AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Var på sykehuset idag. Møtte en veldig trivelig og kjekk lege på akutten. Han var utrolig flink men veldig «nerdete». Det slo meg at resten av legene jeg møtte var litt samma typen om dere forstår. De var høye, slanke og veldig flotte. Selvtilliten noen av de hadde virket å være meget høy. På den andre siden tenker jeg at disse mennene prøver hardt å skaffe seg damer ved å bare være «leger», og de virker kanskje som om de var de «kuleste» på skolen. Er det slik at leger er en spesiell gruppe, og er disse folkene vinnere i livet? Mange av de jeg kjenner fra barneskolen som ble leger var de som bare var flink på skolen og som slet sosialt, og mange prøvde i voksen alder å vinne tilbake selvtilliten ved å være noe viktig. Vet ikke helt, men er leger en gruppe som har seilet gjennom livet med alt servert på sølvfat, eller er det nerder som ble utelatt fra felleskapet på skolen? Anonymkode: 0fe1d...172
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 De er leger. Og mennesker som alle andre. Anonymkode: 1049a...6e9 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er leger. Og mennesker som alle andre. Anonymkode: 1049a...6e9 Det vet vi alle. Det er jo ikke så stort å bli lege lengre, alle blir jo leger idag da folk utdanner seg i andre land og alle skal bli leger virker det som. Poenget er at mange som prøver å bli lege er folk som prøver å bevise noe? Eller har de alltid hatt det enkelt i forhold til å lære, har gode venner og alt faller lett til de. Anonymkode: 0fe1d...172
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Leger er nerder. Så liker du nerder, så kan du fint trives med en lege. Så ikk'no for meg med andre ord. Jeg liker de menn som er dominante og sosial sterke. Anonymkode: ea2bc...b3b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Å få masse damer gjør noe med selvtilliten. Og ingen får flere damer enn leger. Så lenge damene fortsetter å kaste seg etter leger, kommer vi alltid til å ha møte nerder med nesa i været hver gang vi er syke. Så mye av ansvaret ligger på damer. Anonymkode: cf11a...35c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Tror det er en sammensatt gruppe mennesker som blir leger, som i mange andre yrkesgrupper. Det er dog ikke noe lettere å bli lege i utlandet. Det er nok lavere inntakskrav en del steder i utlandet, men studiet er det samme, og de som ikke har hodet eller motivasjonen til å studere i syv år dette av i utlandet også. Jeg har møtt et par av de. Anonymkode: 8ecb9...15b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Guttene som ble leger var aldri de kuleste på skolen, hvor har du det fra? De var de med best karakterer. En del av dem var nerdete. Og ingen blir da lege for å trekke damer? Det finns enklere måter enn det. Kjenner mange kjekke, slanke, intelligente og hyggelige leger, og ingen av dem er dumme (sier seg selv), og de fleste av dem trener (sier seg selv), og er ganske nerdete (noe jeg er selv og setter pris på). Og noen av dem er menn. Anonymkode: e8263...d25
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Var på sykehuset idag. Møtte en veldig trivelig og kjekk lege på akutten. Han var utrolig flink men veldig «nerdete». Det slo meg at resten av legene jeg møtte var litt samma typen om dere forstår. De var høye, slanke og veldig flotte. Selvtilliten noen av de hadde virket å være meget høy. På den andre siden tenker jeg at disse mennene prøver hardt å skaffe seg damer ved å bare være «leger», og de virker kanskje som om de var de «kuleste» på skolen. Er det slik at leger er en spesiell gruppe, og er disse folkene vinnere i livet? Mange av de jeg kjenner fra barneskolen som ble leger var de som bare var flink på skolen og som slet sosialt, og mange prøvde i voksen alder å vinne tilbake selvtilliten ved å være noe viktig. Vet ikke helt, men er leger en gruppe som har seilet gjennom livet med alt servert på sølvfat, eller er det nerder som ble utelatt fra felleskapet på skolen? Anonymkode: 0fe1d...172 Leger er som alle andre, forskjellige. Anonymkode: f81d5...9bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Jeg er en mannlig lege på sykehus. Er slank og kan nok fremstå selvsikker. Selvsikkerheten skyldes både at jeg merker "beundrende blikk", for å si det kvalmt, men også at selvsikker fremtoning foran pasienten bedrer compliance (at pasienten følger mine råd). Anonymkode: 3c0fe...061
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke helt, men er leger en gruppe som har seilet gjennom livet med alt servert på sølvfat Du får ikke legelisensen av pappa altså... Du må jobbe kjempehardt på VGS, samt være smart for å komme inn på studiet. Så er det vel 6 år med medisinstudiet, etterfulgt av spesialisering. De jobber hardt å bli lege, ingen får det servert. Nei leger har vel ikke spesielt draget på damer i Norge. Her er det håndverkere og lignende som er mest populære. Så hvis noen legger ned all den innsatsen for å få dame blir de nok skuffet 😅 Anonymkode: 86337...92f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Leger er nerder. Så liker du nerder, så kan du fint trives med en lege. Så ikk'no for meg med andre ord. Jeg liker de menn som er dominante og sosial sterke. Anonymkode: ea2bc...b3b Kjenner jeg blir en smule provosert. Så virkelighetsfjern du er. Leger kommer i alle former. To av mine beste venner er leger og de er de to morsomste, smarteste og mest sosialt oppegående menneskene jeg kjenner. Anonymkode: f81d5...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei leger har vel ikke spesielt draget på damer i Norge. Her er det håndverkere og lignende som er mest populære. Så hvis noen legger ned all den innsatsen for å få dame blir de nok skuffet 😅 Anonymkode: 86337...92f Ikke mitt inntrykk. Mulig mer utbredt på «bygda», men ikke inntrykk av at det gjelder i storbyene. Anonymkode: f81d5...9bc
fru Alving Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 Legeyrket er kanskje det yrket som har høyest status. Om folk blir leger for å bevise noe, vel studiet er langt og tøft og og jobben er krevende og ansvarsfull. Det er ikke for ingenting at mange innvandrerbarn av ambisiøse foreldre blir leger, det er vel rundt 10% av indiske jenter født i norge som blir leger. Det er fordi foreldrene ønsker at barna skal ha et yrke som er viktig, som er bra betalt og gir muligheter og status. Nå tror jo jeg at vi alle er styrt av mye når vi velger yrke og det å bli sett og verdsatt av andre er gjerne en del av pakken.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Men hvorfor er selvmordsstatistikken høyest blant leger? Om man er så smart så hvorfor ta sitt liv? Anonymkode: 0fe1d...172
SnartMammaLykke Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 Jeg føler at menn med byggingeniør bakgrunn, eiendomsmegling, driver eget firma med høy utdanning, samt piloter har høyere status en leger. Nå tjener både piloter og byggingeniør bedre enn leger samt jobber mye mindre. Leger er like vanlig som mye annet idag. Mange ser på det som negativt å finne seg en partner som jobber som lege da de jobber alt for mye.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kjenner jeg blir en smule provosert. Så virkelighetsfjern du er. Leger kommer i alle former. To av mine beste venner er leger og de er de to morsomste, smarteste og mest sosialt oppegående menneskene jeg kjenner. Anonymkode: f81d5...9bc Da kunne jeg tenkt meg å møtt en slik lege. Anonymkode: ea2bc...b3b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men hvorfor er selvmordsstatistikken høyest blant leger? Om man er så smart så hvorfor ta sitt liv? Anonymkode: 0fe1d...172 1️⃣➕1️⃣🟰🤔 Anonymkode: b7556...451 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå