Gå til innhold

Tåneglsopp

Anbefalte innlegg

Gjest Less'is'more
Skrevet

Hei. Har noen opplevd bivirkninger av de reseptbelagte tablettene Terbinafin? (For å bekjempe neglsopp på tærne.)

Jeg har spist dem i 2 uker og er blitt uvanlig trett😵💫😴pluss luft i magen/vondt i magen, tregere avføringsmønster. 

Jeg kjenner at dette gidder jeg ikke. Vurderer for og i mot:  å slutte med tablettene. (Som er svindyre).

Sitter nå å leser meg opp på Shcolls neglesopp-behandlings sett. Kjøpes på apotek.

- Si gjerne i fra om noen av dere har erfaring med denne behandlingen. Funker det? - uten å spise tabletter?

*blir veldig glad for tilbakemeldinger🍀

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som fungerer er den tabelettkuren, har prøvd alle slags neglakk greier og det fungerer ikke. Neglsopp er veldig vanskelig å bli kvitt.

Fikk litt bivirkninger av kuren, men er bedre det enn neglsopp som sprer seg til hud og andre negler. 

Anonymkode: 1ad8b...3ec

Gjest Less'is'more
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det eneste som fungerer er den tabelettkuren, har prøvd alle slags neglakk greier og det fungerer ikke. Neglsopp er veldig vanskelig å bli kvitt.

Fikk litt bivirkninger av kuren, men er bedre det enn neglsopp som sprer seg til hud og andre negler. 

Takk for tilbakemelding😊

Jeg har lest at det er kun tablettkuren som kan kurere neglsopp. 

Hvilke bivirkninger fikk du? Hvor lenge spiste du tablettene? Ble du kvitt neglsoppen? 

Takk for tålmodigheten hvis du velger å svare🤗

AnonymBruker
Skrevet
Less'is'more skrev (Akkurat nå):

Takk for tilbakemelding😊

Jeg har lest at det er kun tablettkuren som kan kurere neglsopp. 

Hvilke bivirkninger fikk du? Hvor lenge spiste du tablettene? Ble du kvitt neglsoppen? 

Takk for tålmodigheten hvis du velger å svare🤗

Man må gå på kuren i 12 uker. Ja, tablettkuren er det eneste som fungerer da neglsopp har lange "røtter" og selv om soppen er på neglen, trenger ikke rota være på neglen. Den kan være et annet sted. Så det er en irriterende og sjenerende "sykdom". Jeg gikk på kuren i 12 uker og var kjempe fornøyd når jeg var ferdig.. Mitt dilemma var bare at soppen kom fort tilbake, så jeg venter nå på time hos hudlege som skal skrape av hud og negl for å se nøyaktig hva slags sopp det er - for å se hva som kan hjelpe.. 🙃

Jeg tror også jeg ble litt døsig (søvnig), kunne plutselig sovne midt på dagen i 2 timer. Ble forferdelig trøtt av ingenting, men dette var ganske langt ute i kuren minst jeg huske. 

Hvis du ikke har fått kuren på blå-resept så må du ta vare på kvitteringene, og søke refusjon hos Helfo. Da får du pengene tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve behandlingen fra Scholl, sammen med kuren, kanskje? Står at den kan bedre utseendet av neglen, hindre at det sprer seg, og beskytte mot tilbakefall. 

Tror jeg ville gjort det, sånn for å prøve og få litt fortgang på ting. Men nå er jeg jo veldig utålmodig, jeg da🙈

Anonymkode: 4b048...bdc

Skrevet

Jeg har brukt den fra Scholl og den funka for meg 😊 

AnonymBruker
Skrevet
Kratt_ skrev (10 minutter siden):

Jeg har brukt den fra Scholl og den funka for meg 😊 

Hvem brukte du? Kan du linke til den :) 

Anonymkode: b9c38...501

Gjest Less'is'more
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man må gå på kuren i 12 uker. Ja, tablettkuren er det eneste som fungerer da neglsopp har lange "røtter" og selv om soppen er på neglen, trenger ikke rota være på neglen. Den kan være et annet sted. Så det er en irriterende og sjenerende "sykdom". Jeg gikk på kuren i 12 uker og var kjempe fornøyd når jeg var ferdig.. Mitt dilemma var bare at soppen kom fort tilbake, så jeg venter nå på time hos hudlege som skal skrape av hud og negl for å se nøyaktig hva slags sopp det er - for å se hva som kan hjelpe.. 🙃

Jeg tror også jeg ble litt døsig (søvnig), kunne plutselig sovne midt på dagen i 2 timer. Ble forferdelig trøtt av ingenting, men dette var ganske langt ute i kuren minst jeg huske. 

Hvis du ikke har fått kuren på blå-resept så må du ta vare på kvitteringene, og søke refusjon hos Helfo. Da får du pengene tilbake. 

Tusen takk for nyttig info🙏🤗

-så utrolig kjedelig for din del at neglsoppen kom tilbake. Leser på pakningsvedlegget at man burde spise tablettene lenge etter soppen ser ut til å ha forsvunnet. Nettopp pga soppen har lett for å komme tilbake. Og i noen % av tilfellene forsvinner ikke soppen i det hele tatt. Så jeg er enig med deg, å ha neglsopp er irriterende og sjenerende. Jeg har dessuten ikke mye lyst til å spise disse tablettene i 12 måneder eller mer. Grøss. 

Veldig nyttig tips vedr.Helfo. takk🤗🙏        -det er det ingen lege eller farmasøyt som forteller noe om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvem brukte du? Kan du linke til den :) 

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fot/scholl-prof-neglesopp-behandl-11,5001283?gclid=CjwKCAjw-8qVBhANEiwAfjXLrsXvDBi7AqGROUUoXtw08SvOGsfw6nCydhPgcMCmag3VQlv00KgmWRoCkvMQAvD_BwE

Hadde sopp på begge stortåene men ikke hele neglen. Kun halve men fulgte bruksanvisningen og det tok det bort 😊 Men måtte skrape det vekk under neglen sånn at neglen la seg ned igjen 😅

Gjest Less'is'more
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du kan jo prøve behandlingen fra Scholl, sammen med kuren, kanskje? Står at den kan bedre utseendet av neglen, hindre at det sprer seg, og beskytte mot tilbakefall. 

Tror jeg ville gjort det, sånn for å prøve og få litt fortgang på ting. Men nå er jeg jo veldig utålmodig, jeg da🙈

Tusen takk for et veldig godt tips🤗🙏 tanken slo meg og at scholls burde vært prøvd sammen med tablettene. Jeg er også utålmodig. Men jeg må visst skynde meg sakte i dette tilfellet.😵💫

Så langt har jeg kun brukt metoden: skjule neglene med å alltid gå med sokker på. Lufter dem kun hjemme hos meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
Kratt_ skrev (På 22.6.2022 den 16.31):

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fot/scholl-prof-neglesopp-behandl-11,5001283?gclid=CjwKCAjw-8qVBhANEiwAfjXLrsXvDBi7AqGROUUoXtw08SvOGsfw6nCydhPgcMCmag3VQlv00KgmWRoCkvMQAvD_BwE

Hadde sopp på begge stortåene men ikke hele neglen. Kun halve men fulgte bruksanvisningen og det tok det bort 😊 Men måtte skrape det vekk under neglen sånn at neglen la seg ned igjen 😅

Takk, den var til halv pris på mitt apotek. Så prøver den, filte du masse på neglen eller bare lett over? Neglen sitter på, ca halve her også.

Brukte du virkelig 9mndr med lakken etter de 4 ukene?

AnonymBruker
Skrevet
Less'is'more skrev (På 22.6.2022 den 16.37):

Tusen takk for et veldig godt tips🤗🙏 tanken slo meg og at scholls burde vært prøvd sammen med tablettene. Jeg er også utålmodig. Men jeg må visst skynde meg sakte i dette tilfellet.😵💫

Så langt har jeg kun brukt metoden: skjule neglene med å alltid gå med sokker på. Lufter dem kun hjemme hos meg selv.

Lykke til! 😊 Krysser fingrene for at det funker for deg🤞🏼

Er jo utrolig kjedelig med så lang behandling😧

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk, den var til halv pris på mitt apotek. Så prøver den, filte du masse på neglen eller bare lett over? Neglen sitter på, ca halve her også.

Brukte du virkelig 9mndr med lakken etter de 4 ukene?

Filte i ca ett minutt på hver negl, ganske hardt for å ta mest mulig. Nei, brukte det i to uker etter de fire ukene så glemte jeg resten 😅 Jeg skrapte vekk det under neglen etter hver dusj, veit ikke om det er riktig måte å gjøre det på men trur ikke neglen hadde lagt seg om jeg ikke hadde gjort det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...