AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg har solgt en vare via Facebook til en kjøper i nabobyen, og sendte den via HeltHjem. Nå ser det ut til at kjøperen ikke har tenkt å betale, da hun stadig lover å betale uten at det skjer noe, og hun svarte ikke i det hele tatt på den siste meldinga. Jeg ser at pakken ikke har kommet frem til kjøperen enda, så finnes det noen mulighet for å stoppe pakken? Varen er egentlig ganske ubetydelig, men det er noe med prinsippet og at jeg har betalt porto for å sende pakken til henne... Utrolig irriterende. Anonymkode: 03822...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChaseDurer Skrevet 21. juni 2022 #2 Del Skrevet 21. juni 2022 Har du navn kan du anmelde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 21. juni 2022 #3 Del Skrevet 21. juni 2022 ChaseDurer skrev (3 minutter siden): Har du navn kan du anmelde Det e rbare bortkastet tid, det blir bare henlagt. Derfor så mange tør å svindle. Ingen konsekvenser Men ring HeltHjel så fort som mulig, kanskje de kan finne pakken din før det er for seint. Og til en annen gang, ALDRI send noe før du har fått pengene. Dummeste man gjør, det lærte de fleste av oss da finn.no ble populært for over 10år siden. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Del Skrevet 21. juni 2022 Teardrop skrev (13 minutter siden): Det e rbare bortkastet tid, det blir bare henlagt. Derfor så mange tør å svindle. Ingen konsekvenser Men ring HeltHjel så fort som mulig, kanskje de kan finne pakken din før det er for seint. Og til en annen gang, ALDRI send noe før du har fått pengene. Dummeste man gjør, det lærte de fleste av oss da finn.no ble populært for over 10år siden. Jada, jeg vet jo det. Jeg er overhodet ikke nybegynner på kjøp og salg over nett. Men varen er ikke verdt mer enn at jeg i utgangspunktet lever fint med at hun grafset det til seg uten å betale. Det er bare irriterende at jeg svidde av penger på å sende den, når jeg faktisk heller kunne gitt den vekk til noen som trengte det (og fortjente det) mer istedet for å bruke penger på porto for å gi den gratis til en svindler. Jeg kjenner at det handler om prinsipp. Jeg har sendt en forespørsel til HeltHjem, så krysser fingrene for at de kan hjelpe meg. Dama kommer også til å bli rapportert på Markedplace. Anonymkode: 03822...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Del Skrevet 22. juni 2022 Tja det er jo det da, men det vil være tyveri - du har jo sporingen så du vet jo ca når den vil være i postkassa 😛 Ikke noen god løsning med andre ord. Anonymkode: a8bf8...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Del Skrevet 22. juni 2022 Aldri aldri aldri send noe før du har fått pengene Anonymkode: 91521...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Del Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 20.43): Tja det er jo det da, men det vil være tyveri - du har jo sporingen så du vet jo ca når den vil være i postkassa 😛 Ikke noen god løsning med andre ord. Anonymkode: a8bf8...d11 Hva mener du med at det vil være tyveri? At jeg stjeler min egen vare som "kjøperen" ikke har betalt for? Nei, vet du hva. Å svindle en svindler synes jeg er helt innafor! Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg faktisk vært troende til å hente pakken på trappa til vedkommende. Uten skam eller dårlig samvittighet. Jeg ble dessverre for sen med å få pakken sendt i retur, men hadde jeg vært tidligere ute hadde PostNord faktisk kunnet hjelpe meg ifølge dem. Jeg mottok selvsagt ingen penger fra vedkommende, selv om jeg sendte melding med bevis på at pakken var på tur. Vedkommende har sett meldingene men svarer ikke. Jeg tenker at det nesten er synd på folk som gjør seg til tjuv for varer som ikke er verdt mer enn et par hundrelapper. Så jeg har skrevet en krass melding til personen, rapportert "handelen" til markedplace/facebook og ønsket i mitt stille sinn at karma biter vedkommende hardt i ræva en vakker dag. Til dere som er så ivrige på å påpeke at man aldri skal sende noe uten å få pengene først; er dere like etterpåkloke når noen har betalt på forhånd for en vare de aldri får? Å selge og kjøpe på facebook er nok litt mer risikabelt enn via finn.no, da all handel der går på ren tillit. Det finnes ingen ordninger for å gjøre handelen tryggere for begge parter. Hadde jeg solgt en dyrere vare, hadde jeg krevd forhåndsbetaling. Anonymkode: 03822...c45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Del Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 22.47): Aldri aldri aldri send noe før du har fått pengene Anonymkode: 91521...c8e Anonymkode: 03822...c45 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #9 Del Skrevet 25. juni 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med at det vil være tyveri? At jeg stjeler min egen vare som "kjøperen" ikke har betalt for? Nei, vet du hva. Å svindle en svindler synes jeg er helt innafor! Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg faktisk vært troende til å hente pakken på trappa til vedkommende. Uten skam eller dårlig samvittighet. Jeg ble dessverre for sen med å få pakken sendt i retur, men hadde jeg vært tidligere ute hadde PostNord faktisk kunnet hjelpe meg ifølge dem. Jeg mottok selvsagt ingen penger fra vedkommende, selv om jeg sendte melding med bevis på at pakken var på tur. Vedkommende har sett meldingene men svarer ikke. Jeg tenker at det nesten er synd på folk som gjør seg til tjuv for varer som ikke er verdt mer enn et par hundrelapper. Så jeg har skrevet en krass melding til personen, rapportert "handelen" til markedplace/facebook og ønsket i mitt stille sinn at karma biter vedkommende hardt i ræva en vakker dag. Til dere som er så ivrige på å påpeke at man aldri skal sende noe uten å få pengene først; er dere like etterpåkloke når noen har betalt på forhånd for en vare de aldri får? Å selge og kjøpe på facebook er nok litt mer risikabelt enn via finn.no, da all handel der går på ren tillit. Det finnes ingen ordninger for å gjøre handelen tryggere for begge parter. Hadde jeg solgt en dyrere vare, hadde jeg krevd forhåndsbetaling. Anonymkode: 03822...c45 Jeg får alltid pengene før jeg sender, men jeg sender også pakkene. Folk kan gjerne komme og hente om de ønsker. Til det første, om det var nært nok kunne du jo ha stjålet tilbake pakken - men det er tyveri da den ikke er din lenger...kan heller ikke ta tilbake brev i folks postkasse selv om du er avsender 😛 eller fiske opp klær eller brev i avleveringsbokser om man har ombestemt seg. Anonymkode: a8bf8...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #10 Del Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Anonymkode: 03822...c45 Vel noen må få påpekt det åpenbare til tider Anonymkode: 91521...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Del Skrevet 25. juni 2022 Ring helthjem. De bør kunne sende pakken i retur. Om det er for sent, send mld til personen og si at om de ikke betaler, så anmelder du. Anonymkode: 893a6...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 21.44): Jeg får alltid pengene før jeg sender, men jeg sender også pakkene. Folk kan gjerne komme og hente om de ønsker. Til det første, om det var nært nok kunne du jo ha stjålet tilbake pakken - men det er tyveri da den ikke er din lenger...kan heller ikke ta tilbake brev i folks postkasse selv om du er avsender 😛 eller fiske opp klær eller brev i avleveringsbokser om man har ombestemt seg. Anonymkode: a8bf8...d11 Pøh, hva skulle hun ha gjort? Anmeldt meg for tyveri? Da er det jo bare å anmelde henne tilbake og vise til skjermbildene av messenger-samtalen mellom oss der hun byr på varen og lover å betale. Tror helt ærlig ikke at det er jeg som ville ha ligget tynnest an! AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 21.48): Ring helthjem. De bør kunne sende pakken i retur. Om det er for sent, send mld til personen og si at om de ikke betaler, så anmelder du. Anonymkode: 893a6...e10 Når politiet er så travelt opptatt at voldtektsutøvere og andre kriminelle slipper unna grunnet henlagte saker, så tviler jeg sterkt på at de tar seg tid til å etterforske en facebookhandel der ei kjerring har svindlet til seg varer for et par hundrelapper. Det er for seint, og jeg gidder ikke. Livet går videre (Men jeg er smålig nok til at jeg kommer til å holde et øye med denne dama heretter). Anonymkode: 03822...c45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 21.47): Vel noen må få påpekt det åpenbare til tider Anonymkode: 91521...c8e Ååååh, følte du deg skikkelig smart og ovenpå nå? Vet du hva? Såpass unner jeg deg faktisk, for antakelig trenger du det! Ha en fin sommer! Anonymkode: 03822...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå