AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Har hatt engelsk i x antall år på skolen så forstår jo og klarer noenlunde å skrive engelsk. Men føler meg helt idiot når jeg skal snakke engelsk, tonefallet blir så rart og jeg føler jeg har så rar uttalelse på så mange ord.😂 gruer meg alltid litt til å snakke engelsk. Flere? Anonymkode: b4627...f43
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Ja føler også at jeg ikke klarer å uttrykke meg korrekt, enda jeg forstår alt. Anonymkode: cadfb...87b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: gruer meg alltid litt til å snakke engelsk. Flere? Anonymkode: b4627...f43 Jeg gjør det foran familie og venner, men aldri ellers. Da er det mere vanlig at jeg gruer meg til å høre på andre nordmenn snakke engelsk, for det har jeg en eller annen merkelig fobi mot. Men jeg snakker flytende engelsk, med ulike aksenter, og har full forståelse for ulike språkferdigheter hos mennesker. Jeg snakker selv gebrokkent og dårlig fremmedspråk hver eneste dag i landet hvor jeg bor, og det går trolig ikke en eneste dag uten at jeg leter etter et stort sort hull å hoppe ned i, i stedet for å drite meg ut på et språk jeg ikke mestrer. Ja, jeg er en jævla weirdo. 😂 Anonymkode: 9dd94...ae4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Som engelskatalenede kan jeg med en gang si at vi setter mye større pris på og har fokus på hvor flott det er at dere faktisk prøver enn om dere har et gebrokkent språk. Det å ikke snakke er mye verre enn å hive seg uti det! Om du sier ve-ge-tables, eller vege-tables, eller vegetables er revnende likegyldig liksom for jeg skjønner godt hva du forsøker si, og skjønner jeg det ikke kan jeg spørre om du kan forsøke igjen. Nordmenn er generelt lite velvillige når man som utlenning forsøker snakke norsk, men vi er mye mer tolmodige med dere når dere snakker engelsk. Så ikke tenkt så mye, bare prat i vei! Anonymkode: 8216f...82a 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har ingen problemer med å forstå engelsk, men å prate engelsk nei føler jeg prater helt merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå