Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe vi ikke har!

Vi har holdt en vennskapelig tone, og jeg føler egentlig ikke at jeg har behandlet han annerledes enn andre kollegaer. Men vi har jobbet mye sammen i en lengre periode, så det var naturlig at man kanskje blir bedre kjent enn f.eks renholder på kontoret.  Jeg har i tillegg vært åpen om at jeg er i forhold. 

På slutten av prosjektet, feiret vi ute. Jeg holdt meg edru. Han sa at han ville ha en alvorsprat med meg ang forholdet vårt og at han lenge var interessert i meg. Deretter kyssa han meg. 

Jeg fikk dytta han bort og sa at det ikke er aktuelt. Etter dette har han unngått meg, noe jeg egentlig syns er greit, men fikk senere høre av noen andre hvordan jeg visstnok er i senga. 

Vi snakker om en voksen mann i 30-årene. Hva får en mann til å spre slike usannheter? Jeg jobber i et mannsdominert yrke om det har noe å si.

Anonymkode: ad963...f10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Konfronter han med det og spør hvorfor han holder på sånn, så får du kanskje et bedre svar enn synsing her. 

Anonymkode: 3c187...649

• Liker 3
Skrevet

Her hadde jeg koplet på leder og verneombud med en gang.

Det der er seksuell trakassering. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noe vi ikke har!

Vi har holdt en vennskapelig tone, og jeg føler egentlig ikke at jeg har behandlet han annerledes enn andre kollegaer. Men vi har jobbet mye sammen i en lengre periode, så det var naturlig at man kanskje blir bedre kjent enn f.eks renholder på kontoret.  Jeg har i tillegg vært åpen om at jeg er i forhold. 

På slutten av prosjektet, feiret vi ute. Jeg holdt meg edru. Han sa at han ville ha en alvorsprat med meg ang forholdet vårt og at han lenge var interessert i meg. Deretter kyssa han meg. 

Jeg fikk dytta han bort og sa at det ikke er aktuelt. Etter dette har han unngått meg, noe jeg egentlig syns er greit, men fikk senere høre av noen andre hvordan jeg visstnok er i senga. 

Vi snakker om en voksen mann i 30-årene. Hva får en mann til å spre slike usannheter? Jeg jobber i et mannsdominert yrke om det har noe å si.

Såret over en avvising kan noen gjøre verre ting enn en løgn. Han føler vel selvtilliten hans ble tråkket på. Han føler seg kanskje oversett og lite maskulin. Litt skryt til kamerater om hvordan du er i senga hever vel statusen hans og får han til å vokse litt igjen. Mange menn er enkle..

Anonymkode: 31470...62f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke. Kan det være stoltheten hans som ikke tålte at du avviste han? 

Gjør du som brukeren over foreslår, så vil jeg anbefale å passe på at noen tilfeldigvis hører det eller å få det skriftlig.. så kan du vise neste kollega som tar det opp.

Anonymkode: 5bab0...a19

AnonymBruker
Skrevet

Ikke konfronter han selv, involver leder, HR, verneombud og tillitsvalgt. La de ta kampen for deg.

Anonymkode: 780d6...476

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis et kyss du dytter han vekk fra er sex er han ikke særlig godt vandt

Anonymkode: 6c8e6...92d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd. 

Jeg er ikke sint, men syns heller synd på denne kollegaen. Særlig hvis han tror at kyss er som å ha sex. 

Samboeren min syns jeg skal ta det opp i plenum. Sammen med de andre kollegene under lunsjen. Det tror han vil svi mer enn et møte med HR og verneombud da det som regel er taushetsplikt under et sånt møte og det stopper ikke ryktene.

TS

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for gode råd. 

Jeg er ikke sint, men syns heller synd på denne kollegaen. Særlig hvis han tror at kyss er som å ha sex. 

Samboeren min syns jeg skal ta det opp i plenum. Sammen med de andre kollegene under lunsjen. Det tror han vil svi mer enn et møte med HR og verneombud da det som regel er taushetsplikt under et sånt møte og det stopper ikke ryktene.

TS

Ja ta der opp i plenum. Maken til idiot.

Anonymkode: 09637...95e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er jeg faktisk enig med samboeren din, selv om jeg i utgangspunktet ikke er enig i at "privatsaker" skal tas opp i plenum på jobb.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han høres jo helt syk ut. Han vil vel fremme seg selv. Han er kanskje ikke en attraktiv type som lett får seg damer?

Jeg hadde snakket med både verneombud og sjefen. Dette er jo seksuell trakassering. 

Anonymkode: 87983...890

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme, men som student der en medstudent kom med påstander som ikke var sanne. Ikke bare påstod han at vi hadde hatt sex, men at vi hadde hatt sex etter at han hadde betalt meg for det. Jeg var i et fast forhold på åttende året, med mannen jeg nå er gift med, og hadde knapt sagt to ord til denne medstudenten før ryktespredningen begynte, så hvorfor akkurat jeg ble valgt ut aner jeg ikke. 

På slutten det ene skoleåret, da vi hadde emneevaluering i klassen (med obligatorisk oppmøte), ba jeg om å få ordet noen sekunder før vi var ferdige. Til hele klassen sa jeg at "Jeg er kjent med at det sirkulerer rykter i kullet om at jeg skal ha hatt sex med en medstudent. Disse ryktene er usanne, og jeg avkrefter dem herved med dere alle tilstede. Til den som sprer ryktene vil jeg bare si at dersom vedkommende ikke slutter å spre usannheter om meg så kommer jeg til å levere anmeldelse til politiet og involvere universitetet i saken."

Etter sommerferien hørte jeg ikke et pip om temaet.

Anonymkode: 611e0...491

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for gode råd. 

TS

Jeg er stort sett i mot å ta ting i plenum. Men han har jo gått rundt å skrytt til kolleger at dere har hatt sex, så han er jo "åpen" om det. Da tenker jeg han må tåle at du er åpen om det tilbake. Men jeg ville nok tatt det en dag sjefen og/eller verneombud er tilstede i lunsjen. Hadde fortalt at jeg har noe jeg ønsker å ta opp i plenum da du ikke ønsker at det skal gå rykter om usannheter. Fortell det slik det er. Fortell at det er ubehagelig for deg at det spres rykter, og at vedkommende tvang seg på deg og kysset deg, du trakk deg tilbake. Det er lov å være noe hånlig og si "jeg aner ikke hva du vet om sex, men det å tvinge seg på noen for å gi et kyss er ikke sex". 

Ved samtaler/konfrontasjoner enten i plenum, med ledelsen eller han alene, så sørg for å ha opptak på mobilen. Det er så alt for mange saker som sklir ut fordi ledelse ol. forsøker å skjule at det finnes trakassering på egen arbeidsplass. 

Anonymkode: 87983...890

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...