AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg ble "tvangsflyttet" til en ny fastlege pga den gamle sluttet. Da jeg var der, sa hun at hun ikke hadde tilgang til journalen min, og at jeg måtte gi henne tilgang via helsenorge. Noen som vet hvordan? Jeg har klikket og klikket rundt på helsenorge, men finner ikke ut hvordan jeg gir henne tilgang. Anonymkode: c58bf...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Del Skrevet 22. juni 2022 Klikk på navnet ditt øverst til høyre. Profil og innstillinger->personverninnstillinger. Anonymkode: bf883...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Del Skrevet 22. juni 2022 Ah, takk, da fant var jeg litt lengre. Men jeg ser ikke helt hvordan jeg gir fastlegen tilgang? Under "Kjernejournal" er eneste alternativene å blokkere og fjerne tilganger, ikke legge til. På "Pasientjournal" ser det ut til at eneste valget er "fjern din tilgang". Så hva er det legen egentlig mener hun ikke har tilgang til? Anonymkode: c58bf...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Del Skrevet 22. juni 2022 Du kan vel be det gamle legekontoret sende det nye legekontoret journalen din. Koster vel 50 kr eller noe sånt. Anonymkode: a1f43...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan vel be det gamle legekontoret sende det nye legekontoret journalen din. Koster vel 50 kr eller noe sånt. Anonymkode: a1f43...6b2 Kanskje jeg kan det, men jeg skal også kunne gjøre det via helsenorge. Og når jeg er blitt tvangsflyttet, så synes jeg det er helt urimelig at jeg skal ha kostnader ved det. Anonymkode: c58bf...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Del Skrevet 22. juni 2022 Herlighet, betal nå den 100-lappen det koster for å få overført journal. Legen din har selvfølgelig lov å slutte, du skal være glad du har fått ny fastlege i det hele tatt. Her jeg bor er det mange som står uten fastlege når legen slutter fordi de ikke får inn nye, så da er det kun legevakten de har å gå til om noe skjer, evt betale privat. Du har vært heldig å få en ny lege, skal hun gi deg god oppfølging trenger hun å lese på hva du har vært behandlet for tidligere. Det gagner altså deg at journalen blir overført fra gammel til ny lege, men du skal surmule og sette deg på bakbeina. Det er ikke urimelig at du betaler for deg, det er heller ingen stor sum, og det er til ditt eget beste. Og så får du nok en gang tenke over at du faktisk kunne stått uten lege i det hele tatt, og heller måtte vente i timesvis på legevakten for å komme til ny lege hver gang du trenger hjelp. Perspektiv er en fin bil, prøv det. Anonymkode: 718c6...2d8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herlighet, betal nå den 100-lappen det koster for å få overført journal. Legen din har selvfølgelig lov å slutte, du skal være glad du har fått ny fastlege i det hele tatt. Her jeg bor er det mange som står uten fastlege når legen slutter fordi de ikke får inn nye, så da er det kun legevakten de har å gå til om noe skjer, evt betale privat. Du har vært heldig å få en ny lege, skal hun gi deg god oppfølging trenger hun å lese på hva du har vært behandlet for tidligere. Det gagner altså deg at journalen blir overført fra gammel til ny lege, men du skal surmule og sette deg på bakbeina. Det er ikke urimelig at du betaler for deg, det er heller ingen stor sum, og det er til ditt eget beste. Og så får du nok en gang tenke over at du faktisk kunne stått uten lege i det hele tatt, og heller måtte vente i timesvis på legevakten for å komme til ny lege hver gang du trenger hjelp. Perspektiv er en fin bil, prøv det. Anonymkode: 718c6...2d8 Kjære deg, jeg ønsker ikke å betale for noe jeg kan få gratis. Og man skal altså kunne overføre den via helsenorge. Som er det jeg spør om. Om du ikke vet hvordan, hvorfor svarer du da i det hele tatt? Anonymkode: c58bf...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjære deg, jeg ønsker ikke å betale for noe jeg kan få gratis. Og man skal altså kunne overføre den via helsenorge. Som er det jeg spør om. Om du ikke vet hvordan, hvorfor svarer du da i det hele tatt? Anonymkode: c58bf...983 Næmenn litt hersketeknikk her og? Sjarmerende dame du. Enkelt svart; det går ikke an. Du må be gammelt kontor sende den til nytt kontor, for journalen hos fastlegen er ikke knyttet opp mor helsenorge. Anonymkode: 718c6...2d8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Næmenn litt hersketeknikk her og? Sjarmerende dame du. Enkelt svart; det går ikke an. Du må be gammelt kontor sende den til nytt kontor, for journalen hos fastlegen er ikke knyttet opp mor helsenorge. Anonymkode: 718c6...2d8 Haha, hele innlegget ditt var et eneste stort hersketeknikk-innlegg, så fascinerende at du reagerer på et "Kjære deg" Det skal altså gå an, i følge legen min. Jeg lurte på hvordan. Anonymkode: c58bf...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha, hele innlegget ditt var et eneste stort hersketeknikk-innlegg, så fascinerende at du reagerer på et "Kjære deg" Det skal altså gå an, i følge legen min. Jeg lurte på hvordan. Anonymkode: c58bf...983 Men du får spørre legen dag vet du, du som er så klok får sikkert til det. Anonymkode: 718c6...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du får spørre legen dag vet du, du som er så klok får sikkert til det. Anonymkode: 718c6...2d8 Stått opp på feil fot i dag? Dette er ikke tid og sted for å tømme personlig grums. Anonymkode: 79d85...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Del Skrevet 22. juni 2022 Fastlegejournalen er ikke i helsenorge så den må oversendelse digitalt fra forrige fastlegekontor. Fastlegen har tilgang til kjernejournalen din, den trenger du ikke gi vedkommende tilgang til. Anonymkode: cfe48...c96 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Del Skrevet 22. juni 2022 Legen har feilinformert deg, for det er ikke mulig. Du må ta kontakt med ditt tidligere legekontor for å få journalen overført. Anonymkode: e9c80...fc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Del Skrevet 22. juni 2022 Ring det gamle legekontoret ditt og hør. Jeg fikk beskjed om at det ikke lenger koster noe. Anonymkode: b3112...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå