Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med bostøtte, men jeg vurderer å søke om det på grunn av veldig varierende inntekt hver måned. Er det noen som vet hvordan det fungerer? Er det slik at man søker hver måned basert på forrige måneds inntekt? Vil man få det fast eller må man søke hver måned? Hvor lenge kan man få bostøtte? Mange spørsmål her, men jeg har ikke peiling på hvordan det fungerer. 

Anonymkode: 7ea96...086

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen erfaring med bostøtte, men jeg vurderer å søke om det på grunn av veldig varierende inntekt hver måned. Er det noen som vet hvordan det fungerer? Er det slik at man søker hver måned basert på forrige måneds inntekt? Vil man få det fast eller må man søke hver måned? Hvor lenge kan man få bostøtte? Mange spørsmål her, men jeg har ikke peiling på hvordan det fungerer. 

Man søker én gang,så går det automatisk av seg selv.

Man får dekket x % av husleien/lånet,man må legge ved alles inntekt hvis det bor fler i samme hus/leilighet som har inntekt.

Fra oktober og ut vintermånedene får man strømstøtte oppå bostøtten,ca 2500 ekstra.

Får man avslag 3 ganger,må man søke på nytt.

Bostøtten er etterbetalt,så man får for juni,i juli osv.

Anonymkode: be908...83b

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær obs på at du må søke innen 25. For at den skal gjelde for neste mnd.

Anonymkode: b1c31...fba

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man søker én gang,så går det automatisk av seg selv.

Man får dekket x % av husleien/lånet,man må legge ved alles inntekt hvis det bor fler i samme hus/leilighet som har inntekt.

Fra oktober og ut vintermånedene får man strømstøtte oppå bostøtten,ca 2500 ekstra.

Får man avslag 3 ganger,må man søke på nytt.

Bostøtten er etterbetalt,så man får for juni,i juli osv.

Anonymkode: be908...83b

Hvis det går automatisk, vet du da hva som skjer når man har varierende inntekt? Jeg kan ha 4000 en måned og 15000 en annen måned, derfor er det litt upraktisk hvis utbetalingen går automatisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...