Gå til innhold

Stoffskifteproblemer, kortisonmedisin og vektnedgang - umulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har såkalt varierende stoffskifte som ofte er lavt, men så går det noen ganger opp, så å finne riktig dose medisin er vanskelig. I tillegg reagerer kroppen min negativt på Levaxin - jeg samler vann og får smerter i kroppen. Det hjelper heller ikke at jeg er avhengig av kortisonmedisin mot astma på daglig basis for å slippe å ha anfall. Vekten har gått opp, jevnt og trutt. Etter å ha veid 52 kilo før barn, veier jeg nå 175 kilo fordelt på 165 cm. Hater valker, den store magen og lår som gnisser. Men uansett hva jeg gjør, så går jeg ikke ned.

Jeg har prøvd lavkarbo/keto, og holdt på å krepere. Slet også voldsomt i jobben, med kraftig hodepine hver dag og store konsentrasjonsvansker. Prøvde også å telle kalorier, og etter to måneder med 1200 kcal per dag gikk jeg ned 1 kilo. EN kilo. Når jeg trener MYE, da mener jeg flere km med romaskin og styrke 4-5 ganger per uke, så går vektnedgangen raskere, men jeg har ikke mulighet til å trene så mye de ukene jeg har barna. 

Så jeg er egentlig rådvill. Hater kroppen min og er redd for å gå enda mer opp i vekt. Det hjelper ikke at mannen min er dritkjekk, slank, muskuløs og yngre enn meg. Faen.

Anonymkode: 9874e...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lang tid tok det å gå opp fra 52 kg til 175, om jeg kan spør om det? 

Når du er så tung så kan du jo leve greit på 2000 kalorier og allikevel i teorien gå ned i vekt, har du prøvd det over lengre tid? 

Anonymkode: c15cb...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her vil jeg råde deg til å få hjelp fra fedmeklinikk og utredning om beste metode for vekttap.

Anonymkode: 7f73d...aae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager til dere for feilen. 75 kilo selvfølgelig, ikke 175 🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Beklager til dere for feilen. 75 kilo selvfølgelig, ikke 175 🤣🤣🤣🤣

Nå lurte jeg oppriktig 🤣🤣 ingen gode råd dessverre.. men har du pratet med legen om det?

Anonymkode: 66dc3...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok også livsstilen som har endret seg. Du er jo også bare 165cm. Jeg tenker en kilo på to måneder er bedre enn ingenting🤷🏻‍♀️ Så selv om det ikke går fort, så går det jo riktig vei. 6kg ned i året. Da er du tilbake på din gamle vekt om ca 3år. Alternativet er jo å fortsatt veie 75kg (eller mer) om tre år..

Anonymkode: 3cee0...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bedre bittelitt ned enn hva som helst opp :)

Har lest at noen har god effekt av periodisk faste, kanskje det kan være noe for deg? Eller i det minste kutte ut mellommåltider og fokusere på færre men gode måltider.

Anonymkode: 4b889...846

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...