AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Luftveisinfeksjon, sannsynligvis covid. Hvor raskt må jeg kontakte lege for å få legeerklæring på sykdom i ferien? Vet jo heller ikke hvor lenger jeg kommer til å være syk... Anonymkode: 87015...5b5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 For å få utsatt ferien, må du ha en sykemelding for de dagene du skal utsette. Du må ta kontakt med lege og ordne dette asap. Mange leger som ikke tilbakedaterer sykemeldinger. Når det er sagt, den akutte delen av en luftveisinfeksjon varer som regel ikke lenge nok til at dette er nødvendig. Hvis du TROR du har covid, får du ta en test da vet du. Anonymkode: 0efca...0e8 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For å få utsatt ferien, må du ha en sykemelding for de dagene du skal utsette. Du må ta kontakt med lege og ordne dette asap. Mange leger som ikke tilbakedaterer sykemeldinger. Når det er sagt, den akutte delen av en luftveisinfeksjon varer som regel ikke lenge nok til at dette er nødvendig. Hvis du TROR du har covid, får du ta en test da vet du. Anonymkode: 0efca...0e8 Ja, men jeg har ikke test hjemme og jeg orker ikke gå ut fordi jeg er syk, og jeg vet ikke hvor man får tak i tester nå da vettu. Jeg har bare to uker med ferie, så de dagene er hellige. Anonymkode: 87015...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Er. sengeliggende på andre dagen. Anonymkode: 87015...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Som skrevet over, du må ha sykemelding om du skal ha tilbake feriedager, det hjelper ikke med legeerklæring eller egenmelding. Anonymkode: d30ec...b2f 2
Bettyspaghetti Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Du må gi beskjed til arbeidsgiver, også må du få sykemelding med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Tar legekontorene inn syke med luftveissymptomer nå? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som skrevet over, du må ha sykemelding om du skal ha tilbake feriedager, det hjelper ikke med legeerklæring eller egenmelding. Jada, var det jeg egentlig mente. Anonymkode: 87015...5b5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Bettyspaghetti skrev (4 minutter siden): Du må gi beskjed til arbeidsgiver, også må du få sykemelding med en gang. Så siden jeg har vært syk i to dager allerede, så er de gått i dass? Anonymkode: 87015...5b5
Rosatoast Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, men jeg har ikke test hjemme og jeg orker ikke gå ut fordi jeg er syk, og jeg vet ikke hvor man får tak i tester nå da vettu. Jeg har bare to uker med ferie, så de dagene er hellige. Anonymkode: 87015...5b5 Du vet ikke hvor man får tak i tester nå? 😂 Hva med apotek? Eller alle andre dagligvarebutikker 🧐👍🏼. Tviler sterkt på at du får tilbakedatert sykemeldingen din, man skal ringe legen samme dag man har blitt syk hvis slike ting skal skje. Og hvis du ikke evner å kjøpe en Covid-test en gang så er det bare å glemme. Selv om du føler deg syk burde du komme deg en et apotek å kjøpe en test, samt smertestillende og febernedsettende medisiner. Det er sånne ting man må gjøre selv om man er syk, faktisk. Og siden du ikke har ringt lege verken i går eller i dag, så er det bare å stålsette seg. Uavhengig hva slags sykdom du har så varer det ikke i 14 dager, og det er mye pollenspredning nå - så kan være du bare har symptomer på det. Endret 22. juni 2022 av Rosatoast 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, men jeg har ikke test hjemme og jeg orker ikke gå ut fordi jeg er syk, og jeg vet ikke hvor man får tak i tester nå da vettu. Jeg har bare to uker med ferie, så de dagene er hellige. Anonymkode: 87015...5b5 Bestill test på hjemlevering, og kontakt legen din på helsenorge . Anonymkode: 62a91...59e 1
