Mwfa Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Noen som har gått i parterapi? Hjelper det eller gjør det vondt verre? Jeg og samboeren har det veldig fint sammen. Problemet er forståelse rundt hva hverandre tenker og hvordan takle ting. Vi sliter endel med å prate om alvorlige ting, han litt mer enn meg. Vi har snakket om å kanskje prøve parterapi. Vi er bare litt skeptiske. Hjelper det? Blir det rar stemning mellom oss? Vi vil jo ikke at det skal bli en negativ ting. Har noen tips eller erfaring rundt dette?
Cambria Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har en gang hørt at det kan være lurt å gå i parterapi før problemer oppstår også, for å være bedre rustet til det en dag kanskje blir vanskelig. Jeg og mannen min er veldig enige om å være raske med å oppsøke parterapi om vi opplever at det blir vanskelig å kommunisere en gang i fremtiden. Jeg har aldri vært på det selv, og ikke han heller, men vi har troen på det hvertfall. Jeg tror at i situasjoner hvor det fører til at ting blir verre så er det fordi forholdet ikke kan reddes. At man er blitt for forskjellige og finner ut av det gjennom terapien. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Vi har hatt parterapi, det fungerte veldig bra! Vi var his familievernkontoret, da det er et gratis tilbud. Det er godt å ventilere til en tredjepart. Vi gikk sammen med kunne også gå hver for oss om vi ønsket det. De stiller åpne og direkte spørsmål som får en til å tenke litt mer utenfor den lille boksen man ofte havner inn i. De tar ingen parter i diskusjonene og de har nok hørt alt man forteller hundre ganger før. Anonymkode: d5258...db4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Hvorfor skal terapi gjøre vondt verre? Terapi får en jo til å reflektere over ting, og hjelp til å sette seg inn i ting med en annen forståelse. Ingenting feil med terapi og det får en jo til å se ting fra litt andre synsvinkler. Og hvis problemet deres nettopp er forståelse for hverandres synsvinkel, så er det umulig noe som kan gjøre vondt verre. Anonymkode: 218a9...201 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Vi går til parterapi hos familievernkontoret nå i graviditeten. Det har gjort MYE for oss, og jeg tror det vil gjøre at vi kommer oss gjennom barseltiden uten å gå ifra hverandre. Veldig gode psykologer der. Det er gratis. De prioriterer par med barn, men de har også par uten. Anonymkode: 2c0ef...3ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå