Gå til innhold

Hva vil lønne seg ang streamingtjenester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lønner det seg å betale for strim?

Eller lønner det seg å betale vær for seg?

Da tenker jeg for:

Netflix
HBO
(kanskje prime)
netflix 

Hvor mye bruker dere i månden for streamingtjenester?

Anonymkode: 95fb2...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Av de du nevner er kun HBO inkludert i Strim. Netflix må uansett betales for seg selv. Prime er vel heller ikke inkludert i Strim. Det du får med Strim er Viaplay, HBO, Paramount+, NRK (som uansett er gratis) og tv-kanaler. Vi liker Strim godt, og har Netflix og Disney+ i tillegg.

Anonymkode: fdee1...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du prioriterer da... Om pris vektes høyest er Strim ganske så bra. Om man har en skikkelig bra TV i hus med surroundanlegg er Strim litt triste saker, siden kvaliteten er såsomså, cappet på HD/1080, ingen HDR, kun stereolyd eller DD5.1 på 320kbits. Disney/Amazon/Netflix/HBO leverer 4K HDR med Atmos-lyd, og noen av tjenestene har også Dolby Vision-støtte. 

Dette er funksjoner jeg verdsetter mer enn den økte kostnaden, så for meg er Strim uaktuelt når de surrer rundt på 6Mbit båndbredde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Netflix
HBO
(kanskje prime)
netflix 

Hvor mye bruker dere i månden for streamingtjenester?

Det som lønner seg aller mest er å gå sammen med venner / nærfamilie. 

jeg kjøper HBO & Netflix

du kjøper Viaplay & Prime

så byttelåner vi kontoer hele veien. 

mange som gjør dette og distributørene er i gang med å prøve å gjøre noe med det. 

men lønner seg veldig for forbruker

selv har jeg HBO, Netflix, TV Sumo+sport, Viaplay, Discovery, Amazon Prime og Disney+

betaler vel rundt 1200kr pr mnd

Har du barn i hus er Netflix & Disney+ god verdi. 

Endret av MayorSantos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MayorSantos skrev (5 minutter siden):

Det som lønner seg aller mest er å gå sammen med venner / nærfamilie. 

jeg kjøper HBO & Netflix

du kjøper Viaplay & Prime

så byttelåner vi kontoer hele veien. 

mange som gjør dette og distributørene er i gang med å prøve å gjøre noe med det. 

men lønner seg veldig for forbruker

selv har jeg HBO, Netflix, TV Sumo+sport, Viaplay, Discovery, Amazon Prime og Disney+

betaler vel rundt 1200kr pr mnd

Har du barn i hus er Netflix & Disney+ god verdi. 

P.g.a. denne formen for ulovlig utnyttelse av streamingtjenestene vil vi til slutt ende opp med mye mer begrenset tilgang for samme pris.

Vi vil nok etterhvert oppleve bl.a.:

• Sikrere identifisering av bruker hver gang man logger på. I verste fall vil de kreve f.eks. Bank-ID hver gang. Esktremt tungvindt, men i ytterste konsekvens er det nødvendig for å stanse ulovlighetene
  • Begrensede/ingen mulighetet for å oppette flere profiler til f.eks. barna
  • Kun bruk av én skjerm samtidig

Det er trist fordi noen på død og liv skal utnytte dette på denne måten. Hadde folk skjerpet seg og fulgt reglene, så ville vi kunne fortsette på samme vis som i dag. I dag taper selskapene enorme summer som til slutt vil gå utover forbrukeren som vil få et dårligere tilbud.

Anonymkode: 06fc2...034

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper èn måned med Viaplay, èn måned med HBO, èn måned med Netflix og èn måned med Disney+/annen tjeneste. 

Sånn sett hoper seriene seg opp på de ulike plattformene, slik at du får mye å se på når du først betaler deg inn. 

Dette koster med 89-139,- mnd. 

Anonymkode: e7ab9...fbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er trist fordi noen på død og liv skal utnytte dette på denne måten. Hadde folk skjerpet seg og fulgt reglene, så ville vi kunne fortsette på samme vis som i dag. I dag taper selskapene enorme summer som til slutt vil gå utover forbrukeren som vil få et dårligere tilbud

Hadde selskapene hatt en anstendig pris så hadde de sluppet dette og fått mye flere brukere. 

YouTube tar 800kr i året

TV2 sport tar 11.000kr i året

Viasport 4000kr i året

hinsides priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Viaplay og HBO gjennom Altibox som er nettleverandøren vår. Når tv2 utgikk kunne vi bruke inkluderte poeng på det istedet.

Så har vi Netflix og tv2(inkl Disney) utenom.

Anonymkode: 1f9e7...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har Viaplay og HBO gjennom Altibox som er nettleverandøren vår. Når tv2 utgikk kunne vi bruke inkluderte poeng på det istedet.

Så har vi Netflix og tv2(inkl Disney) utenom.

Man kan også velge Netflix istedenfor HBO eller Viaplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...