AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Jeg og venninna (la oss kalle henne Sara) mi tuller ofte med det med graviditet og at vi "hater" barn og hvor slitsomt det må være etc. Vi snakker også åpent om hvor panikk vi kommer til å ha om vi finner ut av det en dag. Så skjedde det jo. For noen uker siden så var jeg utrolig bekymret over at jeg kanskje var gravid, da mensen enda ikke hadde kommet. Hadde allerede tatt en test noen uker før som var negativ. Tok derimot en ny test den dagen, som viste en svak strek. Jeg ringte min aller beste venninne og grein i mobilen. Det var utrolig ekkelt og fikk en panikkanfall. Kjenner enda den frykten jeg fikk den dagen. Hun var utrolig støttende og snill! Tok derimot to nye tester igjen som var negative. Jeg visste jo på forhånd at han og jeg var med ikke gjorde noe annet enn bare kosing, men ble jo redd for at ting hadde skjedd mens jeg kanskje sov - siden vi var nok så beruset. Hun driver å dater en dude som jeg har møtt en gang, humoristisk type - er det forsåvidt selv også. Tar sjeldent tungt på ting, men akkurat denne hendelsen var utrolig ubehagelig med panikkangst og hele pakka. Fikk senere den dagen en lydsnap av henne hvor han kom med forslag med barnenavn han likte. Noen dager senere ble det igjen prat om barn og hun kommer med kommentarer som " X sa at du må lære deg å bruke prevansjon,hahahaha". Denne tar hun flere ganger, nærmest i går hvor hun sa hva han hadde fortalt "du skulle bedt henne (meg) om å dra å se på fødselen til X, så kanskje hun lærer at man må bruke prevansjon". Jeg synes i og for seg at tullet der ikke har noe å si, og at hun tuller på min bekostning om det der gjør meg ingenting. Det jeg derimot reagerer på er at hun deler en slik sårbar situasjon med han hun ikke er i lag med en gang. At hun er så åpen om til meg at han tuller på min bekostning. Jeg kjenner jo ikke fyren en gang. Det her er så privat for meg og synes ikke det er så kult at hun deler det med alle. Og om hun uansett hadde delt da, så synes jeg det er ubehagelig å høre at hun har delt og snakker så åpent om at hun har sagt det til han. Det er jo forståelig at man deler slikt med en kjæreste, men man sier jo ikke at man har delt det videre vel? Overreagerer jeg? Det er ikke første gang at det er lekkasje fra "Sara" - hun har spredd ting tidligere som ikke omhandler meg, men noen andre. Samt at jeg delte en privat ting om en annen nær venninne av meg til "Sara", fordi jeg var bekymret og redd for henne og trengte råd på hvordan jeg skulle håndtere situasjonen. Senere kommer frem av denne venninnen at jeg hadde delt det med "Sara", og at hun hadde tullet om det på hennes bekostning og kommet med råd etc. Anonymkode: 420d5...722
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Dere er unge antar jeg? Alt er en merkelig boble på videregående, det endrer seg når du blir eldre. Ikke bry deg så mye. Anonymkode: 9ac3d...f5d 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Det er nokk mer seriøst en du tror å hun har nokk åpnet seg får han. Se får deg at det var motsatt , tror du også ville fortalt det til han vist det var deg som hadde tilitt 😊 jeg vill ikke kalle det baksnakking så lenge det ikke er vondt ment å det må være lov å tulle litt 😊 hadde derimot heller tatt en prat å sagt at jeg trodde hun skjønte det var hemmelig får mest sansynelig har hun ikke skjønt det. Har jeg kjæreste forteller jeg alt til han uansett. Men rar situasjon å sette seg inn i å tror ikke jeg klarer det helt så du får prøve å prate med henne å fortelle hva du føler 😊 men jeg vill tro det er uskyldig ment høres ut som hun er støttende å god når du trenger henne å da er det mestsansynelig bare noe vas dere fikser opp i som er tolket feil eller noe 😊 Anonymkode: 724ae...346
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere er unge antar jeg? Alt er en merkelig boble på videregående, det endrer seg når du blir eldre. Ikke bry deg så mye. Anonymkode: 9ac3d...f5d Nei, vi begge går på universitet. Høres nok slik ut i og med at vi tuller og ikke vil være gravide, men verken jeg eller henne er noe familieorienterte pd. Vi begge går et langt studie, så er nok derfor vi tuller så mye graviditet og barn i og med at det er uhørt at slik skal skje før vi blir ferdige. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er nokk mer seriøst en du tror å hun har nokk åpnet seg får han. Se får deg at det var motsatt , tror du også ville fortalt det til han vist det var deg som hadde tilitt 😊 jeg vill ikke kalle det baksnakking så lenge det ikke er vondt ment å det må være lov å tulle litt 😊 hadde derimot heller tatt en prat å sagt at jeg trodde hun skjønte det var hemmelig får mest sansynelig har hun ikke skjønt det. Har jeg kjæreste forteller jeg alt til han uansett. Men rar situasjon å sette seg inn i å tror ikke jeg klarer det helt så du får prøve å prate med henne å fortelle hva du føler 😊 men jeg vill tro det er uskyldig ment høres ut som hun er støttende å god når du trenger henne å da er det mestsansynelig bare noe vas dere fikser opp i som er tolket feil eller noe 😊 Anonymkode: 724ae...346 Vet nå ikke helt, de har møttes for noen mnd. siden, han bor en annen plass i landet enn henne og møtes en helg i slengen her og der. Mener ikke det er baksnakking, og som jeg sier så er det helt forståelig at man deler med en partner. Synes bare det er rart at hun er så åpen om at hun har delt noe som jeg synes er veldig privat og at hun enda er åpen om at de tuller om meg i lag. Ut i fra min reaksjon så skal man jo tro at hun skjønner at det er et ømt område. Jeg begynner jo å lure om hun deler all slags ting jeg deler med henne til folk. Da tenker jeg på litt mer alvorlige greier som kanskje ikke bør komme til dagens lys. Anonymkode: 420d5...722
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Jeg ville nok blitt litt betenkt og såret over det. Men enkelte mennesker ER litt ubetenksomme faktisk, uten at de er klar over det selv. Kanskje du kan si det til henne på en fin og rolig måte at du blir bekymret over at hun deler dine svært personlige betroelser med personer du ikke kjenner? Det bør være rom for at du kan gjøre det. Kanskje hun kan lære noe av det. Anonymkode: 92b93...083 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, vi begge går på universitet. Høres nok slik ut i og med at vi tuller og ikke vil være gravide, men verken jeg eller henne er noe familieorienterte pd. Vi begge går et langt studie, så er nok derfor vi tuller så mye graviditet og barn i og med at det er uhørt at slik skal skje før vi blir ferdige. Vet nå ikke helt, de har møttes for noen mnd. siden, han bor en annen plass i landet enn henne og møtes en helg i slengen her og der. Mener ikke det er baksnakking, og som jeg sier så er det helt forståelig at man deler med en partner. Synes bare det er rart at hun er så åpen om at hun har delt noe som jeg synes er veldig privat og at hun enda er åpen om at de tuller om meg i lag. Ut i fra min reaksjon så skal man jo tro at hun skjønner at det er et ømt område. Jeg begynner jo å lure om hun deler all slags ting jeg deler med henne til folk. Da tenker jeg på litt mer alvorlige greier som kanskje ikke bør komme til dagens lys. Anonymkode: 420d5...722 Kan forstå skeptiske , det er jo en veldig privat ting å vist det er en helg en gang i blandt. Men du får regne med hun er veldig forelsket å forteller får mye pga det. Ville selv prøvd å holde litt tilbake en liten stund å sett åssen det føltes ettervært men er jo kjedelig å måtte holde tilbake får venninna si. Du burde værtfall fortelle hva du føler om det. Om alt er mistolking eller ikke så hadde jeg ikke syntes det var greit uansett å ville sagt i fra i det minste at ikke jeg likte det Anonymkode: 724ae...346
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ville nok blitt litt betenkt og såret over det. Men enkelte mennesker ER litt ubetenksomme faktisk, uten at de er klar over det selv. Kanskje du kan si det til henne på en fin og rolig måte at du blir bekymret over at hun deler dine svært personlige betroelser med personer du ikke kjenner? Det bør være rom for at du kan gjøre det. Kanskje hun kan lære noe av det. Anonymkode: 92b93...083 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan forstå skeptiske , det er jo en veldig privat ting å vist det er en helg en gang i blandt. Men du får regne med hun er veldig forelsket å forteller får mye pga det. Ville selv prøvd å holde litt tilbake en liten stund å sett åssen det føltes ettervært men er jo kjedelig å måtte holde tilbake får venninna si. Du burde værtfall fortelle hva du føler om det. Om alt er mistolking eller ikke så hadde jeg ikke syntes det var greit uansett å ville sagt i fra i det minste at ikke jeg likte det Anonymkode: 724ae...346 Ja, ikke sant. Hadde ikke gjort noe om vi dro en spøk i lag om dette, da jeg og hun har en tullete tone akkurat om dette temaet. Bare rart at hun deler deres spøker om meg, til meg. Føler litt på at det nesten er litt latterliggjørende, selv om det nok ikke er det. Er nok nødt å ta denne praten om det kommer opp igjen, litt rart å ta opp det helt ut av det blå! Anonymkode: 420d5...722
Gjest O.G. Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overreagerer jeg? Anonymkode: 420d5...722 Nei, hun der kan ikke du stole på.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Dette er du selv skyld i. Ser ikke hvordan Sara plutselig skulle ha skjønt at denne ene gangen var det "panikk på alvor", når dere har tullet om det så mange ganger før. I det hele tatt synes jeg det er merkelig å forvente at noe man tuller med hele tiden plutselig skal behandles som et følsomt og privat emne. Anonymkode: 95f5d...f5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå