Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solskinnshistorier fra andre som har skrevet ferdig masteroppgaven sin basert på skippertakmetoden ønskes! Jeg skal levere om en uke og mangler 12.000 ord. Har alt liggende klart i notater og "I hodet" 😬🙈

Går dette bra?

(Oppgaverammen er 20-40.000 ord. Jeg sikter på 20.001 ord 🤣 )

Anonymkode: ec61e...3f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev hele oppgaven min på 80 sider på 3 uker, fikk A. Hadde dog gjort alt forarbeid tidligere (innhenting av teori, lab, foesøk, etc).

2000 ord om dagen går fint, men sett av siste dagen til renskriving. Bruk kildehenvisningsverktøy og få noen til å korrekturlese underveis. 

Anonymkode: 9c59d...b86

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev hele oppgaven min på 80 sider på 3 uker, fikk A. Hadde dog gjort alt forarbeid tidligere (innhenting av teori, lab, foesøk, etc).

2000 ord om dagen går fint, men sett av siste dagen til renskriving. Bruk kildehenvisningsverktøy og få noen til å korrekturlese underveis. 

Anonymkode: 9c59d...b86

Samme prosessen her. Men jeg fikk B da :tongue:

Anonymkode: 271ba...ea0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Solskinnshistorier fra andre som har skrevet ferdig masteroppgaven sin basert på skippertakmetoden ønskes! Jeg skal levere om en uke og mangler 12.000 ord. Har alt liggende klart i notater og "I hodet" 😬🙈

Går dette bra?

(Oppgaverammen er 20-40.000 ord. Jeg sikter på 20.001 ord 🤣 )

Like greit å be om utsettelse? Er det ikke innlevering ved noen universiteter på høsten også?

Anonymkode: dc396...edc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg havnet i den situasjonen av ulike årsaker som hadde med universitet å gjøre først og fremst. Det var ikke en masteroppgave, men en kandidatoppgave på et lengre embetsstudium. Andre studiesteder ga studentene ett semester til å skrive den oppgaven, mens mitt universitet ga oss… 0 timer. Pluss veilederen min endret på problemstillingen hele tiden. 
Resultatet var at jeg skrev 50 sider på 5 dager i panikk. Da var forsøkene ferdige, heldigvis. Merkelig nok fikk jeg en god karakter, men jeg anbefaler det absolutt ikke som strategi. Det er mulig å utsette innlevering. Men da MÅ du hindre at det samme skjer igjen neste semester… da er du like langt. 

Anonymkode: 2c9e7...b66

AnonymBruker
Skrevet

For min del går det fint med skriving dersom forarbeidet er gjort, dvs. teori, bestemt seg for metode og ikke minst datagrunnlaget osv. Skrive gjør jeg raskt, det er det andre som tar tid. Men folk er jo forskjellige, så du må nesten bare prøve. Du har vel ikke mer tid uansett, så gjør det beste ut av det. 

Anonymkode: fcfd4...e95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skrev hele oppgaven på 60 sider på 12 dager i fjor (hadde oppgaven i hodet fra før dette slik som deg). Fikk B. Jeg tror det blir en slitsom uke, men du kan absolutt klare det. Lykke til!

Anonymkode: e1db1...03a

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg skrev hele masteren på en måned. Gikk ikke så veldig bra da... fikk bare D. Hadde nok gått mye bedre dersom jeg hadde gitt meg selv bedre tid. Men jeg bestod, og det var det viktigste.

Anonymkode: 61b75...77f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sett av minst to hele dager til korrekturlesing! 

Anonymkode: 29a0a...b73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres vel travelt ut, men krysser fingrene for deg. Hadde selv "notater i hodet" på bacheloren, men det er et sabla styr å få det ned i lange sammenhengende tankerekker. De notatene en har i hodet rekker kanskje til et par sider. Har derfor gjentatt dette til mange studenter jeg har vært skrivementor for. Masteren)(ca. 90 sider) jobbet jeg jevnt med gjennom året, men det ble likevel så travelt mot slutten at jeg aldri rakk å lese gjennom hele før levering. Fikk A på bachelor (men holdt på å gå helt under med hele meg selv), og A på master. 

Tenker du nok først og fremst får svar fra de som det har gått bra med her, og ikke alle de andre. 

Anonymkode: edb4a...5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle som har svart!

Har allerede fått utsettelse, blant annet pga sykdom og diverse ting på privaten. Så får ikke innvilget mer tid enn det jeg har nå. Trengte bare motivasjon til å se at det går an, og det ser jeg jo nå at det gjør! Så takk for svar folkens ❤🥳

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ånei nå har jeg jernteppe og panikk og produserer ingenting 😱😭 og etterhvert som tiden går blir jeg bare mer og mer stresset 😭

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har jernteppe er mine to triks

- gå ut av huset og vær aktiv (tur i fjellet er bra)

- ta deg en kopp kaffe og vær borte en time

Det hjelper å «glemme» litt hva en holder på med og deretter tilbake til arbeidet. Det å gå tur er absolutt det beste! 
Du klarer dette! Lykke til 

Anonymkode: ee04d...e40

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis du ikke får mer innvilget tid så har du en case hvis du ikke klarer å skrive. 

Anonymkode: e0d0a...c5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel, hvis du ikke får mer innvilget tid så har du en case hvis du ikke klarer å skrive. 

Anonymkode: e0d0a...c5b

Deg vet jeg 😬

AnonymBruker
Skrevet

Det å gå tur (eller gjøre noe fysisk som går på automatikk og man ikke trenger å tenke særlig for å gjøre, som feks  vaske opp kopper, støvsuge osv) funker godt for meg også når jeg må produsere tekst men står fast. Man får rørt seg og gjort noe, mens hodet og tankene kan drodle for seg selv.

Anonymkode: a9597...b18

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du har jernteppe er mine to triks

- gå ut av huset og vær aktiv (tur i fjellet er bra)

- ta deg en kopp kaffe og vær borte en time

Det hjelper å «glemme» litt hva en holder på med og deretter tilbake til arbeidet. Det å gå tur er absolutt det beste! 
Du klarer dette! Lykke til 

Anonymkode: ee04d...e40

Takk!! Jeg skal gi det litt mer tid etter denne lille pausen med å rope om hjelp her inne. Så skal jeg søke meg opp på tips om den delen jeg står fast på. Løsner det ikke setter jeg meg på terrassen litt. Er 30 grader her i dag og jeg tror det spiller inn... Er helt dau.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt!

Men jeg er en person som jobber best under press og med kniven på strupen.

Skrev masteroppgaven på 10 dager og fikk A.

Men den har jo da blitt modnet i hodet litt, så hadde sånn passe for meg hva jeg skulle skrive.

Obs: Det nytter ikke å tenke 8-16 altså. Her skreiv jeg hver dag fra ca 12-23 (er B-menneske), og var halvpsykotisk ved innlevering - siste natta døgna jeg.

Dette går bra, men da har du ikke mer tid til å sitte her på KG og surre! Lykke til! 😄

Anonymkode: 4c45e...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Absolutt!

Men jeg er en person som jobber best under press og med kniven på strupen.

Skrev masteroppgaven på 10 dager og fikk A.

Men den har jo da blitt modnet i hodet litt, så hadde sånn passe for meg hva jeg skulle skrive.

Obs: Det nytter ikke å tenke 8-16 altså. Her skreiv jeg hver dag fra ca 12-23 (er B-menneske), og var halvpsykotisk ved innlevering - siste natta døgna jeg.

Dette går bra, men da har du ikke mer tid til å sitte her på KG og surre! Lykke til! 😄

Anonymkode: 4c45e...8ca

Hahaha herregud dette er jo en perfekt beskrivelse av meg 🤣🤣

Skrevet (endret)

Jeg skrev både bachelor og master (hadde gjort alt av analyser på forhånd) med skippertaksmetoden og fikk hhv A og B (lå an til A, men rotet det til på muntlig). Ikke å anbefale, fikk vel senebetennelse etterpå 😅 Kommer helt an på forarbeidet du har gjort og hvilken oversikt du har over fagstoffet, men det trenger ikke å være umulig 😊

Endret av Rosa Dartle
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...