SinfulBby Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Føler litt at det er blitt sånn nå at det er identitetdiskriminerende/kjønnsdiskriminerende å kjøpe typiske gutteting til en gutt i dåpsgave fks.. eller omvendt. Akkurat som jeg tar som en selvfølge at de er «født i riktig kropp»..? Nå som man skal gå mer og mer bort bra inndelinger i skole og bhg etter kjønn, garderober blir felles og kjønnsidentiteten skal hviskes ut/endres å man skal selv få velge etter oppfordrende og kanskje typiske ledende spørsmål hva man «er» fra veldig tidlig alder.. Så føler jeg meg kjempegammeldags som står i butikken å tar det som en største selvfølge at han skal få en blå leke eller noen biler, som om jeg boikotter noe som er «viktig»?? -kan jo heller ikke kjøpe dukke eller lekekjøkken i rosa?-som om jeg «forventer» at gutten er født i feil kropp😅 Så bare kjønnsnøytralt ? Da er man safe?💛 Endret 22. juni 2022 av SinfulBby
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Garderober felles?? Gi deg, nei, kjøp blå ting til gutt du!! Anonymkode: 9663e...ad5 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Nå må du gi deg Kjøp det du vil.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 lekekjøkken er vel kjønnsnøytralt? Da kan barna leke at de gjør som når mamma og pappa lager middag Anonymkode: 2ca34...4a3 2
Mumia Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Åååå, jeg er så driiita lei allerede av kjønnnøytralt osv...det finnes kun 2 kjønn, Makan!!! 1
Queen of the North Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Kjøp brettspill, kortstokk, klinkekuler, uteleker som frisbee, kubb, sånne greier som man gjerne gjør sammen med noen så er du safe til litt større barn. På babystadie så får det være måte på å være hysterisk Endret 22. juni 2022 av Queen of the North 2
Gjest Småfrekk40 Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 SinfulBby skrev (9 timer siden): Føler litt at det er blitt sånn nå at det er identitetdiskriminerende/kjønnsdiskriminerende å kjøpe typiske gutteting til en gutt i dåpsgave fks.. eller omvendt. Akkurat som jeg tar som en selvfølge at de er «født i riktig kropp»..? Nå som man skal gå mer og mer bort bra inndelinger i skole og bhg etter kjønn, garderober blir felles og kjønnsidentiteten skal hviskes ut/endres å man skal selv få velge etter oppfordrende og kanskje typiske ledende spørsmål hva man «er» fra veldig tidlig alder.. Så føler jeg meg kjempegammeldags som står i butikken å tar det som en største selvfølge at han skal få en blå leke eller noen biler, som om jeg boikotter noe som er «viktig»?? -kan jo heller ikke kjøpe dukke eller lekekjøkken i rosa?-som om jeg «forventer» at gutten er født i feil kropp😅 Så bare kjønnsnøytralt ? Da er man safe?💛 Dette er bare piss. Verden har blitt helt tullete. Sier du noe, som utlendinger eller ekstreme nordmenn mistolker. Så er man rasist. Spiser man kjøtt, eller ikke sykler er man klima hater. Sier man at man kjører fossilbil tror folk man er idiot. Gutter og jenter skal ikke kle seg,leke med ting som er guttete eller jentete. For da støter man noen. Snart får man vell ikke lov og la barna oppføre seg som gutt eller jente. men kun kjønnsnøytral Folk må skjerpe seg.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Mumia skrev (9 timer siden): Åååå, jeg er så driiita lei allerede av kjønnnøytralt osv...det finnes kun 2 kjønn, Makan!!! Ro ned krenkekrakken din litt. Om det er to eller flere kjønn eller ikke har ingenting med saken å gjøre.. Man kan fint mene at det bare er to kjønn men samtidig synes at det er ganske teit at én spesifikk farge eller leke kun skal bli brukt av det ene kjønnet. Anonymkode: 67098...8de 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Om de kommende foreldrene ønsker seg kjønnsnøytrale gaver så kjøper jeg det. Spesifiserer de ikke kjøper jeg noe jeg synes er fint/ nyttig enten det er stereotypisk eller kjønnsnøytralt. Anonymkode: 836a1...f1b
Gjest Villfisker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Hvis mottaker er så utakknemlig, trenger han/hun ikke få gave.
Mt3 Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 På babystadiet så går jo de fleste babyer helst etter den leken som har mest fargekontraster. Rangle, tøybok, kopper i ulike farger som stables til tårn, ball/boks med hull til klosser med ulike farger og former. Dette med jente og gutte ting/klær/leker har blitt helt håpløst stereotypisk de siste 15-20 årene. Om en jente liker blått eller oransje, eller egentlig andre farger enn rosa/lilla/hvit/pastell så må en lage det selv eller lete leeenge for å klare å finne noe, det samme om en gutt ikke vil ha monster/bil/dødningeskalle på genseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå