Gå til innhold

Hvordan kjennes eggløsningssmerte ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor kjenner du det og hva slags smerte? Eller mer ubehag kanskje. Var det langvarig eller kort, eller intermitterende?

Kjente noe ubehag på ene siden og håper det ikke var eggløsning jeg kjente😅

Anonymkode: 9311c...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eggløsningssmerter er veldig individuelt. Noen kjenner ingenting, andre har smerter i flere dager. 

Jeg er av de som har smerter i flere dager. Da har jeg en slags pressende, sviende murring i hele mageregionen og ned mot underlivet. Det blir verre av å både sitte og gå, aller verst den dagen jeg har eggløsning. Det beste da er å sitte eller ligge helt i ro.

Anonymkode: f2605...adf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eggløsningssmerter er veldig individuelt. Noen kjenner ingenting, andre har smerter i flere dager. 

Jeg er av de som har smerter i flere dager. Da har jeg en slags pressende, sviende murring i hele mageregionen og ned mot underlivet. Det blir verre av å både sitte og gå, aller verst den dagen jeg har eggløsning. Det beste da er å sitte eller ligge helt i ro.

Anonymkode: f2605...adf

Veldig likt som meg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker i eggstokken. Oppblåst. Treg mage. Digg med syklus. Not. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eggløsning, men hvorfor håper du det ikke var det? 😕 

Anonymkode: c7aee...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eggløsning, men hvorfor håper du det ikke var det? 😕 

Anonymkode: c7aee...2cc

Fordi jeg hadde ikke tenkt å bli gravid helt ennå😬 Har veldig uregelmessige menstruasjoner og venter egentlig ikke mensen på noen uker ennå, så jeg trodde det var trygt. Men ble sånn i tvil nå siden jeg kjente den følelsen i eggstokkregionen😅 Men blir jeg gravid nå så er det jo greit nok, blir ikke lett gravid så må jo bare ta det med glede selv om det er dårlig timing jobbmessig og litt helsemessig++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hvis du venter mensen om "noen uker" er jo ikke akkurat veldig usannsynlig med eggløsning nå? Den kommer som regel 14 dager før mensen. 

Anonymkode: 05c85...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fordi jeg hadde ikke tenkt å bli gravid helt ennå😬 Har veldig uregelmessige menstruasjoner og venter egentlig ikke mensen på noen uker ennå, så jeg trodde det var trygt. Men ble sånn i tvil nå siden jeg kjente den følelsen i eggstokkregionen😅 Men blir jeg gravid nå så er det jo greit nok, blir ikke lett gravid så må jo bare ta det med glede selv om det er dårlig timing jobbmessig og litt helsemessig++

Det kan føles som ingenting og helvetes vond.

Jeg varierer veldig, har regelmessig mens og alltid symptomer på enellerannen måte.

Noen ganger er kvalmen mest fremtredende, andre ganger stikkende smerte osv. 

Generelt utrolig ugunstig om man er prøver, noe jeg var i mange år 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nevermind, leste litt fort, du venter IKKE mensen på et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvis du venter mensen om "noen uker" er jo ikke akkurat veldig usannsynlig med eggløsning nå? Den kommer som regel 14 dager før mensen. 

Litt upresist av meg. Men ja, hvis jeg har eggløsning nå og forventet mens om 14 dager vil det jo si syklus på 27 dager? Det er i så fall korteste syklus jeg noensinne har hatt tror jeg, vanligvis mye lengre typ 40-50, opp mot 70 eller mer. Men alt kan jo skje så det var uforsiktig av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe utslag på eggløsningstest så det var sikkert falsk alarm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke noe utslag på eggløsningstest så det var sikkert falsk alarm :)

Eggløsningstesten er ikke positiv på eggløsningsdagen

Anonymkode: f4ac8...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eggløsningstesten er ikke positiv på eggløsningsdagen

Anonymkode: f4ac8...988

Men helt blank? 😬 Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Men helt blank? 😬 Hmm.

Hvis du har hatt EL så vil den være negativ ja, og ofte ganske negativ hos mange - man får ofte en peak og så et fall etter el. Ikke hos alle, men jeg får det. Får peak og neste dag er den blank nesten. 

Jeg fikk kvalme, stikk på ene siden nedi magen, mensliknende ømhet og murring nå ved el. Tidligere har jeg ikke hatt kvalme, men mensaktig mage og stikk like før el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
s0la skrev (43 minutter siden):

Hvis du har hatt EL så vil den være negativ ja, og ofte ganske negativ hos mange - man får ofte en peak og så et fall etter el. Ikke hos alle, men jeg får det. Får peak og neste dag er den blank nesten. 

Jeg fikk kvalme, stikk på ene siden nedi magen, mensliknende ømhet og murring nå ved el. Tidligere har jeg ikke hatt kvalme, men mensaktig mage og stikk like før el. 

Ok, får bare følge med litt da. Og være mer forsiktig fra nå av🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Litt upresist av meg. Men ja, hvis jeg har eggløsning nå og forventet mens om 14 dager vil det jo si syklus på 27 dager? Det er i så fall korteste syklus jeg noensinne har hatt tror jeg, vanligvis mye lengre typ 40-50, opp mot 70 eller mer. Men alt kan jo skje så det var uforsiktig av oss.

Unnskyld meg om jeg er uvitende nå, men har du vanligvis syklus på 40-70 dager? Har det alltid vært sånn?

27 dager er jo helt gjennomsnittlig mener jeg.

Anonymkode: c745b...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Unnskyld meg om jeg er uvitende nå, men har du vanligvis syklus på 40-70 dager? Har det alltid vært sånn?

27 dager er jo helt gjennomsnittlig mener jeg.

Anonymkode: c745b...646

Ja, har PCOS så den kommer litt i hytt og gevær. Før jeg fikk første barnet mitt hadde jeg ingen syklus i det hele tatt, nå kommer den men er lang og uregelmessig. Håper at diverse tiltak skal korte ned på lengden :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...