Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har så dårlig selvbilde på grunn av at jeg ikke har klart å fullføre vgs. 

Jeg var 14 år gammel da det startet krig mellom Russland og landet vårt, og vi måtte flykte.
Jeg var veldig flink på skolen, hadde topp karakterer, og jeg viste hvem jeg skulle bli. 

Da vi kom til Norge, hadde ikke jeg språket,  slet med hukommelse og konsentrasjon, tillegg opplevde mobbing på skolen. Alt dette har påvirket på meg, og jeg har gått fra psykolog til psykolog og jobbet med traumer. Det er nå, etter mange år jeg føler meg bedre. 

Jeg har bestått alle fager, unntatt matte 1py og 2py, har prøvd 7 ganger,  og stryket alle ganger. Har gitt opp. Men motivasjonen inni meg plager meg så mye, hver dag står jeg opp og vil prøve igjen, føler meg så dum og svak. 
Føler at alle andre gjør det bra unntatt meg. 

finnes det noen som jeg kan snakke med og som kan hjelpe meg? 

Anonymkode: 0d717...946

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Videregående skoler har rådgivere, helsesøstre og slikt som du kan snakke med. Husker ikke lengre hva de forskjellige titlene er.

Eller går du på voksenopplæring siden du er 21-22 år gammel? Det finnes garantert rådgivere du kan snakke med der også.

Så kan jeg love deg at du ikke er den eneste som sliter, mange har problemer selv om du ikke vet om det.

Lykke til :)

Anonymkode: 4f250...7e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Videregående skoler har rådgivere, helsesøstre og slikt som du kan snakke med. Husker ikke lengre hva de forskjellige titlene er.

Eller går du på voksenopplæring siden du er 21-22 år gammel? Det finnes garantert rådgivere du kan snakke med der også.

Så kan jeg love deg at du ikke er den eneste som sliter, mange har problemer selv om du ikke vet om det.

Lykke til :)

(Kan være du er 27-28 om du er fra Georgia og ikke fra Donbas, beklager om jeg tok feil. Uansett gjelder samme råd. :)

Skrevet

Er vel Georgia eller Tsje som gjelder her? Tenker du bør prøve å lære på andre måter enn du har prøvd hittil. Prøvd ndla.no? Ikke gap for høyt, men ta heller ett tema per halvår. Du må ikke lære alt for å bestå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...