Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du det er helt greit å diskutere ulike temaer på KG? Og overser eventuell drittslenging og idiotiske svar? Eller synes du dette er såpass problematisk og/eller ubehagelig, at du i mange anledninger holder deg unna? 

Anonymkode: 209f3...128

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes du det er helt greit å diskutere ulike temaer på KG? Og overser eventuell drittslenging og idiotiske svar? Eller synes du dette er såpass problematisk og/eller ubehagelig, at du i mange anledninger holder deg unna? 

Greitt å diskutere på KG ! 

Drittslenging, og idiotiske svar er heilt uakseptabelt, og virker som det her har skjedd noen endringer 😠

Anonymkode: bc062...0fa

Gjest AprilRyan
Skrevet

Det er stort sett helt greit, men kan være ubehagelig når noen klikker i vinkel for et eller annet eller påstår ditt og datt. Egentlig er det vel mer irriterende, men prøver å ikke svare dem eller i det minste ikke gå inn i en lang diskusjon med dem. Det skjer allikevel noen ganger da, men antar at noen av dem er folk som ikke har det bra eller kanskje folk som skal trolle på forumet.

Det er egentlig noe man regne med at kan skje på nett selv om det egentlig ikke burde være sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes som regel det er slitsomt fordi de fleste kan ikke diskutere. Enten går de på person, eller de bruker dårlig retorikk/hersketeknikker. Da blir det bare trøttende.

Anonymkode: 083af...32a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger bare bort KG en stund om jeg kjenner tullete og frekke svar begynner å gå inn på meg. De som går rett på personangrep gidder jeg ikke å svare på en gang. 

Før var jeg mye mer aktiv under brukernavnet, men jeg orker ikke det mer. Opplevde til stadighet at en bruker her inne kommenterte surt på alt jeg la ut også med ab funksjonen. Lett å kjenne igjen da, så jeg vet det var han. 

Anonymkode: 07bf9...564

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å diskutere og debattere, og gjør det jeg kan for å være saklig og og ordentlig i ordbruken, også når jeg er uenig i noe. Argumenterer for mine meninger og stiller spørsmål, heller enn å angripe den andres person.

Mange mener KG er et spesielt ille sted med masse drittslenging, men da må jeg si at det er ikke min erfaring. På andre og mer internasjonale nettsteder og sosiale medier kan det være mye grovere ordbruk(f.eks. skjellsord) som her på forumet ville blitt ryddet bort temmelig kjapt.

Anonymkode: 996e8...2b9

AnonymBruker
Skrevet

dytt

Skrevet

jeg synes det er greit å snakke om det meste her på KG, 2 temaer jeg IKKE gidder diskutere er covid og vaksine, og barnevernet. disse to temaene får frem det verste i mange her inne.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste svarer ikke ordentlig på det trådstarter spør om og det kan være slitsomt og irriterende.  Så kuppes hele tråden av urelevante kommentarer. 

Anonymkode: 15df7...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg henger stort sett bare i telle-trådene...   

:danser: 

Anonymkode: 60c21...bad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver stort sett å holde meg til trivielle ting, fordi jeg synes det er ubehagelig at det ofte dreier seg om person, og avsporinger. Ofte virker det som at det for mange gjerne handler om å kun få frem eget poeng, uten å ta til seg informasjon som kommer underveis. Jeg liker å ha en diskusjon, men det er viktig for meg at jeg lærer noe underveis i diskusjonen. At den mer oppleves som utveksling av både informasjon og meninger snarere enn at noen prøver å "vinne" diskusjonene. 

Anonymkode: c2c73...796

Skrevet

Stort sett, ja.

Det hjelper å være høflig og saklig selv. Det klarer jeg 80% av tiden tror jeg.

Skrevet

Foregår det fortsatt drittslenging her da? Har ikke sett noe til det på lenge. Jeg synes folk er så høflige og snille at det nesten blir litt i overkant. Jeg liker litt brodd og skarpe kanter, jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å diskutere, og liker det når det drar seg til i tråder. Liker å finte ut, har ikke behov for å være hyggelig, men holder meg innenfor regelverket. 

Overser de som har håpløs argumentasjonsteknikk eller drar in irrelevante forhold. 

Ignorerer troll. 

Rapporterer med en gang det er avsporing, brukerangrep, og slikt. 

Hadde KG gått innpå meg på noen som helst måte hadde jeg droppet å være her. 

Anonymkode: a4273...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Liker å diskutere her. Det er noe drittslenging, men ikke mer enn hva jeg synes er innafor i et diskusjonsforum. Moro med litt temperatur!

Anonymkode: 4872e...07f

Skrevet

Synes det er helt greit å diskutere her inne og blir på ingen måte påvirket av ting folk svaret til meg eller sier om meg… svarer folk frekt eller går til personangrep bryr jeg meg veldig lite

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes KG er et utrolig giftig sted. Jeg har vært på flere andre forumet, og KG er et av de aller verste. 

Det er så mye stygge svar. Mammapolitiet herjer, folkeskikk er fraværende, empati lige så. Alle blir skåret under én kam, og skal dømmes nord og ned. Det er null rom for at folk er forskjellige, og at det er ok. 

Alt skal spores av i drittslenging. Et enkelt spørsmål som "har noen noe råd om hvordan steke lam", så blir tråden kuppet av "meat is murder", "Er du så hjelpeløs at du ikke klarer google deg frem til det", "skremmende at voksne mennesker kan være så tafatte"; osv osv. 

Jeg lar være å opprette tråder her, for det sporer alltid av i drittslenging, personangrep, og hersketeknikker. 

Anonymkode: 321dc...d93

Gjest theTitanic
Skrevet

Det betyr ikke noe. Det som betyr noe er det jeg lærer av tilbakemeldingene.  Ignorerer de som bare vil fyre opp stemningen for egen underholdning, men tenker over om noen har en kommentar med konstruktiv kritikk som gir mening. Dagsformen påvirker måten å uttrykke seg på og av og til kan man av den grunn være krassere enn tenkt. Det gjelder vel for de fleste, inkludert meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg blir veldig såret og sint om folk er ufine og uhøflige mot meg, og da er jo ikke KG stedet for meg ;)

For eksempel svarte jeg på et innlegg med "Hva har du på deg i dag" (jada..), med bilde av den nye sommerkjolen min, som jeg følte meg så fin i. Så var det en som siterte det og svarte "herregud så kjerring, skjønner ikke hvorfor så mange damer mister helt stilsansen når de bikker 35". 

Det gikk faktisk skikkelig inn på meg. 

Jeg driter milevis i om en tilfeldig person ikke liker måten jeg kler på. Men det var uhøfligheten jeg ble lei meg for. Det at noen sa noe som de visste var negativt, som de visste jeg kom til å se. At de ikke gadd tenke på følelsene til den de svarte. 

Anonymkode: 321dc...d93

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...