Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på ammekurs i går og ble tipset om å notere ned når babyen har ammet, på hvilken pupp, og hvor mange ganger han har bæsjet og farge. Finnes det en app der man kan notere alt dette istedenfor på et ark? Jeg tror ikke at jeg vil orke å lete etter penn og papir midt på natta. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du logge dette? Høres ut som unødvendig «hjemmebyråkrati» som bare fører mer stress med seg. Så lenge man registrerer (mentalt) at det er flere våte bleier daglig og bæsj i rimelig hyppighet er det nok. Jeg klarte å huske hvilken siden jeg ammet på sist, hører andre bruker triks med strikk rundt samme håndledd f.eks. Ikke gå inn i loggefella.

Anonymkode: af2b2...da8

Skrevet

Hva med notat-app på telefonen, om det ikke er en egen for dette? 
Evt en habit-tracker😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte en app som het Glow eller glowbaby. Veldig mye reklame, men også superenkelt å registrere hvor mye babyen ammer/hvilken pupp, sover, og bleieskift. Brukte den ikke hele tida, men i perioder hvor jeg hadde behov for litt oversikt. 

Anonymkode: bf044...263

AnonymBruker
Skrevet

Huckleberry brukte jeg. Gratisversjonen er god, premium er sikkert enda kjekkere.

Anonymkode: 6bf5a...a20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker baby tracker. Du kan logge alt, men jeg logger søvn fordi verden blir krise om vi er under hans minimum og bæsjebleier fordi han har hatt litt mange dager mellom bleiene

Anonymkode: 26b46...26b

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner hvilken pupp baby ammet på sist. La nå babyen få mat når han viser tegn til det. Ikke stress 🙌

Anonymkode: 62d5d...c5d

AnonymBruker
Skrevet

Når ble det så komplisert å ha baby? :klo:

Anonymkode: 4b693...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når ble det så komplisert å ha baby? :klo:

Anonymkode: 4b693...a7a

Hvis man er desperat etter mer søvn så høres det veldig forlokkende med en app som kan spå når man bør legge duppene ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare la babyen styre matinntaket selv? La den spise når den er sulten og ikke la det styres av en App. Hvorfor registrere bæsje bleier? 

Prøv heller å slapp av, hør på babyen og ikke på appen. Virker så utrolig unødvendig med sånn styr... 

Anonymkode: 24481...6b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor ikke bare la babyen styre matinntaket selv? La den spise når den er sulten og ikke la det styres av en App. Hvorfor registrere bæsje bleier? 

Prøv heller å slapp av, hør på babyen og ikke på appen. Virker så utrolig unødvendig med sånn styr... 

Anonymkode: 24481...6b4

Fordi man ønsker å holde styr på det kanskje? Man er gjerne litt i ammetåka og orker ikke huske på når siste bæsjebleie var, når siste måltid var, osv. Vi noterte oss bæsjebleier de første månedene og det var greit å ha, fordi det kunne gå både en uke og 10 dager mellom hver bæsjebleie. Jeg glemte hvilken etter dag 4 uten bæsj, så. Greit å vite om det er 5 dager siden eller to uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...