AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Kjenner at jeg selv egentlig gir helt f.. om det går bra eller dårlig på jobben, så lenge jeg ikke får skylda. Dette er en kontorjobb i det private næringsliv. Snakker selvfølgelig aldri med kolleger om at jeg egentlig gir blanke. Hvordan har andre egentlig dere andre det? Anonymkode: db016...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Ja, jeg bryr meg. Er opptatt av hva kundene tenker og det de får er bra. Hadde brydd meg uansett yrke jeg hadde hatt. Anonymkode: 2a11f...cfa 1
TheHairyToothfairy Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Ja, jeg er veldig glad i den og påberoper meg mye yrkesstolthet.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Jeg bryr meg. Synes det er gøy når det går bra og bidrar det jeg kan for det. Anonymkode: ad432...358
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Jeg jobber i et lite ingeniørfirma, og må bare prøve å holde ut lengst mulig. Jeg har bare levert 50% innsats i alle år, og slike bedrifter vokser ikke på trær. Jeg er INFP på personlighetstester, og det ligger visst i naturen å ikke motiveres av jobben. Anonymkode: 2b042...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Noe av det tristeste jeg vet, er personer som har bygget hele sin identitet rundt jobben sin. Anonymkode: db016...dd5 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Jeg bryr meg dessverre ikke. Er i min tredje jobb etter endt utdanning, og har ikke klart å brydd meg noe sted. Jeg begynner gjerne med å bry meg. Men så blir jeg desillusjonert og demotivert og lei, og gir så en lang og god faen og gjør bare det jeg må, og utelukkende for å ikke få kjeft. I starten er jeg full av håp om at her kan jeg gjøre en forskjell, gjøre Verden Til Et Bedre Sted. Men nei. Så stikker ledelsen kjepper i hjulet for å gjøre en god jobb, men håpløse tidsfrister som gjør at man må gjøre jobben fort og gærnt, så man har null stolthet over makkverket man leverer - jada, det virker og er akkurat hva ledelsen bestilte, men under overflaten er det pill råttent og kunne vært så uendelig mye bedre. Hver gang. Jeg skulle så gjerne hatt en jobb hvor jeg følte meg skikkelig engasjert og entusiastisk, men det har jeg ikke funnet. Anonymkode: f13ca...fb8 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Ja, jeg bryr meg. Er stolt av jobben, og gjør mitt beste for å levere godt. Har en raus og fleksibel arbeidsplass. Mye fleks, goder, og høy lønn. Så da føler man jo for å gi tilbake. Anonymkode: 65791...942
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noe av det tristeste jeg vet, er personer som har bygget hele sin identitet rundt jobben sin. Anonymkode: db016...dd5 Identiteten er jo en total. Der mannen og familien, samt venner, er en viktig del. Hvordan man bor, hobbyer og trening. At jobben er en del av dette er jo bare en positiv ting. Man må jo uansett bruke minst 40 timer i uka på den, så er det ikke da best å trives godt med det man gjør, og de man jobber med? Anonymkode: 65791...942 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Ja, bryr meg veldig. Jobber I bank og virkelig ELSKER å kunne si ja til kundene som ønsker å kjøpe bolig osv. Prøver virkelig i det lengste å hjelpe. Blir også ganske trist i de tilfellene hvor det dessverre ikke går. Er stolt av selve banken og fokuset vårt generelt sett, men klart, bankbransjen er veldig firkantet og kapitalistisk. Det er lite rom for følelser i beslutningene. Men sånn er det dessverre, også elsker jeg likevel at vi er så kundevennlige og prøver så hardt som vi klarer innenfor de rammene vi har. Anonymkode: 9b945...b6a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Noe av det tristeste jeg vet, er personer som har bygget hele sin identitet rundt jobben sin. Anonymkode: db016...dd5 Hvorfor er det trist? Jeg tenker det bare er bra at noen har funnet meningen i sitt liv, enten det er jobb, familie eller noe annet. Det tristeste må være å ikke ha en identitet i det hele tatt, man bare flyter gjennom Anonymkode: fc394...ac6 1 1
pingeling Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 Bryr meg veldig. Både fordi jeg liker å levere fra meg godt arbeid og det er viktig for meg. Men også fordi jeg ønsker å bidra til at jeg sammen med kollegaene min leverer bra. Liker følelsen av å være på et lag og skape noe sammen. Pluss det gjør jo dagene mer interessante enn bare å gå der for å få lønn på konto.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 Heldigvis har jeg en jobb jeg stortrives i, på alle måter. Trist på vegne av alle som bare «sliter» seg igjennom et langt arbeidsliv i en jobb man egentlig ikke vil ha. Anonymkode: f31ec...cac 1
SPOCA Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Ja. Jeg elsker å være lærer, det er ikke bare noe jeg gjør, det er noe jeg brenner for, noe jeg er. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har tatt en lang utdannelse for å kunne jobbe med noe jeg virkelig brenner for. Så ja, det er klart jeg bryr meg. Anonymkode: 03dda...862
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 Jeg liker jobben min, og jeg liker de jeg jobber med. Ledelsen der jeg er er ræva, men jeg ser dem aldri, og forholder meg ikke til dem - så det går greit nok. Anonymkode: e2a1f...01d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 Nei. Ikke nåværende jobb.. Er utbrent. Og det har ødelagt for selvbildet, pluss at det gir utslag i mange merkelige symptomer. Anonymkode: 75ee6...f8e 1 1
Leitz Skrevet 22. juni 2022 #18 Skrevet 22. juni 2022 Ikke her jeg er nå, og ikke gjort siste drøye året.. Her har jeg gjort som mange andre, et minimum for å slippe kjeft.. Begynner i ny jobb i september med helt andre oppgaver, så håper det hjelper på.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #19 Skrevet 22. juni 2022 Ja, jeg trives veldig godt i jobben min. Jeg er på min andre karrierevei, og har trivdes veldig godt i begge. Jeg jobber i et helseforetak og jobber for at mennesker som ikke har samme resurser som meg skal få et bedre liv. Forrige jobben var jeg like glad i, men krise i bransjen gjorde at jeg måtte skifte. Jeg har kolleger fra den tiden som fremdeles er venner, og jeg har kolleger fra nye jobben som jeg nå er venn med. Jobb er viktig, men kolleger og et godt sosialt miljø er enda viktigere. Jeg mener at jeg er heldig som har det slik. Anonymkode: 9682b...403
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #20 Skrevet 22. juni 2022 Aldri brydd meg om noen jobber jeg har hatt, men så har jeg ingen utdannelse og har derfor heller aldri hatt givende jobber med høy lønn og motiverende arbeidsoppgaver. Planlegger å si opp og tilbringe resten av livet på NAV. Anonymkode: 98ca9...d19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå