Gå til innhold

Kjevesmerter, litt øreverk. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå hatt vondt i øvre del av kjeven, rundt øret, i ca. 3 uker. Noen ganger hvis jeg gaper eller tygger mye, sprer smerten seg til hodet. Bare jeg gaper opp, gjør det vondt. Ellers når munnen er lukket og ingen bevegelse, kjenner jeg ingenting.

For ca. ei uke hadde jeg litt feber og småverk i øret, så mistenkte at det var ørebetennelse. Dro så til legen som sa at det ikke var noen tegn til irritasjon i øret. Kjevesmerter mente han kunne være stress. Følte jeg ikke ble tatt seriøst.

Er det noen som har opplevd samme og kan dele erfaring? Jeg har tatt både paracet og ibux, men smerten går ikke over.

Anonymkode: 78a29...4d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever med kronisk vond kjeve pga vond muskulatur og spenninger. I perioder kan jeg også få vondt i ørene, Og oppover kinnet og hodet, samt en tetthetsfølelse i øret. Har dette konstant, i større eller mindre grad. Så det kan godt være legen din har rett i forhold til at det kan være stress, og dermed muskelspenninger? Biter du tennene mye sammen? Merker du at du ikke slapper av i kjeven?

Anonymkode: a1a00...389

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg lever med kronisk vond kjeve pga vond muskulatur og spenninger. I perioder kan jeg også få vondt i ørene, Og oppover kinnet og hodet, samt en tetthetsfølelse i øret. Har dette konstant, i større eller mindre grad. Så det kan godt være legen din har rett i forhold til at det kan være stress, og dermed muskelspenninger? Biter du tennene mye sammen? Merker du at du ikke slapper av i kjeven?

Anonymkode: a1a00...389

Jeg har hatt ørebetennelse som liten, så har følt meg tett i øret siden da. Jeg har også lett for å få vann i øret som ikke vil ut, kanskje det har en sammenheng med smerten?

Biter kanskje tennene litt sammen mens jeg sover, har jeg hørt, men ikke noe ellers. Stresset har jeg ikke vært i det siste.

AnonymBruker
Skrevet

Visdomstenner?

Anonymkode: 105c4...aa2

• Nyttig 1
Skrevet

Visdomstenner var det første som dukket opp i hodet mitt når jeg leste innlegget ditt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres dessverre ut som TMD, trøbbel med kjeven, les om det, det blir verre med stress.

Anonymkode: 0c27a...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Tannverk? 

Anonymkode: 11262...11e

AnonymBruker
Skrevet

Sånn får jeg gjerne et par uker før tannverket kommer! 

Nå er heldigvis alle visdomstennene historie :fnise: 

Anonymkode: 909c2...05f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var infeksjon og måtte rotfylle. Ble så ille til slutt at tannlegen kom på jobb fredag kveld å ga meg 6 sprøyter med bedøvelse for smertelindring og resept på paralgin. Anbefaler deg en tannlegetime så fort så mulig. Jeg bare venta å venta, angrer så utrolig den dag idag.

Anonymkode: 2e248...b01

Skrevet

Jeg hadde det med stress. Betent i muskler. Du skjærer gjerne tenner om natta?

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Ser at mange nevner visdomstenner. Jeg har ikke tannverk. Pleier ikke visdomstennene å komme i 20-årene? Jeg er i 30-årene.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres dessverre ut som TMD, trøbbel med kjeven, les om det, det blir verre med stress.

Anonymkode: 0c27a...f6a

Synes det høres ut som dette jeg også. TS, har du undersøkt om det kan være det som er problemet?

Anonymkode: 6fd97...527

Skrevet

Du bør snakke med tannlegen om å få bittskinne. Den sover du med om natten. Den avlaster kjeven.  
Jeg sliter med det samme og bittskinnen har hjulpet meg veldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...