Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer ikke inn i denne verdenen. Har aldri gjort det. Har derfor vært en sær peppermø nesten hele mitt voksne liv. Jeg er altså helt motsatt av et A4 menneske og siden jeg nå har samboer og små barn kjenner jeg på annerledesheten og mislykketheten totalt. Jeg jobber nattevakter og sover når andre er på jobb. Står opp og starter dagen på ettermiddagen når andre kommer hjem fra arbeid. Slik har jeg fungert i hele mitt voksne liv. Da også dagene jeg har fri. Jeg får uro/ubehag ved å starte dagen tidlig og snu døgnet brått. Men klarer det om jeg må, en gang i blant. Men ikke ofte og godt nok for samboeren min. Han er ikke lykkelig med meg fordi jeg er annerledes, likevel vil han ikke gå. Eller la meg gå. Han sier vi må holde sammen for barnas skyld. Men vi krangler for mye og han har problemer med sinnemestring. Men skal ikke gå mer inn på hans fæle sider. Å holde sammen skaper ihvertfall bare mer utrygghet hos barna føler jeg. Han nekter også å bli med på familievernkontoret eller i parterapi. Jeg prøver å stille det som ultimatum for å fortsette. Men er for svak.

Hvordan tar jeg tak i dette? Hvem kan jeg snakke med og hvordan finne guts til å dra? Jeg orker ikke mer. Er lei av å stadig bli påminnet om hvor mislykket jeg er. Jeg er en mye bedre og mer tilfreds mamma når jeg er alene og samboer er ute på no. Feks reiser med jobben eller pendling. Tror jeg vil være lykkeligere som 50-50 alenemor. Håper noen vil dele sine erfaringer med samlivsbrudd og der barna fortsatt var små. Vil både høre fra dem som angrer og dem som fortsatt kjenner på at det var det mest riktige å gjøre.

Anonymkode: 9434b...3e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt…

Du står bare opp til vanlig tid en gang i blant. Hvordan lar det seg forene med å ha barn?

Anonymkode: 2c514...6d4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan dra på familievernkontoret alene. Jeg vil nok anbefale deg å ta kontakt med dem for å få noen råd. 

Anonymkode: 33fa2...900

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har små unger 50/50, kan du ikke jobbe fullt som nattevakt. 

Anonymkode: 2a513...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...