gaja Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 hvis man lærer en gruppe på rundt 20 folk å danse, en økt på en-to timer, hva er vanlig takst? 250? 500? 1000?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Det kommer vel litt an på hva slags utdannelse/bakgrunn du har. Jeg har instruert i en kommunal musikk og kulturskole, ingen utdanning, i 8,16 % stilling. Lurer på om jeg fikk ca 150 i timen, men husker ikke helt for det er mange år siden. En venninne av meg er utdannet fra Statens Baletthøyskole og tar 522 i timen.
aline Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 En venninne av meg er utdannet fra Statens Baletthøyskole og tar 522 i timen. ← 522 for en hel gruppe på ca 20 pers i en til to timer??? eller per pers? instruktøren min tar 400 for en privattime for en person i en time. han har mange gull i mesterskap bak seg, kurser og tar selv privattimer med proffdansere så ofte han har mulighet til og instruerer i forskjellig type danser. en tidligere instruktør av meg tar 350 for en privattime for en person en time, mens når han instruerer grupper tar han mellom 850-1500,- for en til to timer. og det er uten noen form for danseskoleutdanning. hva slags anledning er det trådstarter? er det en gang, fler ganger. hva slags utdanning har du. hva slags gruppe skal du undervise.
gaja Skrevet 14. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2005 522 for en hel gruppe på ca 20 pers i en til to timer??? eller per pers? instruktøren min tar 400 for en privattime for en person i en time. han har mange gull i mesterskap bak seg, kurser og tar selv privattimer med proffdansere så ofte han har mulighet til og instruerer i forskjellig type danser. en tidligere instruktør av meg tar 350 for en privattime for en person en time, mens når han instruerer grupper tar han mellom 850-1500,- for en til to timer. og det er uten noen form for danseskoleutdanning. hva slags anledning er det trådstarter? er det en gang, fler ganger. hva slags utdanning har du. hva slags gruppe skal du undervise. ← Det er en form for folkedans som jeg er en av de eneste i Norge som behersker. Jeg har ingen utdannelse, og ville helst ikke undervist i denne dansen hvis det ikke var for at ingen andre kan gjøre det... Jeg regner med at det blir 1-2 ganger for en folkedansgruppe (voksne) på rundt 20 folk. Jeg gjør dette bare på hobbybasis fordi jeg liker å danse og folk ber meg om det. Så da er det greit å vite hva som er vanlig pris. Jeg vil jo ikke kreve blodpris akkurat, men det hadde vært greit å få dekket noen av forberedelsestimene og reisen
aline Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 må du reise dit, så bør de dekke det i tillegg til det du skal ha i betaling for selve danseopplegget. når det er en tyve stykker, synes jeg ikke det er mye å kreve en 800-1200 kroner for en til to timer. hadde du delt det på person så blir det jo ikke mer en maks 60 kroner per pers, og det bør vel være greit nok å betale for å lære dans i ett par timer? en vanlig dansetime i gruppe koster vel minimum 50 kroner gangen, og det er oftest kun en time.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 522 for en hel gruppe på ca 20 pers i en til to timer??? eller per pers? Tror hun får 522 kroner for både privatundervisning av et par (pardans) og av en gruppe på 10-15 pers.
gaja Skrevet 14. november 2005 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2005 takk for oppklarende svar! Hvis det blir noe av tror jeg jeg legger meg på rundt 500 kr for 2 timer. Føles ekkelt å kreve mer når man egentlig bare er en selvlært kvakksalver...
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 I forbindelse med utdrikningslaget til ei venninne for ca. et år siden, hadde vi et en-timers kurs i linedance. Mener vi betalte 500 kr for dette, og vi var ca. 10 stk. Ikke helt samme type dans kanskje, men allikevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå