AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Hei! Jeg har vært sammen med en mann som har to barn fra før av i 9mnd. Det er en aldersforskjell mellom oss, så jeg er i starten av 20-årene og han i midten av 30-årene. Jeg ble gravid når vi hadde vært sammen i 6mnd og jeg følte meg presset på alle kanter til abort fordi jeg sto uten jobb på den tiden, og vi hadde vært sammen så kort. Nå er jeg muligens gravid igjen fordi vi har vært sløve med prevensjon (fordi jeg ikke ønsker å bruke det fordi jeg er livredd for å ikke oppleve å bli mamma noen gang) og han har sprutet inni meg som det selv passer han. Jeg tok det opp med han ikveld, og han ble kjempe grinete og på at dette forholdet kommer til å ta slutt og ikke holde om vi får barn nå, fordi vi ikke har det så bra sammen etter aborten som har vært kjempe tungt for meg psyskisk. Det har vært kjempe vanskelig å se at han og barna har levd videre som om ingenting har skjedd, og at mine penger har gått til at barna hans skal ha de feteste klærne og kuleste opplevelsene. For nå er nemlig ståa slik at jeg jobber, og han starter å jobbe til høsten igjen.. (egen sånn avtale med nav.. men han har ikke fått pengene han skal ha, så per nå lever vi på mine lønninger.) jeg sliter ekstremt, fordi jeg så sterkt ønsker egne barn. Han har opplevd det to ganger, så for han er det ikke like stress.. og jeg sliter fordi eneste som gjør at jeg blir kjempe redd om jeg er gravid (litt for tidlig å teste.. derfor vet jeg ikke enda) er han. Han kan snakke kjempe høyt «Vi kan ikke få barn nå. Dette går ikke, forholdet kommer til å bli ødelagt. Du må ha sånn og sånn med jobb før vi kan få barn. Vi må få det bedre.» Osv… men for F (!!!) HAN spruter inni meg når HAN VIL!!! Og i neste øyeblikk «Vi må snakke om prevensjon. Enten så må du starte med prevensjon, eller så må jeg ta snipp snipp» altså halloooo??! Han gir meg jo ikkenoe valg om det han sier stemmer: at vi en dag skal ha barn sammen. det er jo helt på trynet og jeg blir så redd og usikker og lei meg. For hvordan skal han forvente at vi får det bedre når det er han som gjør meg så utrygg på om jeg noen sinne vil få oppleve å bli mamma eller ikke? Det plager meg hver eneste dag. Jeg kan brått gråte over det jeg følte at jeg tapte. Og jeg forventer ikke alltid at han skal dulle tilbake og alltid vil ville snakke om det, for det tar mye av tiden min.. men likevel så møter jeg ofte fjerne svar eller svar som gjør meg mere lei meg. For jeg prøver så hardt hele tiden på å bevise at jeg er bra nok for å bli mamma, men han svarer med at jeg ikke må stresse eller har dårlig tid. Og jeg kunne hørt på det om jeg bare visste at jeg en dag vil få oppleve å bli mamma. Men det er så mye rundt: det er alderen hans, barna hans begynner å bli større.. og så er det det at jeg er så redd for at det var min eneste sjangse, så det spiser meg opp. huff hva skal jeg gjøre? Noen opplevd liknende? Har det ikke bra nå:/ ikke svar frekt vær så snill 💗 Anonymkode: cdb3a...88a 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Finn deg en annen mann. Anonymkode: d8a15...ffd 20 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Få deg en mann som ønsker det samme som deg i livet. ❤️ Anonymkode: b4b25...c1a 12 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Behold barnet som du ønsker deg så veldig, så får mannen bare gå om han vil. Du er ung og har livet foran deg, du kommer til å møte en ny mann som er bedre for deg❤️ Jeg hadde aldri i verden tatt abort en gang til, når du heller ikke ønsket det første gangen. Makan til egoistisk type du er sammen med.. Anonymkode: 30365...d7e 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Skjønte ikke overskriften ift innlegget. Rotete innlegg og upassende overskrift. Anonymkode: 88810...80c 15
MinniMusa Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Kjære deg, forstår at det er tøft for deg♥️ samtidig vil eg sterkt fraråde deg å legge opp til nytt svangerskap når du vet han er negativ. Han er jo bare ærlig. Ja han burde kontrollere seg i senga, men du må også ta ansvar -du gjekk nylig gjennom abort og stresser veldig med nytt svangerskap. Du er ung, dere har vert sammen i under 1 år, ingen av dere har "alt på stell" og forholdet sliter. Mener ikke å vere frekk, men får meg framstår du ikke moden nok til å ta en så stor beslutning, verken for deg sjølv (fordi du åpenbart stresser), og i alle fall ikke på vegne av han. Når han gir så tydelig beskjed mener eg at du faktisk har et like stort ansvar du også (både for EiT potensielt barn, ny abort, samlivsbrudd osv). Dere bør ikke ha sex uten prevansjon før begge har lyst og forholda ligger til rette. Vær så snill, slapp av og bearbeid det du har vore gjennom🙏♥️ 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Det er vel ikke de beste forutsetninger for at dere skal få barn sammen nå mtp økonomi. Dessuten så bør begge i et forhold være enige i at man skal få barn. Virker ikke som at denne mannen er noe å samle på, så kvitt deg med han og finn deg en mann som vil ha barn med deg. Anonymkode: 7e1d3...5ce 4
MapleSirup Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Hvorfor rote til livet ditt på denne måten? Du lister opp en haug av dårlige valg her. Og nå er det for sent å rydde opp på en god måte. Sukk. 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Du virker veldig umoden. Og du skriver at «han spruter inni meg når han vil»! Du må jo tenke på prevensjon selv også, du virker veldig vinglete. Anonymkode: 0e213...50f 13
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 MinniMusa skrev (6 minutter siden): Kjære deg, forstår at det er tøft for deg♥️ samtidig vil eg sterkt fraråde deg å legge opp til nytt svangerskap når du vet han er negativ. Han er jo bare ærlig. Ja han burde kontrollere seg i senga, men du må også ta ansvar -du gjekk nylig gjennom abort og stresser veldig med nytt svangerskap. Du er ung, dere har vert sammen i under 1 år, ingen av dere har "alt på stell" og forholdet sliter. Mener ikke å vere frekk, men får meg framstår du ikke moden nok til å ta en så stor beslutning, verken for deg sjølv (fordi du åpenbart stresser), og i alle fall ikke på vegne av han. Når han gir så tydelig beskjed mener eg at du faktisk har et like stort ansvar du også (både for EiT potensielt barn, ny abort, samlivsbrudd osv). Dere bør ikke ha sex uten prevansjon før begge har lyst og forholda ligger til rette. Vær så snill, slapp av og bearbeid det du har vore gjennom🙏♥️ Man bør ikke fraråde noen å beholde et barn som er på vei, og dermed anbefale abort. Dette er helt og holdent ts sin avgjørelse, og bare hun kjenner hva som er rett for henne. Når man allerede har tatt ufrivillig abort én gang, er det rimelig tøft å skulle gjøre det samme igjen. Ufrivillig. Ts, har du et støtteapparat rundt deg? Foreldre, søsken, gode venner som kan hjelpe til? Anonymkode: 30365...d7e 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du virker veldig umoden. Og du skriver at «han spruter inni meg når han vil»! Du må jo tenke på prevensjon selv også, du virker veldig vinglete. Anonymkode: 0e213...50f Unødvendig og slemt å tråkke på noen som ligger nede! Anonymkode: 30365...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 Du mister overhodet ikke muligheten til å bli gravid senere av å gå på prevensjon. Det dere driver med er helt absurd Anonymkode: a12d1...60d 10
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man bør ikke fraråde noen å beholde et barn som er på vei, og dermed anbefale abort. Dette er helt og holdent ts sin avgjørelse, og bare hun kjenner hva som er rett for henne. Når man allerede har tatt ufrivillig abort én gang, er det rimelig tøft å skulle gjøre det samme igjen. Ufrivillig. Ts, har du et støtteapparat rundt deg? Foreldre, søsken, gode venner som kan hjelpe til? Anonymkode: 30365...d7e Det var ikkje meininga å oppfordre til abort dersom det viser seg at hun er gravid. Det handler mer om at slik eg tolka ho så vil ho uansett bli det ganske snart viss holdninga "redd for at eg aldri for barn og har derfor ikkje begynt på prevansjon" vektleggast -der var DET eg sikta til. Og dmeg står fortsatt for at det framstår veldig umodent når man tar hele situasjonen i betraktning. Eg føler meir på at det er mannen (som jo er en komplett idiot og "spruter") som faktisk prøver å ta ansvar her. Utfra innlegget les eg at dei har vore kjærestar i ni mnd, ho er i starten av tjueåra, arbeidsforholda/økonomien er ikkje ryddig og det er flere barn å ta hensyn til. Hvorfor stresse når mannen er tydelig på at mer "må på plass". TS har EiT normalt ansvar selv om mannen "spruter her og der", det fritar ikke henne frå å ta ei vurdering FØR hun setter "hele familien og det fremtidige barnet" til sides pga ønske om barn blir oppslukende.. viss du absolutt må ha barn så raskt bør du i den minste få det med en som ønsker det. Og er du gravid håper eg det ordner seg uansett kvar det blir til ♥️ men tar du en abort til no og ender opp med samme problemstilling 3 mnd etter (slik som no) tenker eg at ingen av dere er moden nok til å ta det store ansvaret helt enda. Anonymkode: 4d49f...39a 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Samme alder er en fordel, dette forholdet er dødsdømt. Tenker det er mest trolololo. Anonymkode: 09141...286
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du virker veldig umoden. Og du skriver at «han spruter inni meg når han vil»! Du må jo tenke på prevensjon selv også, du virker veldig vinglete. Anonymkode: 0e213...50f Jeg oppfattet det som at de har avtalt å bruke kondom, fordi hun ikke vil risikere sin egen fruktbarhet med hormonprevensjon. Og at iblant snakker han med å sterilisere seg i stedet, som prevensjon, selv om det altså vil ødelegge deres fruktbarhet som par. Anonymkode: c7625...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 Ts, overskrifta di tar opp det å dø. Er du deprimert etter aborten? Anonymkode: c7625...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 TS her! Han nekter å bruke kondom, og mener da at jeg må bruke prevensjon. ja jeg er deprimert etter aborten. Og jeg er redd for å måtte flytte ut alene om jeg blir gravid jeg går ikke igjennom enda en abort Anonymkode: cdb3a...88a 1
Carrot Skrevet 22. juni 2022 #18 Skrevet 22. juni 2022 Her tenker jeg at det er mye fortvilelse ❤️ så du trenger noen å snakke med som kan støtte deg i å ta gode valg for din egen del uten å føle deg presset! Du kan for eksempel ta kotnakt med Amathea eller lignende på chat som en start? Så tenker jeg at du fint klarer deg som aleneforelder om det kommer til det, det er ikke verdens undergang - mange gjør det og klarer seg veldig fint. Faktisk er det kanskje bedre enn å leve i et forhold vhor du føler dine behov ikke har verdi eller imøtekommes, det er mer ensomt å vaære ale ei et forhold enn om man bare har seg selv å tenke på. Hvis jeg var deg ville jeg startet planlegge min fremtid på mine premisser, så ville jeg fortalt han at dette er det jeg ønsker, du kan velge om du vil være en del av denne fremtiden eller ikke, men jeg har bestemt meg for at dette er mitt liv fremover med eller uten deg. Du kan ikke endre hans mening, endre hvem han er osv - men du kan ta gode valg for din egen del og for din egen godfølelse og lykke. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #19 Skrevet 22. juni 2022 Snakk med legen din om prevensjon. "Men forskerne kan berolige kvinner som er bekymret for om p-pillebruken kan påvirke fertiliteten. De kunne ikke se at langvarig bruk går utover sjansene for å bli gravid senere i livet. Tvert imot virker det som om kvinner som har brukt p-piller i flere år, har litt lettere for å bli gravide enn kvinner som bare brukte p-pillen i kun to år." Kilde Anonymkode: a12d1...60d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #20 Skrevet 22. juni 2022 Hæ? Overskriften og innlegget samsvarer ikke med hverandre, syks virkelig ikke du skal slenge rundt med kommentaren om at du vil dø hvis du ikke mener det. Du virker litt umoden og dramatisk. Finn deg en mann som vil det samme som deg. ta ansvar for prevensjon selv! Anonymkode: 2f03e...dcf 8
Anbefalte innlegg