Gå til innhold

Smerter under sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har opplevd smerter under/etter sex? Må ærlig innrømme at jeg gruer meg til samleie, da det er så ubehagelig. Har googlet litt og synes mine symptomer ligner på vaginisme..

Jeg er redd jeg må til gynekolog, er det noen som kan fortelle meg hvordan behandlingen er om det skulle være vaginisme? 

Anonymkode: cf193...d6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har av og til hatt smerter i begynnelsen av sameiet. Det var mest i starten av forholdet så jeg var så kåt at jeg gjorde det likevel.  Det gikk over etter hvert så jeg vet ikke hva grunnen var.

Men har lest i ettertid at dette ikke er lurt nettopp fordi man kan utvikle for eksempel vaginisme. Ville tatt kontakt med lege eller gynekolog med en gang siden det virker som det for mange er en lang prosess som kan bli verre jo lenger du venter.

Men tror ikke behandlingen i seg selv skal være ubehagelig, poenget er vel å unngå smerter og ubehag? 

Masse lykke til!

Anonymkode: d707a...a24

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også snev av vaginisme i starten av forholdet. Det gikk over heldigvis, litt usikker på hvorfor. Muligens fordi vi ble flinke til å bruke glidemiddel. 

Hva slags smerte er det du kjenner under og etter samleie?

Du må ikke til gynekolog, noen fysioterapeuter behandler også slike tilstander. Men det er lurt å ta gynekolog først for å få satt endelig diagnose. En venninne drev med behandling mot vaginisme i flere måneder uten forbedring, viste seg at det var vulvodyni i stedet.

Anonymkode: 898c4...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...