Gå til innhold

Langvarig parforhold: hva betyr kjæresten for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er eller har vært i langvarige forhold, hva er en kjæreste for deg og hva betyr kjæresten din for deg? Med langvarig forhold tenker jeg i utgangspunktet 10 år +, men svar gjerne uansett. 

Anonymkode: eeb1e...26f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har vært sammen i 17 år. Han er min beste venn, vi kjenner hverandre svært godt, har samme grunnsyn på veldig mye og ønsker det samme for fremtiden. Det er ingen som kjenner meg så godt som ham, og omvendt. Vi er trygge på og fortrolige med hverandre. Viser kjærlighet, omsorg og støtte i hverdagen.

Han er min nærmeste familie.

Anonymkode: 3d378...e61

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er min bestevenn og elsker. Vi er som èn. Jeg forguder ham❤️

(Sammen i 16 år)

Anonymkode: e46a1...866

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er den beste som fins. Han passer meg perfekt. Også lukter han så godt og han aner ikke så pen og sexy han er. 💞💞

Han sier hele tiden at vi skal bli gamle sammen. Det skaper jo tillitt da! 

Anonymkode: 6666c...9fe

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen over 35 år, og han er fremdeles den eneste i verden jeg vil være gift med! Han er omtenksom, opptatt av familien, min beste venn, den som holder meg oppe når livet skjer, den beste faren til våre to barn, den beste farfaren! Når han i tillegg holder seg vanvittig godt, er det da noe mer å lure på?😍

Anonymkode: e5601...6b3

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på, jeg kjenner liksom ikke til et voksenliv uten ham.

Kjent ham siden videregående, var betatt fra første dag jeg så ham. Ble involvert flørtemessig i russetiden min, og kjærester første studieår.

Vi er nå 41/43, og jeg synes fortsatt han er utrolig fin og heit 😅🤷‍♀️🍰

Vet ikke, bare liker å være med ham/ha sex med ham og synes generelt han er tiltrekkende og ellers veldig bra. 

Jeg funderer ikke så mye på planer og fremtid, jeg vet at livet kan skje på gode og veldig kjipe måter.

Bare håper at vi får et godt liv sammen, og at vi blir gamle sammen av begges ønske :) 

Har egentlig aldri følt sånn «han er min beste venn og nærmeste allierte», jeg er mer der at jeg finner ham seksuelt og romantisk interessant (men for å være ærlig særlig seksuelt 🍰), og at han tikker veldig mange bokser jeg vet jeg liker (intellektuelt osv). 

Jeg spurte ham her forleden om dette med de som sier sånn «jeg fant min beste venn og partner», og han heller kjenner seg ikke igjen i det. Vi ble enige om at vi ikke trenger en bestevenn i en kjæreste, det er det fysiske/romantiske/emosjonelle som er viktig for oss.

Jeg vil først og fremst ha noen som vil kn**** vettet av meg i tillegg til Hverdagen AS, barn, familie osv. Han var enig i det :P 

Anonymkode: cefac...156

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

20 år sammen her, og han betyr enormt mye for meg. Han er min partner, min elsker, min lekekamerat, far til mine barn, og jeg var litt treg på feltet bestevenn, men med årene har han blitt det også. Han er ikke alt jeg trenger i en person, men han er den personen jeg trenger oftest både som samtalepartner og å søke trøst/støtte hos. Han får meg til å gi slipp på det vanskelige, og få meg til å se ting i bedre perspektiv, han får meg til å le mye, og til å være mer sprø enn jeg hadde våget uten ham i ryggen. Jeg vet også at jeg er hans eneste virkelig fortrolige, som han våger å dele sine svakheter og usikkerhet med. Jeg får være hans støtte, heiagjeng og bestevenn tilbake, og det betyr like mye som at han er det for meg. 

Med årene er vi blitt mer og mer like/samstemt i prioriteringer og interesser, og min svigermor har begynt med å erte oss med at vi er tvillinger, eller to fingre på samme hanske. Slik var det ikke i utgangspunktet. Vi var en gang i tiden veldig ulike, og har kranglet mye om prioriteringer. 😆 Vi er ganske ferdigkranglet nå, og har funnet våre kompromisser i så stor grad at de er blitt det vi begge ønsker. 

Det er likevel ingen som kan såre meg så mye, irritere meg så mye, eller som jeg innimellom kan bli så til de grader lei at jeg bare må ha en pause fra ham. Det tar imidlertid bare noen få timer, og så har jeg glemt at jeg er lei ham. 😊

Anonymkode: 6a59b...ec7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som er eller har vært i langvarige forhold, hva er en kjæreste for deg og hva betyr kjæresten din for deg? Med langvarig forhold tenker jeg i utgangspunktet 10 år +, men svar gjerne uansett. 

Anonymkode: eeb1e...26f

I et langvarig forhold (med barn) så betyr kjæresten at vi er to om all form for logistikk og administrative oppgaver i hjemmet. Man deler på oppdragelsen av barna, og man er medlåntakere for hverandre rent økonomisk. 

I et langvarig forhold uten barn så vet jeg ikke. For det ser jeg rett og slett ikke vitsen med.

Anonymkode: 7638a...2f7

AnonymBruker
Skrevet

20 år sammen. Akkurat nå er jeg i en periode med usikkerhet. Vi har holdt sammen gjennom tykt og tynt godt og vondt. Han er min beste venn. 

Anonymkode: 2c075...6b3

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir litt misunnelig på de som har vært sammen med kjæresten i 10-20 år og er skikkelig tiltrukket av han. Jeg haf borderline så jeg har kastet vekk mange forhold i løpet av mitt 40 år lange liv. Nå har jeg endelig klart å være sammen med en i to år, men hadde jeg vært mentalt frisk hadde jeg nok valgt noen andre som er mer min type.

Anonymkode: 1ca17...a42

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I et langvarig forhold (med barn) så betyr kjæresten at vi er to om all form for logistikk og administrative oppgaver i hjemmet. Man deler på oppdragelsen av barna, og man er medlåntakere for hverandre rent økonomisk. 

I et langvarig forhold uten barn så vet jeg ikke. For det ser jeg rett og slett ikke vitsen med.

Ganske dømmende mot par som lever uten barn eller?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ganske dømmende mot par som lever uten barn eller?

Hva er dømmende? Det er mange venner som bor sammen. Jeg bare ser ikke poenget. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er dømmende? Det er mange venner som bor sammen. Jeg bare ser ikke poenget. 

Så to voksne kan ikke ha glede av hverandre utenom å oppdra barn? 

• Liker 5
Skrevet

Sammen i ti år. Han er rett og slett det deiligste mennesket jeg vet om. Han tenner meg. Også er han utrolig morsom å være rundt. Mye fjas og latter. Han er varm og til å stole på. Vi kjenner hverandre godt og løfter hverandre opp om vi trenger det. Vet jeg kan være ærlig om alt. Han ville aldri avvist meg. 

Han har jo irriterende sider også, men hvem har ikke det😅 

Føler meg veldig heldig. Og trygg. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 26 år, er nå 42 og 48 år. Han er den beste jeg vet. Den som får meg til å smile når jeg lei meg. Min trygge klippe. En jeg prater med alt om. Min elsker, og beste venn. Super pappa til våre barn. En jeg ikke kan leve uten. Får fremdeles sommerfugler i magen. Elsker å tilbringe tid med han. Savner han hvis vi sove borte fra hverandre....

Anonymkode: 33709...64e

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så to voksne kan ikke ha glede av hverandre utenom å oppdra barn? 

Det sa jeg ikke. Voksne kan ha glede av hverandre. Det er jo nesten hele poenget, og grunnen til at jeg ikke ser vitsen med et langvarig monotont parforhold med ÉN annen voksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har "bare" 7 år sammen, men jeg vet at det for min del er oss to. Jeg har heller ikke den bestevenn-følelsen (det har jeg ikke med noen), men jeg blir forelsket i han igjen og igjen. Sikkert 20 ganger i året. Jeg har et stort behov for å få gjøre min greie, og jeg vet at det ikke passer for veldig mange. Jeg blir lei av folk veldig fort, men ikke av han. Han lar meg finne ut av ting på egen hånd, trenger ikke en ny "mamma", han støtter meg når jeg trenger det og han lytter faktisk til meg. Jeg kan ikke se for meg at jeg kan finne et menneske som passer meg så bra som han. Han betyr mye. Sikkert hele forskjellen på enkelte punkter i livet.

Anonymkode: e26b9...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har vært sammen med mannen/samboer i over 10 år. Hvordan kan han IKKE være bestevennen deres lurer jeg litt på. Samarbeider dere da bare om barn, hus og det økonomiske. Og har sex innimellom? Og så møter dere ‘bestevenner’ ute sånn utenom?

Jeg deler ALT med samboren min. Har jeg noe jeg syns er vanskelig, konflikter med venner og familie, sykdom og smerter, så er han alltid der for meg som den beste vennen man kan ha. Ingen venner ville vært der på samme måte. Like nært og varmt. Så han blir helt klar min beste venn i tillegg til verden beste pappa for mine barn og en fantastisk elsker og samarbeidspartner. Hos meg er det slik at jeg nesten ikke hadde trengt andre venner/personer enn ham. Han gir meg alt jeg trenger❤️

Anonymkode: 1311f...376

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som har vært sammen med mannen/samboer i over 10 år. Hvordan kan han IKKE være bestevennen deres lurer jeg litt på. Samarbeider dere da bare om barn, hus og det økonomiske. Og har sex innimellom? Og så møter dere ‘bestevenner’ ute sånn utenom?

Jeg deler ALT med samboren min. Har jeg noe jeg syns er vanskelig, konflikter med venner og familie, sykdom og smerter, så er han alltid der for meg som den beste vennen man kan ha. Ingen venner ville vært der på samme måte. Like nært og varmt. Så han blir helt klar min beste venn i tillegg til verden beste pappa for mine barn og en fantastisk elsker og samarbeidspartner. Hos meg er det slik at jeg nesten ikke hadde trengt andre venner/personer enn ham. Han gir meg alt jeg trenger❤️

Anonymkode: 1311f...376

At man har andre venner enn partner er jo rett og slett en nødvendighet. At du sier han fyller hele rollen som venn for deg er jo nesten bare trist. Vennegreier, diskusjoner, sladder og babbel. Det tar man med venninner, og bryr ikke mannen med det. Slik at han er nødt til å late som han lytter og har lyst å høre på. Så han ikke senere skal bli beskyldt for å være uinteressert og ikke lytte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det sa jeg ikke. Voksne kan ha glede av hverandre. Det er jo nesten hele poenget, og grunnen til at jeg ikke ser vitsen med et langvarig monotont parforhold med ÉN annen voksen. 

Du høres utrolig forelsket ut i kjæresten din.. den eneste vitsen du ser med han, er at dere er to om å oppdra barn...? Romantisk.. 

Min samboer er min beste venn. Han er også den fineste og kjekkeste mannen jeg vet om, og han betyr utrolig mye for meg. ❤️ Han er min klippe i livet, vi står sammen om tykt og tynt, og jeg vet at jeg bestandig har en jeg kan snakke med, dele gleder og sorger, oppturer og nedturer med. Vi ler mye sammen, har mange interessante og morsomme samtaler, vi finner på mye gøy, og han er den jeg bestandig kan stole på om det er noe. Han betyr rett og slett en hel del for meg, og han tilfører veldig mye glede i livet mitt. ❤️

Anonymkode: 1b9aa...5e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...