AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Jeg begynte i ny jobb for 4 måneder siden. Jeg har vært veldig positivt innstilt til jobben i forkant, men jeg merker mer og mer at jobben ikke passer for meg. Det er enormt mye kundekontakt både gjennom møter med kunder som gjerne kommer på drop in og ikke minst over telefon. Inntrykket jeg fikk var at det var noe, men ikke i nærheten av hvordan det er. Kundene er også enormt krevende og jeg mistrives veldig med så mye kundekontakt. Oppgavene synes jeg også er veldig kjedelige og lite beslutningsmandater. I tillegg er det tidvis dårlig stemning på teamet og mye «uffing» og åpenbar irritasjon. Ser rett og slett at stillingen ikke er noe for meg, og kommer til å prøve å få noe nytt før endt prøvetid. Føler meg som tidenes kjipeste ansatt som kommer til å si opp så fort jeg får noe nytt.. Noen som har vært i lignende situasjon? Ser også for meg at det blir svært dårlig stemning om jeg sier opp da de har brukt mye tid og ressurser på meg.. Anonymkode: 7fb69...bb4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 I verste fall blir det noen uker med dårlig stemning. Bedre enn årevis med mistrivsel. Jobben er ikke vennen din. Jobben vil ha arbeidskraften din slik at sjefene kan tjene penger på deg. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 0ac48...61e 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I verste fall blir det noen uker med dårlig stemning. Bedre enn årevis med mistrivsel. Jobben er ikke vennen din. Jobben vil ha arbeidskraften din slik at sjefene kan tjene penger på deg. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 0ac48...61e Enig med dette! jeg vet ikke hva du jobber med, men jeg jobbet som telefonselgere ett år, og til slutt klarte jeg ikke mer. De forventer så mye, og jeg ble overkjørt med mye press og dårlig betalt. Sa opp hele jobben og kranglet med de også, men det skal sies at jeg aldri har hatt det bedre enn nå❤️ Anonymkode: c9285...cbf 1
Leitz Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Det heter vel gjensidig prøvetid? Som noen nevner over, bedre med noen kjipe uker enn år.. 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Du kan helt fint si opp. Det er det prøvetiden er der for. For å se om du og jobben er rett for hverandre. Det er mye, mye bedre, for alle parter, om du sier opp nå, enn at du blir og mistrives, for så å si opp. Jeg kjenner flere som har sagt opp i prøvetiden, og det er helt ok. Anonymkode: 0ef74...fb2 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I verste fall blir det noen uker med dårlig stemning. Bedre enn årevis med mistrivsel. Jobben er ikke vennen din. Jobben vil ha arbeidskraften din slik at sjefene kan tjene penger på deg. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 0ac48...61e Dette. Jobben er ikke din venn. Du må tenke på deg selv, for det er det de også gjør. Anonymkode: 4bf5d...7be
badevakta Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Helt fair å si opp i prøvetiden. Den er der både for arbeidsgiver og arbeidstaker. Har vært der selv og var glad for at jeg kunne gå etter kun 14 dager og ikke måtte være der i tre måneder. Men du må jo vurdere om du lett får ny jobb eller muligens gå uten lønn en periode.
tånegla Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Jeg sa opp etter to og en halv uke i ny jobb😳 Det var rett og slett helt feil for meg. Måtte gå en måned oppsigelsestid som var dritkjipt. Hadde en kollega et annet sted som sluttet, stor avslutningsfest og mye klemming. Etter en uke var hun tilbake😂 Hun hadde funnet ut at hun ikke ville trives i ny jobb fordi hun savnet oss så fryktelig. Hun fikk gå på dagen, og vi hadde ikke ansatt noen ny enda, så hun gled rett inn i sin gamle stilling.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 3.00): Jeg begynte i ny jobb for 4 måneder siden. Jeg har vært veldig positivt innstilt til jobben i forkant, men jeg merker mer og mer at jobben ikke passer for meg. Det er enormt mye kundekontakt både gjennom møter med kunder som gjerne kommer på drop in og ikke minst over telefon. Inntrykket jeg fikk var at det var noe, men ikke i nærheten av hvordan det er. Kundene er også enormt krevende og jeg mistrives veldig med så mye kundekontakt. Oppgavene synes jeg også er veldig kjedelige og lite beslutningsmandater. I tillegg er det tidvis dårlig stemning på teamet og mye «uffing» og åpenbar irritasjon. Ser rett og slett at stillingen ikke er noe for meg, og kommer til å prøve å få noe nytt før endt prøvetid. Føler meg som tidenes kjipeste ansatt som kommer til å si opp så fort jeg får noe nytt.. Noen som har vært i lignende situasjon? Ser også for meg at det blir svært dårlig stemning om jeg sier opp da de har brukt mye tid og ressurser på meg.. Anonymkode: 7fb69...bb4 jobber du i bank ts? Anonymkode: cb386...615
missmcbeal Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Helt innafor, det er derfor man har prøvetid. Ikke tenkt på det med at de har brukt ressurser på deg, det er jo det som er jobben deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå