Gå til innhold

Overvektig mamma som ikke arrangerer bursdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Polly Ester skrev (1 time siden):

Og hvis man var normalvektig med første barn og gikk opp i vekt til neste barn så blir det ikke bursdagsfeiring på andre barnet selv om storesøster/-bror fikk. 

Opplest og vedtatt på trolltinget! 😁

Altså, f* deg. 

Nå fikk jeg lyst til å reise på tur til trolletinget i Norgesferien vår. 

Også finnes det ikke! Ser det for meg, må være et eventyrlig artig sted. Kioskansatte med omvendtspråk og lett negging på prislappene.

Edit: fordi dette er KG presiserer jeg herved at første setningen min er ment humoristisk, og jeg satt pris på innlegget jeg siterer. 

Endret av Zoey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske sannsynlig at overvekten gjør at hun ikke orker/ har tiltak, eller at hun synes det er flaut å arrangere. Hvilken annen grunn er mer sannsynlig for å nekte barnet sitt den gleden? Tror ikke hun har mye familie eller venner. Så da ender barnet opp med ingen, eller stusslig, bursdagsfeiring. Jeg synes det er trist. 

Anonymkode: f91a0...0c4

Det er nok mest sannsynlig sånn at de faktisk feirer bursdag i all hemmelighet uten at du er invitert.

Anonymkode: d52e0...9e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (1 minutt siden):

Altså, f* deg. 

Nå fikk jeg lyst til å reise på tur til trolletinget i Norgesferien vår. 

Også finnes det ikke! Ser det for meg, må være et eventyrlig artig sted. Kioskansatte med omvendtspråk og lett negging på prislappene.

:fnise:   :troest:

"Skurbe derbe værbe en 90-kroners karbe tirbe 150-kroners varbe?" 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fatshaming er usympatisk. Stakkars barnet ditt, tenker du det er klokt å oppdra henne med slike verdier? 

Anonymkode: 83056...2ad

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooor "Skal du virkelig spise enda en? Hva med bikinisesongen?" over isdisken. 

Åh. Skal vi starte trolletinget? Ha noen dyr og 'påbudt å mate dyrene, men det kan ikke være Eldorado eller first price' skilt, en kysse-booth med "Han kan likegjerne være utro foran deg"... Ideene, ass. Myldrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her vi bor er det vanlig å begynne med barnebursdag når de fyller 4. Jeg syns det er innafor, selv om jeg er litt overvektig. 

Anonymkode: b069c...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Største ble 6 år i mars, ikke hatt bursdagsfeiring med de I barnehagen,  kun familie/venner. Man må få velge selv 😅

Anonymkode: 58f6a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var veldig overvektig da mitt barn gikk i bhg, og det var jeg som fulgte ham i alle bursdager. (Tror du noen spekulerte i om det var noe galt med far, siden han ikke gjorde det?) Jeg arrangerte også barnebursdag for ham fra 3-årsdagen. Fordi jeg tenkte det ble gøy for ham (og det ble det), og fordi alle de andre begynte da, så da visste jeg at det var "greit" i vår bhg.

Min søster som alltid har vært normalvektig hadde barnet sitt i en annen bhg. Der begynte de fleste fra 4- eller 5-årsdagen, men hun ventet til skolestart. Av samme grunn som den overvektige moren i hovedinnlegget her oppga.

Det er virkelig opp til hver enkelt uavhengig av vekt(!), og det er ikke omsorgssvikt eller noe å ikke arrangere barnebursdag før skolestart.

Anonymkode: a4410...686

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt jeg har slanket meg så jeg kan arrangere barnebursdag! For jeg skjønner på hi at feite mødre ikke orker sånn🤣

Anonymkode: 257cf...937

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt enig med denne moren, 4-år er alt for tidlig med barnebursdag. Dette er noe man da feier med familie og venner, da kommer det også barn i bursdagen. Så ro ned eggstokkene dine litt!! Det er ikke synd i denne jenta, barnebursdag er faktisk ikke normalt i barnehagen, jeg kommer ikke til å arrangere barnebursdag før barneskolen starter. Og der er mange heldigvis enig med meg. 

Du tolker over skog å hei, dette har absolutt ingenting med deg å gjøre. Syntes du er utrolig frekk som tenker slik du gjør, dette har heller ingenting med overvekt å gjøre. Du har et forferdelig menneskesyn. 

Anonymkode: d6afe...885

Jo det er helt normalt i barnehagen her vi bor

Anonymkode: 98f00...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske sannsynlig at overvekten gjør at hun ikke orker/ har tiltak, eller at hun synes det er flaut å arrangere. Hvilken annen grunn er mer sannsynlig for å nekte barnet sitt den gleden? Tror ikke hun har mye familie eller venner. Så da ender barnet opp med ingen, eller stusslig, bursdagsfeiring. Jeg synes det er trist. 

🙄

Anonymkode: 98f00...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg er kraftig overvektig, og har feiret barneselskap for barna mine siden de ble 4 år, jeg er og den mammaen, som tar med de andre barna på stranda, svømmehallen, kino, lekeland, rush, Tusenfryd, osv. Da de blir eldre og tatt med andre barn på ferie. Overvekten hindrer meg overhodet ikke. 

Anonymkode: fb4e6...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På avdelingen til datteren min er det 11 barn, og 7 av de har fylt 4 år i tiden fra januar til nå. Dette er første året hvor det er invitert til barnebursdag, og i alle bursdagene har alle barna vært invitert. Da har denne jenta kommet med pappaen sin (tror kanskje ikke moren tør å komme for hun er overvektig og nok føler seg utilpass). Nå har jenta fylt 4 år i juni, og de har ikke arrangert bursdag. Spurte mammaen og hun svarte at de ikke vil arrangere, fordi de synes det er for tidlig å begynne med bursdager. Synes så synd på jenta for hun fortjener jo en fin feiring hun også. Kan jeg oppfordre til at de skal feire? Er det ikke litt drøyt at de ikke ser hvor trist dette blir for datteren?

TS har du en spiseforstyrrelse som gjør at du fokuserer så mye på andre folk sin vekt? Ser ikke at moren sin vekt har noen med resten av innlegge å gjøre. Det er ikke synd på barnet som har en far som bidrar og møter stiller opp i bursdager, tviler på at du reagert om det var mor som følger i bursdager…. De kan jo ha feiret bursdag selv om du ikke var der. Synes ikke du skal bekymre deg for barnet og heller forsøke å jobbe med  litt med deg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du burde skamme deg ts. Du er veldig dømmende og du tillegger denne moren negative holdninger som du ikke vet noen ting om.

Det er helt innafor å ikke arrangere barnebursdag med barn fra barnehagen når barnet fyller 4 år. Du har ingenting med å oppfordre en annen familie til å arrangere barnebursdag. 
Du burde virkelig reflektere litt over dine egne holdninger. 

Anonymkode: 7166b...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, så slitsom er det ikke å arrangere bursdag altså. Jeg er bælfeit, men lager alltid store selskaper for ungene. Dog ikke før de er fem, for det behovet har de ikke som fireåringer. 

Anonymkode: f3761...81d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marimba skrev (3 timer siden):

Min jente blir 4 år i sommer. Vi venter med barnebursdag til neste år. Da blir det likt som storesøster som også hadde sin første barnebursdag når hun ble 5.

Jeg veier forøvrig også 5 kg for mye. 

Jammen er jeg drøy! 

Helt enig. Så får folk gjøre som de vil. Min sønn har vært i barnebursdager fra 3 års alder men det er helt unødvendig da de ikke har konsept om hvorfor de feirer. Vi kommer til å ha bursdag med familie til barna er 5-6 år. Det er uansett noe enhver familie velger . 
det er forøvrig vanlig i 2022 at mor og far deler på oppgaver som å dra i bursdag osv. betyr ikke at det er noe galt med Mor fordi hun ikke er med. Kanskje er hun busy karrierekvinne? Mange foreldre feirer bursdager for barna for å «vise seg», se så flott vi har fikset, se så fint hus vi har, se så mye vi har lagt i det.. mer for dem enn for barna mao

Anonymkode: ec63e...930

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Så får folk gjøre som de vil. Min sønn har vært i barnebursdager fra 3 års alder men det er helt unødvendig da de ikke har konsept om hvorfor de feirer. Vi kommer til å ha bursdag med familie til barna er 5-6 år. Det er uansett noe enhver familie velger . 
det er forøvrig vanlig i 2022 at mor og far deler på oppgaver som å dra i bursdag osv. betyr ikke at det er noe galt med Mor fordi hun ikke er med. Kanskje er hun busy karrierekvinne? Mange foreldre feirer bursdager for barna for å «vise seg», se så flott vi har fikset, se så fint hus vi har, se så mye vi har lagt i det.. mer for dem enn for barna mao

Anonymkode: ec63e...930

Ja det er sant. Her har de fleste 5åringsbursdagene vært i barnehagen (alle foreldrene kan låne den, innmari deilig!) Med torolangpannekake og godtepose, ungene leker og foreldrene drikker kaffe. Deilig opplegg uten stress og mas så er lavterskel.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På avdelingen til datteren min er det 11 barn, og 7 av de har fylt 4 år i tiden fra januar til nå. Dette er første året hvor det er invitert til barnebursdag, og i alle bursdagene har alle barna vært invitert. Da har denne jenta kommet med pappaen sin (tror kanskje ikke moren tør å komme for hun er overvektig og nok føler seg utilpass). Nå har jenta fylt 4 år i juni, og de har ikke arrangert bursdag. Spurte mammaen og hun svarte at de ikke vil arrangere, fordi de synes det er for tidlig å begynne med bursdager. Synes så synd på jenta for hun fortjener jo en fin feiring hun også. Kan jeg oppfordre til at de skal feire? Er det ikke litt drøyt at de ikke ser hvor trist dette blir for datteren?

Rart å henge seg opp i om du ikke en gang er veninna hennes? Her var det vanlig med familiebursdager frem til barnet begynte på skole.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ett lite tips: Mind Your own business . Hvis du skal gjøre noe godt for jenta : gi henne en liten gave selv om hun ikke feiret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ilegger du mor problemer hun ikke har.. at hun er overvektig har jo ingenting med om hun vil invitere barnehagen til 4 års bursdag! Hun venter nok til skolestart. 
ikke bland deg inn i dette med mindre du er et bygde troll 

Anonymkode: cca9c...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...