AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Har nettopp skiftet fastlege pga flytting. Nå oppdager jeg til min store forskrekkelse at den nye fastlegen min ikke tar verken e-konsultasjoner eller lar oss bestille time på nett. Dette har jeg vært vant med å gjøre siste årene og jeg trodde vel egentlig at alle leger brukte helsenorge til bestilling og/eller e-konsultasjoner i dag. Kan noen bekfrefte om dette er vanlig eller uvanlig å ikke gjøre? Altså at man må møte opp på kontoret eller ringe for å få time, enten det er langt frem i tid eller akutttime? Da vil det jo sikkert da være ganske utfordrende å få akutttime også?🙈 Og hvordan kan man finne ut på forhånd om fastlegen man søker om å få tilbyr tjenester fra helsenorge og ikke kun via kontor? Anonymkode: c0e48...0b5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Det er ikke alle fastleger som har ordna det sånn at man kan bestille time på nett, det er ikke kjempeuvanlig. Vet ikke noe om andel, men det er ikke første gangen jeg hører om det. Forrige legen til samboer hadde heller ikke den muligheten. Hvorfor det skulle være mer utfordrende å få akutttime skjønner jeg ikke helt? Du få da kontakt med legen på telefon? Har faktisk aldri tenkt tanken på å bestille over nett om jeg trenger akutttime, det er noe jeg gjør når jeg skal bestille vanlig time. Anonymkode: 3c4b0...d1f 1
Anneofgreengables Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Ikke Pasientsky heller? Den bruker mitt fastlegekontor. Men det er vel noen som henger etter, tror ikke kommunen har krav om dette
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Mitt legekontor bruker ikke helsenorge, da de prøvde dette, men det ble så mye merarbeid da alle sendte meldinger, så det ble mye medarbeid. Nå bruker de en annen tjeneste som er på sms, eller å ringe inn, så jeg bare ringer inn. Veldig tungvint når du bare skulle ha fornyet resepter og andre småting. Anonymkode: cda8c...6f7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Sånn for å sjekke på forhånd: i min kommune står det på nettsidene til de ulike legekontorene. Men det kan være at funksjonen er skrudd av for sommeren - det gjør mitt legekontor. Så skrur de på igjen etter ferieavviklingen. Anonymkode: 9b473...439
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Her får man kun bestilt timer osv over telefon. Anonymkode: 3f622...653
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Helserespons appen Anonymkode: 5c0fa...1ad
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har nettopp skiftet fastlege pga flytting. Nå oppdager jeg til min store forskrekkelse at den nye fastlegen min ikke tar verken e-konsultasjoner eller lar oss bestille time på nett. Dette har jeg vært vant med å gjøre siste årene og jeg trodde vel egentlig at alle leger brukte helsenorge til bestilling og/eller e-konsultasjoner i dag. Kan noen bekfrefte om dette er vanlig eller uvanlig å ikke gjøre? Altså at man må møte opp på kontoret eller ringe for å få time, enten det er langt frem i tid eller akutttime? Da vil det jo sikkert da være ganske utfordrende å få akutttime også?🙈 Og hvordan kan man finne ut på forhånd om fastlegen man søker om å få tilbyr tjenester fra helsenorge og ikke kun via kontor? Anonymkode: c0e48...0b5 Hvordan skal det være vanskeligere å få akuttime om du må ringe? Det er da helt vanlig Anonymkode: 3f622...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå