Gå til innhold

Venninne som plutselig har endret på stemmen sin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjent henne i over 10 år siden barneskolen. Hun har alltid snakket «normalt», men det siste året har jeg merket at hun bevisst har endret toneleie. Hun snakker plutselig på en veldig sånn lys måte, unaturlig, litt som om hun snakker til en baby. Vanskelig å forklare men høres bare utrolig unaturlig og falskt ut. Skjønner ikke hvorfor enkelte folk velger å endre på stemmen sin? Hvorfor ikke være fornøyd med den stemmen du har?

Er det flere som har opplevd lignende?

Anonymkode: 34cbd...615

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun rett og slett har ubehag i strupen og har måttet legge om toneleiet.. Jeg har strevd mye med anspenthet i strupen, og har måttet legge om toneleiet av den grunn. 

Anonymkode: 65783...3f3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har hun fått seg ny type? Moren min forandret både toneleie og pyntet på dialekten da hun fikk ny type. Jeg tror hun ville være søt og «uskyldig» for han. Jævla irriterende.

Anonymkode: c5da2...8f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sykdom? 

Anonymkode: c8bc9...658

Skrevet

Det kan være hun har operert mandlene eller andre ting som gjør det helt naturlig at stemmen har endret seg. 

Hvis du irriterer deg, hvorfor spør du bare ikke? Hadde stemmen til en nær venn endret seg drastisk, da hadde jeg spurt hva som har skjedd med stemmen. 😅

Skrevet

Hvis du har kjent henne så lenge, kan du vel bare spørre?

Skrevet

Er ikke sikkert hun hører det selv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har kjent henne i over 10 år siden barneskolen. Hun har alltid snakket «normalt», men det siste året har jeg merket at hun bevisst har endret toneleie. Hun snakker plutselig på en veldig sånn lys måte, unaturlig, litt som om hun snakker til en baby. Vanskelig å forklare men høres bare utrolig unaturlig og falskt ut. Skjønner ikke hvorfor enkelte folk velger å endre på stemmen sin? Hvorfor ikke være fornøyd med den stemmen du har?

Er det flere som har opplevd lignende?

En såkalt «Linni Meister»-stemme? Ganske vanlig på Oslo Vest i festemiljøer å snakke sånn.

Anonymkode: a5ca9...101

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

He he første jeg tenkte på var Elizabeth Holmes. Selv om hun forandret stemmen mørkere😅

Anonymkode: 08dc8...828

• Liker 1
Skrevet

I mitt tilfelle er det angst. Var ikke klar over det selv før typen kommenterte det. 

• Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

En såkalt «Linni Meister»-stemme? Ganske vanlig på Oslo Vest i festemiljøer å snakke sånn.

Anonymkode: a5ca9...101

C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Det er jo utrolig slitsomt å snakke sånn da  <_<  Hvem i all verden synes det er fint? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være usikkerhet. Fort gjort å legge stemmen lysere hvis man er litt nervøs.

Anonymkode: a0711...638

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg har altfor grov og mørk stemme, så jeg prøver å legge den lysere.

Anonymkode: 8803e...6e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hun fått seg ny type? Moren min forandret både toneleie og pyntet på dialekten da hun fikk ny type. Jeg tror hun ville være søt og «uskyldig» for han. Jævla irriterende.

Anonymkode: c5da2...8f6

Jepp, det var etter hun fikk seg type dette året at hun endret på tonen.. Skjønner helt ærlig ikke greia med det😅 Er bare rart egentlig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp, det var etter hun fikk seg type dette året at hun endret på tonen.. Skjønner helt ærlig ikke greia med det😅 Er bare rart egentlig.

Kommenter det!! 

Jeg turte ikke kommentere det til en venninne av meg som også ble sånn. Endte opp med at jeg orket ikke være med henne så mye. 

Var vi sammen i noen timer ble hun plutselig normal og vi koste oss mye. Men med en gang hun snakket til kjæresten kom babystemmen frem og jeg taklet det bare ikke.. 

Anonymkode: 0af4e...284

• Liker 1
Skrevet

Paris Hilton har fortalt om sin falske stemme, og har gitt intervju der hun var ekte. Jeg fikk det inntrykket at noen brukte slik stemme for å tiltrekke seg menn. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

He he første jeg tenkte på var Elizabeth Holmes. Selv om hun forandret stemmen mørkere😅

Anonymkode: 08dc8...828

Når man forandrer stemmen mørkere er det som regel for å fremstå som mer bestemt, og noe kvinner av og til må gjøre i mannsdominerte yrker. 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror hun ville være søt og «uskyldig» for han

Veldig vanlig for kvinner å gjøre dette for å framstå som dette. Trist i grunnen. 

Anonymkode: 01dbc...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Faren min endret toneleie for mange år siden, til mørkere og mer raspete stemme. Jeg tror det er fordi han vil fremstå som kul

Anonymkode: 544ae...47c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...