AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Hvis dere skulle valgt 10 ting dere ikke hadde klart dere uten ved fødsel/barsel/babytiden, hva hadde de vært? 😛 Anonymkode: ef152...321
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Vogn, seng, sovepose, vippestol, Babygym, bæresele, smokk, badekar, Gulpekluter, tv Anonymkode: bc9ec...c5e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Som i at man bør skaffe seg det før barnet kommer? Da ville jeg anbefale: Bæresjal/sele Naturebond Multi mam kompresser Ammeinnlegg Nesesuger til baby+nesedråper Babynest Skylleflaske (fikk en alvorlig rift) Bleier og tørre stellekluter Store gulpekluter (som baby kan ligge på for å unngå bæsjeuhell, eller kan brukes til mye forskjellig) Stelleunderlag Anonymkode: 052b2...c30
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Mannens boxershortser, bepanthen og engangs ammeinnlegg til brystvortene, tynne muslintepper til baby, babynest, smokk, og etterhvert tripptrapp og vippestol. Anonymkode: b43e5...d4a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Sjal vogn vognpose bilstol bilstolpose babynest muselintepper/kluter fine ammeklær til meg selv og gode klær generelt til å være både ute og inne og samtidig ha det behagelig. Sammenleggbar stellematte Romslig stellebag (eller sekk om man foretrekker det), noe man liker og trives med er det viktigste synes jeg, da ble ikke det et frustrasjonsproblem når vi skulle ut døra. I tillegg synes jeg det var koselig å kle opp baby i litt fine klær så det ga meg mye glede, gode sko til deg selv er også et must om man går mye (jeg trillet og gikk mye, hadde hund). Når hun ble eldre var det nyttig med babygym, baresikring, barnegrinder og leketeppe og leker selvfølgelig. Anonymkode: f265a...efc 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Bæresjal/sele Vogn Amme-BH Leander stellematte Ammepute, hotellpute og sofaputer for å bygge opp til varierte ammestillinger Phillips Avent curved soothie (smokk) Vannflaske jeg kan drikke av med en hånd (ikke skrukork) Bleier og tørre stellekluter Store gulpekluter (bruker også som teppe) Anonymkode: ae4d2...316
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Gulpekluter (gulp, underlag, teppe, smekke, beskytte mot melkesøl) Babyolje Dyne til baby God drikkeflaske Tisselaken, Vogn, med vognbag som kan bæres inn og brukes som dagseng Elastisk sjal eller god sele. Bilstol Lang telefonlader Gode sko. Noen form for klær til oss begge, bleier og truseinnlegg er også kjekt å ha, men så lenge vi begge er påkledd, tørre og varme er det ikke så nøye med utseende eller utforming. Det er også en fordel om vi har et alminnelig hjem med tak, vegger, strøm og innlagt vann, der man har både sittemøbler, sovemøbler, spisemøbler og oppbevaringsmøbler. Anonymkode: 9f4d1...62e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Duphalac. For å holde avføringen løs etter fødsel! Anonymkode: 64a06...727 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Utenom helt åpenbare ting man må ha i babytiden, så er dette min topp 10 som jeg ikke hadde forventet, men som likevel var uunnværlig: Gulpekluter/smekker fra Aden Anais 😍 Bruker disse enda ved 1 års alder som smekker! Sitronsåpe Inotyol salve, Vitapan, Sinksalve eller lignende. Ha klar fra dag en. Lett og liten trille, gjør utflukter enklere når baby er stor nok for triller. Cozyfix ammepute Ergobaby embrace bæresele Nesesuger Kladder Lillelam ulldresser Bodyer med regulerbart skritt, varer mye lenger størrelsesmessig Anonymkode: 707f7...c4a 1
Tuppeluri Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Store truser Store bind kjøpt på normal, husker ikke navn Singlet som er lett å vippe ned ved amming Kremer til såre nipler og såre rumper Flasker og smokker til lille Gulpekluter Sterilisator til flaskene Cosyfix ammepute Omslagsbodyer Bedside crib på soverommet, og babynest i sofaen En haug med andre ting og, men du spørte om 10 Endret 22. juni 2022 av Tuppeluri Glemte å legge til den 10.ende tingen 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Til baby: Nesesuger Bleier Tørre stellekluter Bephanten krem Bedside crib Vogn Bilsete Vognpose som også kan brukes som bilstolpose Helpysjer med glidelås som kan åpnes begge veier Sovepose Tripp trapp stol med newborn sete Babynest Til mor: Store truser Store bind Ammesalve Brystpumpe Myk ammebh uten spiler Smertestillende Cosyfix ammepute Anonymkode: 982fa...9c6
Saltwatertaffy Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 ikke i prioritert rekkefølge: Babygym Vogn Bedside crib (som kan gynges :D) Babynest Våtservietter/intimservietter (masse blod, greit å kunne ta en kjapp lokalvask etter dobesøk) tripptrapp-stol med nyfødtsete bilstol gulpekluter babyteppe i ull, utmerket til svøping Smokk!! ting vi trodde vi måtte ha men kunne like gjerne droppa: badebalje (tar bare baby med i dusjen, baby liker det bedre) vippestol bæresjal
Heln Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 12.08): Hvis dere skulle valgt 10 ting dere ikke hadde klart dere uten ved fødsel/barsel/babytiden, hva hadde de vært? 😛 Anonymkode: ef152...321 Skulle nok klart oss uten mye, men dette er det jeg har vært mest fornøyd med; multimam kompresser easygrow bilstolpose (hun hata bilstolen til vi la i posen, var tydelivis ikke mykt nok for henne) zazu bamse med whitenoise babybjørn vippestol xylocain salve (til mors underliv de første dagene) medela brystpumpe naturebond bodyer i bambus lillelamdress babynest
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Mannen min Brystpumpe Tåteflasker Smokk Bilstol Inotyol Podcast Bæresele Babycall Bind Eller bare slike vanlige ting som seng, bleier, klær osv Anonymkode: 99714...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå