Jentegutt skrev (På 22.6.2022 den 16.04):

Mine er ekte gikk i 6 uker uten og klippe dem ser at flere er skjeve

20220804_092244.jpg.817d8b4d622f69f0ce7b3dea205bfef4.jpg

• Hjerte 1
Skrevet

De var nydelige 😍

• Hjerte 1
Skrevet
Jentegutt skrev (3 timer siden):

De var nydelige 😍

517484-9-1256664968254.jpg.cfbd77a9881121dbb5dd555651eb7b18.jpg517484-9-1256664984705.jpg.acc8d5d1e7c451a1d4707feaf695c28a.jpg

• Hjerte 1
Skrevet
Nailpolish4life skrev (2 timer siden):

517484-9-1256664968254.jpg.cfbd77a9881121dbb5dd555651eb7b18.jpg517484-9-1256664984705.jpg.acc8d5d1e7c451a1d4707feaf695c28a.jpg

Jeg har alltid likt naturlige negler best, syns dine var delikate og lekre😁😍elsker babyblå😁nydelig kvinne er du og😁

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...