Gå til innhold

Hva lager du i airfryer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å kjøpe airfryer, men usikker på om den kommer til å bli brukt? Hva er egentlig mulig å lage/tilberede? Går det fortere enn vanlig stekeovn?😊

Anonymkode: 3f987...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjøpte en sånn til jul i fjor til kr 2100. Samboer ville ha. Den har vært lite brukt, kanskje syv-åtte ganger og kun til kyllinglår og pommes frites. Reklamen sier at man får i seg mindre fett ved å steke på den måten, men når den blir så lite brukt utgjør dette tilnærmet ingenting for helsen. Jeg ville heller spart plassen på et allerede overfylt kjøkken.

Anonymkode: bdcfd...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går fortere enn stekeovn siden du ikke behøver tid på å varme opp airfryeren, jeg bruker den mye når jeg er alene hjemme. Når mannen er hjemme bruker jeg den til å feks steke hel kylling, koteletter, kyllingfilet surret i bacon, pommesfrites.

Anonymkode: c9c76...38a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kjøpte en sånn til jul i fjor til kr 2100. Samboer ville ha. Den har vært lite brukt, kanskje syv-åtte ganger og kun til kyllinglår og pommes frites. Reklamen sier at man får i seg mindre fett ved å steke på den måten, men når den blir så lite brukt utgjør dette tilnærmet ingenting for helsen. Jeg ville heller spart plassen på et allerede overfylt kjøkken.

Anonymkode: bdcfd...713

Jeg rydda heller plass jeg ;) 

Kjøpte meg nettopp en til 599,- på Claes Ohlson og den har gått gjevt og trutt siden. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vurderer å kjøpe airfryer, men usikker på om den kommer til å bli brukt? Hva er egentlig mulig å lage/tilberede? Går det fortere enn vanlig stekeovn?😊

Anonymkode: 3f987...d71

Syntes at tilberedingen er perfekt, det eneste man trenger å tenke på er om ting må vendes eller ristet.  Så ja, om du er av de som bruker ovnen rett og venter på at tempen har gått dit den skal før du setter inn maten, så JA da sparer du masser av tid :) 

Anonymkode: 38f59...7f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Airfryer kan brukes til veldig mye rart, det er tross alt en liten varmluftsovn.

Jeg fikk en til jul og har brukt den til friterte poteter fra frysedisken, farsemat, panert mat, vårruller. Den gjør potetene sprøere enn jeg får til i stekeovnen, og vårrullene var veldig vellykket. 

Ja, og så har de noe helt ålreit innbakt blekksprut på min lokale Rema, det er udmerket å ha i fryeren.

Anonymkode: 8ab63...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sikkert svart i andre tråder om airfryer, men:

*steker frosne og halvstekte rundstykker/pitabrød/ciabatta, går kjemperaskt
*steker kyllingvinger, kyllingnuggets
*steker potetbåter
*steker panert fisk
*lager nachos, har dem i en liten ildfast form som akkurat passer i airfryeren

Sikkert flere ting også, men det er det jeg kommer på i farten,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder på med potetbåter nå 😋

Anonymkode: e457b...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den mye, til å tine brød, pommes frites, grilling, ostesmørbrød, laks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede slitt ut en air frier å investert i en ny. Den kan brukes til nesten alt du ellers ville hatt i stekeovnen. Den tar plass i kjøkkenskapet, men den plassen er vel fortjent. Pluss for enkel betjening å rengjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...