Gå til innhold

Det er ferie og jeg har blitt syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men jeg har ikke test hjemme og jeg orker ikke gå ut fordi jeg er syk, og jeg vet ikke hvor man får tak i tester nå da vettu. 

Jeg har bare to uker med ferie, så de dagene er hellige. 

Anonymkode: 87015...5b5

Farmasiet.no

Anonymkode: 350ad...b59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går folk og får sykmelding fordi de er syl et par dager i ferien!?! Har aldri plaget helsevesenet eller arbeidsgiver med det! En ting er hvis du er så syk at du ikke kn reise på ferie og skal ha penger tilbake fra forsikring… 

Anonymkode: abab9...bd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går folk og får sykmelding fordi de er syl et par dager i ferien!?! Har aldri plaget helsevesenet eller arbeidsgiver med det! En ting er hvis du er så syk at du ikke kn reise på ferie og skal ha penger tilbake fra forsikring… 

Ja hvorfor skulle man ikke gjøre det??

Anonymkode: 350ad...b59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok plenty av folk som gjør det... Har også hatt kolleger som har hentet inn en beleilig sykemelding i ferien, for å kunne spare de feriedagene slik at de også får ferie i skolenes høst- og juleferie. Ganske gjennomskuelig hos enkelte🙃🙃🙃

Selv har jeg aldri gjort det, og jeg trodde man måtte være sykmeldt i minst fem feriedager for å kunne få igjen ferie senere, men dette stemmer visst ikke lenger. Jeg kastet selv bort en feriedag tidligere i år pga. sykdom som garantert hadde vært grunnlag for sykemelding ut fra hvilken jobb jeg har og symptomene jeg hadde, men jeg var "dum"/pliktskyldig nok til å bruke feriedagen som planlagt. 

Anonymkode: 5022a...351

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så siden jeg har vært syk i to dager allerede, så er de gått i dass?

Arbeidsgiver skal varsles ved 1.dags sykdom, så med mindre du har en veldig snill arbeidsgiver så er de dagene antakelig tapt. Leger skriver også stort sett ikke sykmelding tilbake i tid, de skriver fra 1. Kontakt med lege. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem sa det kun var snakk om to dager???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er nok plenty av folk som gjør det... Har også hatt kolleger som har hentet inn en beleilig sykemelding i ferien, for å kunne spare de feriedagene slik at de også får ferie i skolenes høst- og juleferie. Ganske gjennomskuelig hos enkelte🙃🙃🙃

Selv har jeg aldri gjort det, og jeg trodde man måtte være sykmeldt i minst fem feriedager for å kunne få igjen ferie senere, men dette stemmer visst ikke lenger. Jeg kastet selv bort en feriedag tidligere i år pga. sykdom som garantert hadde vært grunnlag for sykemelding ut fra hvilken jobb jeg har og symptomene jeg hadde, men jeg var "dum"/pliktskyldig nok til å bruke feriedagen som planlagt. 

Anonymkode: 5022a...351

Næmmen så flink du er. Jeg har derimot ikke råd til å ta ut mer enn to uker ferie i år og nå har snart ene uka gått vekk i covid. Spar snyltehistoriene dine til en annen mer passende gang. Jeg er ganske ny og prøver å finne ut hva som er reglene her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Næmmen så flink du er. Jeg har derimot ikke råd til å ta ut mer enn to uker ferie i år og nå har snart ene uka gått vekk i covid. Spar snyltehistoriene dine til en annen mer passende gang. Jeg er ganske ny og prøver å finne ut hva som er reglene her. 

Om du ønsker å få feriedagene til gode pga sykdom må du varsle arbeidsgiver og fastlege med en gang. Du får ikke tilbakedatere sykemelding, så om du ikke har vært i kontakt med lege er feriedagene tapt.

Anonymkode: 9e016...ebd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...