Blå knapp Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tar legekontorene inn syke med luftveissymptomer nå? Jada, var det jeg egentlig mente. Anonymkode: 87015...5b5 Det gjør ikke mitt, i hvert fall. Ville ringt dit, for å høre hva du skal gjøre. Man får vel kanskje gratis selvtester fra kommunen fortsatt? Det finner du ut av på siden til kommunen. Lurt å ha tester liggende fra før av, så du slipper å tenke på det når du ikke er i form. God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 Rosatoast skrev (17 minutter siden): Selv om du føler deg syk burde du komme deg en et apotek å kjøpe en test, samt smertestillende og febernedsettende medisiner. Det er sånne ting man må gjøre selv om man er syk, faktisk. Ærlig talt, er man syk så er det ikke sikkert man har krefter nok til å gjøre slike ting! Jeg har hatt covid noen dager nå, og greier ikke gå mange skrittene før det svimler og jeg nesten går i bakken. Er så heldig å ha folk rundt meg som kan hjelpe, men ikke alle har den muligheten heller! Anonymkode: 81f2c...c61 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Luftveisinfeksjon, sannsynligvis covid. Hvor raskt må jeg kontakte lege for å få legeerklæring på sykdom i ferien? Vet jo heller ikke hvor lenger jeg kommer til å være syk... Anonymkode: 87015...5b5 Du vet jo ikke hvor lenge du er syk når du jobber heller.......du må bare få deg sykemelding for å få igjen ferie i sykeperioden. Må virkelig si jeg er skuffet over kunnskapen til en del her inne 😞 Go bedring. Anonymkode: 7712e...73a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Som mange skriver må du ta kontakt med legen din. De tilbakedaterer ikke sykemelding stort sett. Ring dem i morgen, så får du sykemelding fra da om du fortsatt er dårlig. Anonymkode: 9e016...ebd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 Rosatoast skrev (3 timer siden): Du vet ikke hvor man får tak i tester nå? 😂 Hva med apotek? Eller alle andre dagligvarebutikker 🧐👍🏼. Tviler sterkt på at du får tilbakedatert sykemeldingen din, man skal ringe legen samme dag man har blitt syk hvis slike ting skal skje. Og hvis du ikke evner å kjøpe en Covid-test en gang så er det bare å glemme. Selv om du føler deg syk burde du komme deg en et apotek å kjøpe en test, samt smertestillende og febernedsettende medisiner. Det er sånne ting man må gjøre selv om man er syk, faktisk. Og siden du ikke har ringt lege verken i går eller i dag, så er det bare å stålsette seg. Uavhengig hva slags sykdom du har så varer det ikke i 14 dager, og det er mye pollenspredning nå - så kan være du bare har symptomer på det. Jeg har vært forkjøla siden 15. mai, så det stemmer nå i hvert fall nødvendigvis ikke 😄 Enig sånn ellers med posten din 😊 Anonymkode: a0b92...dfa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 Hvis du ønsker å sjekke om det er covid så kan man bestille test med rask hjemlevering fra f.eks. farmasiet. Jeg fikk sykemelding via melding (e-konsultasjon) i pasientsky på noen timer. Det er anbefalt å holde seg hjemme ved symptomer uansett om det er covid eller ikke, og de har nok ikke behov for å se på deg uansett. Anonymkode: 43da9...643
BobbySocks Skrevet 22. juni 2022 #18 Skrevet 22. juni 2022 Her ringer man dagen man er syk, får videokonsultasjon med legen og blir sykemeldt så lenge legen tror du trenger. Ring når legekontoret åpner i morgen, der er da de deler ut akutt timene sine.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #19 Skrevet 22. juni 2022 Alle dagligvarer selger testere.. Anonymkode: efb67...57d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #20 Skrevet 22. juni 2022 Send en emelding til legen asap. Skriv symptomer og at du skal teste i morgen. Fortell at du har ferie og derfor ønsker evt sjekk for å få godkjent sykemelding. Ring kontoret i morgen tidlig og få time/fortell at du har sendt melding og trenger sykemelding fra samme dag. Du kan vurdere å gå privat også om det er vanskelig å få time raskt. Men jeg har aldri opplevd problemer med tilbakedattering dersom man ringer inn og ikke får time før flere dager senere. Men da har de det registrert når du først tok kontakt. Anonymkode: 1c5bb...076 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå