Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er 5+4 dager gravid og kjenner ikke noe særlig til kvalme enda. Når startet kvalmen for dere? Jeg kjenner meg i blant litt uvel, men ikke veldig alvorlig. Er det sånn at det starter svakt og blir sterkere etter hvert..? Jeg hadde en SA i fjor, så bekymrer meg veldig denne gangen for at noe skal være galt. Jeg var ikke kvalm forrige gang heller, men da gikk det jo også galt..  noen erfaringer?

Anonymkode: 103e8...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom etter uke 6 her. Hatt 3 graviditeter. I første var jeg veldig kvalm, nr to ikke kvalm i det hele tatt, og nå nr tre bare litt kvalm. Alle tre barna er samme kjønn.

Så at du ikke er kvalm betyr ikke at noe er galt. Det betyr mest at du er heldig som slipper unna 🤞🏼🤞🏼

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

Er 5+4 dager gravid og kjenner ikke noe særlig til kvalme enda. Når startet kvalmen for dere? Jeg kjenner meg i blant litt uvel, men ikke veldig alvorlig. Er det sånn at det starter svakt og blir sterkere etter hvert..? Jeg hadde en SA i fjor, så bekymrer meg veldig denne gangen for at noe skal være galt. Jeg var ikke kvalm forrige gang heller, men da gikk det jo også galt..  noen erfaringer?

Anonymkode: 103e8...429

Gravid med første i uke 15, har ikke vært kvalm en dag hittil 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fc53b...f4c

• Liker 1
Skrevet

Kom i uke 6 og varte til uke 11 hos meg. Men jeg hadde mer avsky for maten enn kvalme. Spydde bare i uke 11,og så forsvant alle symptomene. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle blir kvalme.
Men de som opplevelser kvalme så starter det som regel rundt uke 6-7, selvom noen opplever det tidligere også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

80% blir kvalme (50% såpass at de kaster opp). Så ikke alle blir kvalme.

Uke 5 er litt i tidligste laget, de som blir kvalm starter som regel mellom uke 6-10. 

Med min første kom vel kvalmen langsomt snikende i uke 7, og ble verre og verre. Ga seg ikke før nærmere uke 20.. 

Med andremann kom kvalmen som en slegge på dagen uke 6+0. Helt forferdelig fra starten, gikk fra 0-100. 

Anonymkode: cead4...08f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med første var jeg litt småuggen fra uke 4, og ekstrem kvalme og oppkast fra uke 6 til uke 14, ellers litt kvalm hele svangerskapet.

Nå er jeg gravid i uke 37 og var kvalm allerede fra uke 3 (og jo det er fullt mulig, derfor jeg tok en test når jeg var 3+4 🤪), men ekstrem kvalme og oppkast fra uke 6-16. Ellers vært lite til ingenting kvalm etter uke 16 😊

Anonymkode: a5f41...000

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...