AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Er det normalt å få en spiseforstyrrelse etter å ha hatt et anafylaktisk sjokk? Jeg vet ikke om jeg har en spiseforstyrrelse, men jeg tør nesten ikke spise noe lenger fordi jeg er så redd for å få en ny allergisk reaksjon… Anonymkode: 69b4f...a40 1
Mt3 Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Å bli redd for at det du spiser kan føre til en alvorlig allergisk reaksjon er normalt etter det du opplevde, men det er også normalt at du får oppfølging med ernæringsråd om hva som er trygt å spise og hva du bør se etter på pakningsvedlegg og hvilke råvarer du skal unngå, samt hvilke kryssalergier som gjelder for deg. Du har vel også epipenn som de rundt deg kan gi om du skulle få en reaksjon. Var det du reagerte på en matrett der noen glemte at du var allergisk mot en av ingrediensene, en feilmerket vare, eller at du fikk en kraftig reaksjon på noe du ikke var klar over at du reagerer på? Om det var det siste så bør du jo få ny ekstraoppfølging på sykehus for å finne ut om du har utviklet allergi mot en ny gruppe allergener.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det normalt å få en spiseforstyrrelse etter å ha hatt et anafylaktisk sjokk? Jeg vet ikke om jeg har en spiseforstyrrelse, men jeg tør nesten ikke spise noe lenger fordi jeg er så redd for å få en ny allergisk reaksjon… Anonymkode: 69b4f...a40 Jeg vil heller si at dette er angst for angsten enn en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 93ae3...1ae
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Spiseforstyrrelse er det ikke, men angst Anonymkode: c3d2c...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå