AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #41 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 11.28): Ja det er tungt å ikke kunne få barn på den «naturlige» måten. Det å kunne starte prøvingen, testingen, kjenne etter symptomer og generelt hele gleden rundt den prosessen forsvant for min del når du må ha hjelp. Det er tungt å «spørre om å få et biologisk barn». Jeg skulle ønske det valget var opp til meg og min partner, og at det var noe jeg og min mann kunne få lov til å gjøre uten hjelp og på privaten. Det å måtte planlegge, undersøkelser, sædprøver, blodprøver, medisiner, bivirkninger etc er slitsomt. Det hadde hvert urolig godt å slippe alt stresset. Har ett barn. Men vi ønsker oss en til. Og jeg kjenner at det er tungt å måtte få hjelp. Jeg kjenner på en flauhet over å dukke opp på legekontoret. Syns det er flaut å «spørre om lov» til å få flere barn. Så ja det er en sorg. Men jeg har ingen sorg over at barnet har blitt til av IVF men det er prosessen rundt det. Anonymkode: 66859...4f5 Ja, skjønner hva du mener med "spørre om lov". På riksen måtte vi fylle ut et skjema som hun presiserte var en søknad. Føltes vondt å måtte "søke" for å bevise at vi var gode nok når vi beviselig ikke var gode nok til å få det til selv. Jeg jobber innen offentlig forvaltning, så skulle tro jeg hadde stor takhøyde for ulike skjemaer, men den stakk. Anonymkode: da6b1...249 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå