AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 jeg kom nettopp utfor en rimelig pinlig situasjon der jeg totalt bommet med noe og kjenner jeg fikk et snev av "fylleangst" selvom jeg var klin edru. Hva er ditt beste råd mot å ikke dvelle på ting som er pinlig/dumme/kleine? Anonymkode: ad50b...373
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Reflektere over hvor mange pinlig/dumme/kleine ting jeg kan huske at andre har gjort... De få gangene jeg husker noe, som hun som spjælet kjolen i et jobbmøte, eller han som gratulerte en kollega med graviditet (feriemage), husker jeg knapt hvem det var. Og det eneste jeg føler er at jeg har litt vondt av dem, eller at det egentlig bare var litt artig. Anonymkode: da595...241 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 At alle gjør dumme ting og at det går over. Så graver jeg meg ned et kvarter. Anonymkode: 6f694...ec2 1
Boetica Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Mitt beste råd er å late som ingen ting. Kan du gi et hint om hva som har skjedd?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Bare tenker på at det går over. Var en gang jeg tydeligvis sa noe fryktelig pinlig, edru, og hadde "fylleangst" i to dager etterpå. Nå aner jeg ikke hva det var jeg sa en gang. 🙂 Anonymkode: 89833...e61
jente77 Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Eg pleier å tenke;vil eg eller andre huske dette om 50 år ? Svaret er stort sett nei,så da prøver eg å legge det bak meg,ikke bruke energi på å tenke på det.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Jeg forteller det til mannen eller venninne og ler av meg selv. Da tar jeg liksom brodden av det og glemmer det etter en stund. Før, som barn og ungdom, sa jeg det aldri til noen og ble stadig minnet i tankene om det dumme jeg gjorde. Da ble det tusen ganger verre. Anonymkode: f29dd...d29 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Hvis det ikke er noen kjente i nærheten, tenker jeg at det er heldigvis ikke noen som kjenner meg her og som vet hvem jeg er. Hvis det er noen kjente som får det med seg, kan jeg enten prøve å spøke det bort, hvis det ikke går, tenker jeg at det kan vel ikke være det verste de har opplevd. Og det er jo som regel ikke så galt at det er det verste man kan tenke seg. Det skjer noe nytt, og så får folk noe annet å tenke på. Anonymkode: 4dbfc...41a
Eneri Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forteller det til mannen eller venninne og ler av meg selv. Da tar jeg liksom brodden av det og glemmer det etter en stund. Før, som barn og ungdom, sa jeg det aldri til noen og ble stadig minnet i tankene om det dumme jeg gjorde. Da ble det tusen ganger verre. Anonymkode: f29dd...d29 Helt enig i dette! Bare å fortelle det og få det ut av systemet, lettere å unngå å kverne på tabben i tankene etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Glem det siste minuttet av ditt liv, det ble helt feil Anonymkode: 4f3e1...388
AnonymBruker 42 Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er ditt beste råd mot å ikke dvelle på ting som er pinlig/dumme/kleine? Som @lurven sa : flir av det og ha litt selvironi, og tillat deg selv å være litt flau på egne vegne - uten å gjøre det til en "big deal". Endret 22. juni 2022 av Beeblebrox
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 Jeg bruker å fortelle det til broren min, for han ser alltid humor i sånt, og å le av det tar brodden fra det. Deretter er jeg mer bevisst på tankene som strømmer gjennom hodet mitt til enhver tid, og er kjapp til å kutte av strømmen og sende den i en annen retning (tenke på noe annet, distrahere meg selv med bok, serie, en aktivitet eller noe). Jo mer man tenker og kverner på noe, jo mer vil denne tanken returnere. Tanker lager stier i hjernen, og jo mer nedtråkket, jo mer brukt. Man vil unngå å la negative tanker få surre fritt i hodet så stiene til disse negative tankene vokser over. Da vil de til slutt ikke lenger komme. Man kan trene seg opp til å bli svært flink og effektiv til å sile vekk negative tanker og kun la positive tanker få plass. Er godt tips til det øyeblikket du føler at du har sagt/gjort noe flaut: le av det og si akkurat hva du føler der og da. Man utstråler selvtillit av å kunne le av seg selv og være ærlig om hva man føler. For eksempel "åh, nå føler jeg meg skikkelig flau, hva i all verden var det jeg tenkte" eller "nei, hør på meg da, det der kom ut helt feil. Nå ble jeg skikkelig flau! Det her kommer jeg til å kverne på i flere dager 😅" Anonymkode: 3c9c1...73f 2
Ardwinna Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Mange gode tips her. Jeg har en tendens til å ha kronisk langvarig "fylleangst" etter å ha gjort eller sagt noe dumt, og kan i mørke perioder dra frem eldgamle flauser og plage vettet av meg selv med å gruble på dem. Jeg vet jo egentlig godt at det er jeg selv som husker flausene best, da alle er mest opptatt av sine egne flauser. Mest sannsynlig er 95% av flausene mine glemt forlengst av andre, så jeg vet jo at det er bortkastet energi å gruble. Likevel kryper nå den slemme stemmen fram i dårlige perioder og ripper opp i gamle flauser. Er veldig enig i at det er lurt å være selvironisk og snakke om det til andre, da får man på en måte tømt seg og slipper å gruble så mye på det. 3 1
AnonymBruker 42 Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 Ardwinna skrev (1 time siden): 😅 Hvorfor er det sånn... 🤪 🧠 1
Blåjojo Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 Du må finne humoren i det. Og le høyt hver gang du tenker på det, sånn at du ufarliggjør det.
Gjest AprilRyan Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 Jeg var veldig sånn at ting var verdens undergang før om jeg sa eller gjorde noe jeg opplevde som dumt. Da kvernet jeg på det i evigheter og følte meg skikkelig ille. Det hjalp å få et annet perspektiv på det. Kanskje det bare er i mitt hode at det opplevdes som så ille? Hvor ofte husker jeg dumme ting andre gjør? Som ab over her skriver så skal det ganske mye til for at man husker andres tabber eller i hvert fall sånn at man husker på det lenge etterpå. I tillegg synes jeg at det hjelper å være litt selvironisk. Da blir det ofte bedre, men av og til driver jeg med denne kverningen på hvor dumt x og y var og uff, så dum jeg var bla bla. Da må jeg bare si til meg selv at alle gjør dumme ting og "fuck it, folk har sikkert glemt det allerede".
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 Eneri skrev (På 22.6.2022 den 21.42): Helt enig i dette! Bare å fortelle det og få det ut av systemet, lettere å unngå å kverne på tabben i tankene etterpå. Ja, enig, og da blir det gjerne også litt latter ut av det Anonymkode: 8e14c...c2e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 Forteller det til samboer eller en venn, så forteller de igjen noe kleint de har gjort, og gjerne også ting andre har gjort.. så får vi oss en latter og ikke minst perspektiv på at alle driter seg ut fra tid til annen Om du ikke har noen å snakke med umiddelbart - start en tråd her på KG der folk kan fortelle om pinlige ting de har gjort, og fortell din egen! Anonymkode: 84ff3...4b7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 Le av det. Hvis det var noe upasssende / sårende, så bare si unnskyld / det kom helt feil ut / mente det ikke slik / etc. Er ingenting flaut i å si unnskyld om man driter på leggen. Det viser jo at du tør ta tak i ting og kommunisere / rette opp i noe. Hvis det bare var flaut / kleint, så bare le og påpek så kleint / le og vits litt om det osv. Anonymkode: 52d66...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå