Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Bare lurer litt.. Irriterer meg grønn over at det finnes så lite utvalg i økologiske produkter på "hverdags-butikken" min. Men vet også at de ikke vil ta inn varer før det er en viss etterspørsel. Nå tror jeg jo ikke at mange her inne bruker samme butikk som meg, så får vel spørre mer generelt; -Kjøper du økologiske produkter når det er mulig? -Spør du etter dette når du ikke finner det? Er det flere som tenker som meg og maser på butikkene blir det kanskje lettere å få tak i etterhvert?
Arkana Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 -Kjøper du økologiske produkter når det er mulig? Nei. -Spør du etter dette når du ikke finner det? Nei. Jeg handler mye på Ultra, ser at de har en god del økologisk mat der. Selv om det kanskje ikke er hverdagsbutikken din kan det jo være verdt å gjøre litt storhandel der en gang i blandt. Det finnes også abonnement på økologiske grønnsaker.
Brunhilde Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Jeg kjøper ofte, men ikke alltid, det økologiske alternativet. Jeg spør ikke etter det om jeg ikke finner det og ser helt klart at jeg burde bli flinkere. Kjøper faktisk økologisk øl når jeg er i Danmark, men der er det jo også et utrolig mye større utvalg økologiske varer enn det er her.
Gjest piaf Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Ja, jeg kjøper konsekvent så mange økologiske produkter som mulig, særlig meieriprodukter, som Tine synes å unngå å markedsføre for ikke å sette den konvensjonelle, sunne, norske melken i et dårlig lys. Men jeg er nok ikke så flink å spørre dersom jeg ikke finner økologiske alternativ. Vi handler ofte på feks Coop og Meny, som begge har godt utvalg av økologiske varer. Dessuten abonnerer vi på økologiske grønnsaker, og er veldig fornøyde med det.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 -Kjøper du økologiske produkter når det er mulig? -Spør du etter dette når du ikke finner det? ← -ja, jeg kjøper når det er mulig. Om butikken har begge deler velger jeg økologisk så framt prisforskjellen ikke er helt på tur, og egentlig synes jeg prisen pleier å være grei. - nei, jeg spør ikke etter det... Her vi bor, på en liten plass, er det overraskende bra utvalg i Prix-butikken. Andre kjeder, som Rimi og Bunnpris, har elendig utvalg økologisk. Jeg tror helt sikkert det hjelper å etterspørre varene. Sånn det er nå handler jeg grønnsaker o.a økologisk på Prix og lar rett og slett være å handle tilsvarende ikke-økologisk på de andre butikkene. Ellers vurderer jeg abonnement.
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Ja, jeg kjøper så mye økologisk som mulig, og på den lokale Mega-butikken min trenger man egentlig ikke å spørre etter noe, da de har det meste og kjører høy økologisk profil.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 Ja, jeg kjøper helst økologisk/bio-dynamisk. Spør også etter det, men har sluttet med det på min lokale Bunnpris som har elendig økologisk utvalg. Abonnerer på økologisk frukt, grønt og egg. Handler mest på Ultra, Coop (de er veldig flinke på økologisk) og Helios.
ashera Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Ja, jeg kjøper økologisk, spesielt melk og egg. Frukt og grønnsaker varierer litt. Og jeg er flink til å mase, også. Vi bodde i Tyskland en periode, og der var utvalget helt formidabelt, både mht. egne økobutikker og i vanlige kjedebutikker.
Gjest Sesselja Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 Vi kjøper stort sett økologisk, men vi har droppet å kjøpe økologiske poteter fordi vi stort sett ender opp med å kaste over halve posen (vi spiser ikke ofte poteter, og får ikke kjøpt økologiske poteter i løs vekt). Dersom butikken ikke har de faste varene vi kjøper i økologiske variant, så spør vi etter dem.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #10 Skrevet 15. november 2005 Ja, jeg kjøper økologisk hvis de har det. Handler i Coop-butikk, så da er det ofte økologiske alternativer. Når det gjelder å spørre betjeningen, vil jeg heller råde dere til å ta det opp med rette vedkomende. Og det er som regel ikke de som sitter i kassa eller innkjøpsansvarlig i den enkelte butikk. Vareutvalg bestemmes i kjedebutikkene høyere opp i systemet. Snakker av erfaring her, siden jeg husker veldig mange kom og spurte meg om de merkeligste produkter da jeg jobba i kassa. Jeg kan røpe at jeg ikke ringte Rimi-Hagen og innkjøpssjefene på topp for å fortelle om den økte etterspørselen blant kundene etter feks mokkabønner.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. november 2005 #11 Skrevet 16. november 2005 Nei jeg handler ikke økologisk. Jeg skulle ønske jeg kunne det, men jeg er ikke millionær...
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #12 Skrevet 16. november 2005 Som så veldig mange andre, når jeg handler mat så plukker jeg som regel med meg det rimeligste alternativet av den varen jeg skal ha, og det er dessverre ikke de økologiske variantene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå