AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Del Skrevet 22. juni 2022 Lønner det seg å betale for strim? Eller lønner det seg å betale vær for seg? Da tenker jeg for: Netflix HBO (kanskje prime) netflix Hvor mye bruker dere i månden for streamingtjenester? Anonymkode: 95fb2...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Del Skrevet 22. juni 2022 Av de du nevner er kun HBO inkludert i Strim. Netflix må uansett betales for seg selv. Prime er vel heller ikke inkludert i Strim. Det du får med Strim er Viaplay, HBO, Paramount+, NRK (som uansett er gratis) og tv-kanaler. Vi liker Strim godt, og har Netflix og Disney+ i tillegg. Anonymkode: fdee1...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 22. juni 2022 #3 Del Skrevet 22. juni 2022 Kommer litt an på hva du prioriterer da... Om pris vektes høyest er Strim ganske så bra. Om man har en skikkelig bra TV i hus med surroundanlegg er Strim litt triste saker, siden kvaliteten er såsomså, cappet på HD/1080, ingen HDR, kun stereolyd eller DD5.1 på 320kbits. Disney/Amazon/Netflix/HBO leverer 4K HDR med Atmos-lyd, og noen av tjenestene har også Dolby Vision-støtte. Dette er funksjoner jeg verdsetter mer enn den økte kostnaden, så for meg er Strim uaktuelt når de surrer rundt på 6Mbit båndbredde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayorSantos Skrevet 22. juni 2022 #4 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Netflix HBO (kanskje prime) netflix Hvor mye bruker dere i månden for streamingtjenester? Det som lønner seg aller mest er å gå sammen med venner / nærfamilie. jeg kjøper HBO & Netflix du kjøper Viaplay & Prime så byttelåner vi kontoer hele veien. mange som gjør dette og distributørene er i gang med å prøve å gjøre noe med det. men lønner seg veldig for forbruker selv har jeg HBO, Netflix, TV Sumo+sport, Viaplay, Discovery, Amazon Prime og Disney+ betaler vel rundt 1200kr pr mnd Har du barn i hus er Netflix & Disney+ god verdi. Endret 22. juni 2022 av MayorSantos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Del Skrevet 22. juni 2022 MayorSantos skrev (5 minutter siden): Det som lønner seg aller mest er å gå sammen med venner / nærfamilie. jeg kjøper HBO & Netflix du kjøper Viaplay & Prime så byttelåner vi kontoer hele veien. mange som gjør dette og distributørene er i gang med å prøve å gjøre noe med det. men lønner seg veldig for forbruker selv har jeg HBO, Netflix, TV Sumo+sport, Viaplay, Discovery, Amazon Prime og Disney+ betaler vel rundt 1200kr pr mnd Har du barn i hus er Netflix & Disney+ god verdi. P.g.a. denne formen for ulovlig utnyttelse av streamingtjenestene vil vi til slutt ende opp med mye mer begrenset tilgang for samme pris. Vi vil nok etterhvert oppleve bl.a.: Sikrere identifisering av bruker hver gang man logger på. I verste fall vil de kreve f.eks. Bank-ID hver gang. Esktremt tungvindt, men i ytterste konsekvens er det nødvendig for å stanse ulovlighetene Begrensede/ingen mulighetet for å oppette flere profiler til f.eks. barna Kun bruk av én skjerm samtidig Det er trist fordi noen på død og liv skal utnytte dette på denne måten. Hadde folk skjerpet seg og fulgt reglene, så ville vi kunne fortsette på samme vis som i dag. I dag taper selskapene enorme summer som til slutt vil gå utover forbrukeren som vil få et dårligere tilbud. Anonymkode: 06fc2...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg kjøper èn måned med Viaplay, èn måned med HBO, èn måned med Netflix og èn måned med Disney+/annen tjeneste. Sånn sett hoper seriene seg opp på de ulike plattformene, slik at du får mye å se på når du først betaler deg inn. Dette koster med 89-139,- mnd. Anonymkode: e7ab9...fbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayorSantos Skrevet 22. juni 2022 #7 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er trist fordi noen på død og liv skal utnytte dette på denne måten. Hadde folk skjerpet seg og fulgt reglene, så ville vi kunne fortsette på samme vis som i dag. I dag taper selskapene enorme summer som til slutt vil gå utover forbrukeren som vil få et dårligere tilbud Hadde selskapene hatt en anstendig pris så hadde de sluppet dette og fått mye flere brukere. YouTube tar 800kr i året TV2 sport tar 11.000kr i året Viasport 4000kr i året hinsides priser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Del Skrevet 22. juni 2022 Vi har Viaplay og HBO gjennom Altibox som er nettleverandøren vår. Når tv2 utgikk kunne vi bruke inkluderte poeng på det istedet. Så har vi Netflix og tv2(inkl Disney) utenom. Anonymkode: 1f9e7...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har Viaplay og HBO gjennom Altibox som er nettleverandøren vår. Når tv2 utgikk kunne vi bruke inkluderte poeng på det istedet. Så har vi Netflix og tv2(inkl Disney) utenom. Anonymkode: 1f9e7...73b Man kan også velge Netflix istedenfor HBO eller Viaplay Anonymkode: 1f9e7...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå