AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Mulig jeg bare overreagerer her men trenger å lufte litt..Kort sagt - har en venninne, vi har kjente hverandre i snart 16 år. Kontakten er litt opp og ned, men vi prøver å treffes jevnt, om jeg tar kontakt..nå har jeg latt være en stund og ta kontakt, men sendte da en melding og spurte om vi skulle treffes..Ja så koselig, det må vi gjøre, når passer det osv fikk jeg til svar.. Problemet er bare at når jeg da har svart igjen, så får jeg ikke svar av henne - og det har skjedd før, sist så sa hun at hun bare glemte det…greit nok det, men det er ikke så hyggelig å føle seg glemt «stadig vekk» 😒 Tipper jeg ikke er alene om denne problemstillingen dessverre, men hva gjør dere andre? Anonymkode: 9053d...8b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Glem henne tilbake da. Anonymkode: fe677...b0d 5
Rosatoast Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Det du skal gjøre er at du må slutte å spørre om å finne på noe. Vent heller til hun spør deg, og hvis det har seg slik at spørsmålet aldri kommer; nei vel, da vet du hvor du har hun. Mennesker drifter fra hverandre støtt og stadig, men det å stadig avlyse avtaler er en uting. Men da er ansvaret ditt å slutte å spørre hun, og eventuelt spørre hvorfor hun stadig avlyser. Det er opp til deg. At man har kjent hverandre i 16 år har liten betydning, egentlig. Livet skjer, og folk får nye venner, nye prioriteringer - det betyr ikke at dere trenger å avslutte vennskapet, men dere er ikke så nære som dere har vært før. Endret 22. juni 2022 av Rosatoast 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Rosatoast skrev (Akkurat nå): Det du skal gjøre er at du må slutte å spørre om å finne på noe. Vent heller til hun spør deg, og hvis det har seg slik at spørsmålet aldri kommer; nei vel, da vet du hvor du har hun. Mennesker drifter fra hverandre støtt og stadig, men det å stadig avlyse avtaler er en uting. Men da er ansvaret ditt rett og slett å slutte å spørre hun, og eventuelt spørre hvorfor hun stadig avlyser. Det er opp til deg. Ja det var tanken min, men så glemte jeg meg 🤪 Hun avlyser ikke, men hun svarer plutselig ikke..lett å se når hun har åpnet snap’n, men svaret kommer ikke 🤷🏼♀️ jeg får gjøre det samme tilbake, glemme å svare så hun skjønner hvor irriterende det er 😏 ts Anonymkode: 9053d...8b8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Et sånt «spill» hadde jeg ikke orket. Hadde bare latt vennskapet fade ut. Gode venner behandler ikke hverandre sånn. Anonymkode: 9586d...70f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Min voksne venninne maser slik du gjør. Vi har helt forskjellig liv og når jeg forklarer dette, så begynner ho og krangle. Når ungen min har ferie skal ho absolutt møtes. For det passer henne best. Jeg ber ho si ifra når ho er i nærheten slik at vi kan planlegge derfra. Jo kommer ikke med dato, men mer en slags trussel om at ho kan kun kort tid før ho skal i nærheten. Ingen dato fremdeles å forholde seg til. Tror ho mest vil krangle. Får å få makt følelse over meg igjen. For det er den ho har mista. Anonymkode: bce09...87b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Et sånt «spill» hadde jeg ikke orket. Hadde bare latt vennskapet fade ut. Gode venner behandler ikke hverandre sånn. Anonymkode: 9586d...70f Ja ikke sant, jeg prøver å holde det i gang her men det er tydeligvis ikke bra nok for hu Anonymkode: 9053d...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja det var tanken min, men så glemte jeg meg 🤪 Hun avlyser ikke, men hun svarer plutselig ikke..lett å se når hun har åpnet snap’n, men svaret kommer ikke 🤷🏼♀️ jeg får gjøre det samme tilbake, glemme å svare så hun skjønner hvor irriterende det er 😏 ts Anonymkode: 9053d...8b8 Da må du spørre konkret en gang til i tilfelle forglemmelse. Anonymkode: 11d4c...ca4
Rosatoast Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det var tanken min, men så glemte jeg meg 🤪 Hun avlyser ikke, men hun svarer plutselig ikke..lett å se når hun har åpnet snap’n, men svaret kommer ikke 🤷🏼♀️ jeg får gjøre det samme tilbake, glemme å svare så hun skjønner hvor irriterende det er 😏 ts Anonymkode: 9053d...8b8 Vel, det er svært frekt og unnvikende. Mulig det er noe underliggende som er svaret på det, men det kan du ikke ta hensyn til hvis hun ikke har vært åpen og ærlig om det heller. Gjør det jeg sa, ikke spør om flere avtaler. Og hvis hun spør - så kan du også svare "føler vi har hatt så mange avtaler som bare blir droppet av deg.." Eller spør hun konkret hva som er grunnen til at hun dropper avtaler, og ikke svarer. Endret 22. juni 2022 av Rosatoast 2
Gjest ti10 Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Min voksne venninne maser slik du gjør. Vi har helt forskjellig liv og når jeg forklarer dette, så begynner ho og krangle. Når ungen min har ferie skal ho absolutt møtes. For det passer henne best. Jeg ber ho si ifra når ho er i nærheten slik at vi kan planlegge derfra. Jo kommer ikke med dato, men mer en slags trussel om at ho kan kun kort tid før ho skal i nærheten. Ingen dato fremdeles å forholde seg til. Tror ho mest vil krangle. Får å få makt følelse over meg igjen. For det er den ho har mista. Anonymkode: bce09...87b Det der høres jo ut som noe helt annet enn det TS beskriver ..? Og så er det mulig jeg misforstår, men det virker litt spesielt at du betrakter det som en trussel hvis venninnen din nevner at hun kan om ikke så lenge. Kanskje hun hinter om at du skal foreslå en dato? Og hvorfor gjør du ikke det, altså sier fra når du kan eller ikke kan i den perioden hun nevner?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Rosatoast skrev (13 minutter siden): Vel, det er svært frekt og unnvikende. Mulig det er noe underliggende som er svaret på det, men det kan du ikke ta hensyn til hvis hun ikke har vært åpen og ærlig om det heller. Gjør det jeg sa, ikke spør om flere avtaler. Og hvis hun spør - så kan du også svare "føler vi har hatt så mange avtaler som bare blir droppet av deg.." Eller spør hun konkret hva som er grunnen til at hun dropper avtaler, og ikke svarer. Ja nå bare avventer jeg for å se om hun sender meg noe som helst. Og om hun gjør, så skal jeg ikke svare - egentlig bare for at hun får kjenne selv hvor kjedelig det er 😏 problemet er vel at vi ikke får avtalt noe når hun plutselig ikke svarer..jeg gidder ikke å mase «du svarte ikke på meldinga når skulle vi finne på noe» - det gidder jeg ikke, hun vet selv at hun ikke har svart meg..så ballen ligger hos henne nå. Ts Anonymkode: 9053d...8b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har også en slik venninne. Vi møtes kanskje oftere enn de dere gjør, men som oftest når hun tar kontakt er det fordi jeg må gjøre henne en tjeneste. Ting som " kunne du vært så snill å kjøre meg..." "har du tid til å komme en tur i dag slik at du kan kjøre meg på butikken" ( som ligger 200m fra huset hennes, jeg bor 1 mil unna ) " jeg har dessverre ikke tid å henge i dag, men du kan godt komme innom slik du kan kjøre meg å gjøre ærender det vil ta hele dagen" Dette har blitt om til " brøle brøle brøle du MÅ kjøre meg dit og hit og rundt over alt fordi jeg må ditt eller datt" " hvorfor kommer du ikke i dag jeg må på butikken" " hvorfor svarer du ikke på meldinger" (5 sekunder etter at hun har sendt) så skriver hun xantall meldinger om hvor jeg er, så begynner hun å ringe... og ringe... og ringe... Hun vet jeg er på vei samt at jeg faktisk kjører bil og ikke har mulighet til å rote rundt i veska og lese og skrive og snakke i telefon menst jeg oppfølger hennes krav... Så får man da kjempekjeft for at man ikke har svart. I en periode på 4 år har hun vært hos meg 2 ganger på besøk, påstår hun ikke blir invitert ( noe hun har blitt mange ganger ) og om hun da først er på besøk, så skal alt kommenteres og rakkes ned på " hadde ikke orket å leve sånn" " hvorfor gjør du det der? Det er mye bedre å gjøre ..." før hun begynner å sette tingene DINE på steder hun heller vil tenkt seg at var fint... Hun er i følge seg selv verdens beste kokk og ingen kan måle seg med hennes kokekunster. Har fått mye halvstekt og rått med henne men sier man nei til maten hennes er man så og si verdens verste menneske for ALLE liker maten hennes (ingen som tør å si noe annet for når denne dama er sint, ja da surner hele bygda) Anonymkode: aa41c...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig jeg bare overreagerer her men trenger å lufte litt..Kort sagt - har en venninne, vi har kjente hverandre i snart 16 år. Kontakten er litt opp og ned, men vi prøver å treffes jevnt, om jeg tar kontakt..nå har jeg latt være en stund og ta kontakt, men sendte da en melding og spurte om vi skulle treffes..Ja så koselig, det må vi gjøre, når passer det osv fikk jeg til svar.. Problemet er bare at når jeg da har svart igjen, så får jeg ikke svar av henne - og det har skjedd før, sist så sa hun at hun bare glemte det…greit nok det, men det er ikke så hyggelig å føle seg glemt «stadig vekk» 😒 Tipper jeg ikke er alene om denne problemstillingen dessverre, men hva gjør dere andre? Anonymkode: 9053d...8b8 Noen ganger må man bare akseptere at vennskapet har sklidd ut. Hvordan har dere det når dere er sammen? Morsomt og uanstrengt eller begynner det å bli lite å snakke om? De vennskapene jeg har hatt som har vært slik at bare jeg har tatt kontakt lar jeg fade ut. Jeg slutter også å ta kontakt, og skjer det ingen ting da, er i realiteten vennskapet over. Se deg heller om etter nye venner 😊 Anonymkode: 9ea66...3d9 1
Blåjojo Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Har bare latt sånne vennskap fade ut. Orker ikke at det hele tiden skal gå bare den ene veien. Foretrekker kvalitet over kvantitet når det kommer til vennskap. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #15 Skrevet 24. juni 2022 Blåjojo skrev (På 22.6.2022 den 16.34): Har bare latt sånne vennskap fade ut. Orker ikke at det hele tiden skal gå bare den ene veien. Foretrekker kvalitet over kvantitet når det kommer til vennskap. Nei kjedelig når det bare går en vei..og kjedelig når man føler seg glemt og fortsatt ikke hører fra henne, kjenner jeg blir så skuffa 😣 Samtidig får jeg lyst til å gjøre det samme tilbake, men vil ikke synke på hennes nivå..ts Anonymkode: 9053d...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 16.08): Jeg har også en slik venninne. Vi møtes kanskje oftere enn de dere gjør, men som oftest når hun tar kontakt er det fordi jeg må gjøre henne en tjeneste. Ting som " kunne du vært så snill å kjøre meg..." "har du tid til å komme en tur i dag slik at du kan kjøre meg på butikken" ( som ligger 200m fra huset hennes, jeg bor 1 mil unna ) " jeg har dessverre ikke tid å henge i dag, men du kan godt komme innom slik du kan kjøre meg å gjøre ærender det vil ta hele dagen" Dette har blitt om til " brøle brøle brøle du MÅ kjøre meg dit og hit og rundt over alt fordi jeg må ditt eller datt" " hvorfor kommer du ikke i dag jeg må på butikken" " hvorfor svarer du ikke på meldinger" (5 sekunder etter at hun har sendt) så skriver hun xantall meldinger om hvor jeg er, så begynner hun å ringe... og ringe... og ringe... Hun vet jeg er på vei samt at jeg faktisk kjører bil og ikke har mulighet til å rote rundt i veska og lese og skrive og snakke i telefon menst jeg oppfølger hennes krav... Så får man da kjempekjeft for at man ikke har svart. I en periode på 4 år har hun vært hos meg 2 ganger på besøk, påstår hun ikke blir invitert ( noe hun har blitt mange ganger ) og om hun da først er på besøk, så skal alt kommenteres og rakkes ned på " hadde ikke orket å leve sånn" " hvorfor gjør du det der? Det er mye bedre å gjøre ..." før hun begynner å sette tingene DINE på steder hun heller vil tenkt seg at var fint... Hun er i følge seg selv verdens beste kokk og ingen kan måle seg med hennes kokekunster. Har fått mye halvstekt og rått med henne men sier man nei til maten hennes er man så og si verdens verste menneske for ALLE liker maten hennes (ingen som tør å si noe annet for når denne dama er sint, ja da surner hele bygda) Anonymkode: aa41c...8d0 Kvifor i alle dagar er du venner med eit slikt menneske? Verkar jo nesten som du ønsker deg sjølv vondt... Anonymkode: 0e4ea...143 3
Blåjojo Skrevet 24. juni 2022 #17 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei kjedelig når det bare går en vei..og kjedelig når man føler seg glemt og fortsatt ikke hører fra henne, kjenner jeg blir så skuffa 😣 Samtidig får jeg lyst til å gjøre det samme tilbake, men vil ikke synke på hennes nivå..ts Anonymkode: 9053d...8b8 Veldig kjedelig. Men sånn er livet. Er ikke alle vennskap som er ment å vare evig.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #18 Skrevet 24. juni 2022 Blåjojo skrev (2 minutter siden): Veldig kjedelig. Men sånn er livet. Er ikke alle vennskap som er ment å vare evig. Nei det er klart..skulle bare ønske hun så selv hva hun ikke hadde gjort og kommet med unnskyldning, ikke at det nødvendigvis hadde gjort noe forskjell kanskje, men bare det å «gjøre opp» for seg, i mangel på bedre forklaring akkurat nå 😏 hadde jo satt pris på det, men 😣 Anonymkode: 9053d...8b8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 Jeg har ei venninne som er slik og jeg har bare sluttet å kontakte henne. Skjønner at jeg ikke er en viktig person for henne mer og sånn er det bare. Anonymkode: c2dc6...b3b
Blåjojo Skrevet 25. juni 2022 #20 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er klart..skulle bare ønske hun så selv hva hun ikke hadde gjort og kommet med unnskyldning, ikke at det nødvendigvis hadde gjort noe forskjell kanskje, men bare det å «gjøre opp» for seg, i mangel på bedre forklaring akkurat nå 😏 hadde jo satt pris på det, men 😣 Anonymkode: 9053d...8b8 Skjønner deg godt. Og det kan jo hende hun innser hva hun har gjort om du fader henne ut og at dere finner tilbake til hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå