elisa1819 Skrevet 24. juni 2022 #41 Del Skrevet 24. juni 2022 En atomkrig mellom USA og Russland. Både USA og Russland vil nok sende avgårde raketter med tanke på å ødelegge hverandres store byer med en gang de får nyss om via radar at motparten har gjort det. Da er det ikke en strategisk krig lenger, men en ødeleggelseskrig 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delramo Skrevet 24. juni 2022 #42 Del Skrevet 24. juni 2022 kar90 skrev (På 22.6.2022 den 12.13): Du aner ikke hvor raskt man kan tilintetgjøre Russland. Det vil være over før de rekker å gjøre noe med det. Jada, de rekker skikkert å bombe noen byer de og, men de vil kapitulere lenge før vi vil snakke om noen langtidskrig. Kina kommer og til å bidra til å bombe de sønder og sammen om vi først initierer et angrep, da de har alt å tjene på å fjerne Russland, eller rettere sagt, bidra til den korteste vei for å få slutt på krigen. Det er mye mer farlig om Russland får initiere en krig, da rekker de å gjøre mye mer skade før de blir tilintetgjort. Så de bør definitivt bombes ganske snart. jeg vet ikke om du er seriøs eller lager en slik tråd på tull, Men uvitenhet på ett høyt nivå... det skal du ha 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisa1819 Skrevet 24. juni 2022 #43 Del Skrevet 24. juni 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Det er vanskelig å si sikkert. Men ikke sikkert det hadde hjulpet å flykte til Afrika, Afrika ville også blitt rammet. Da bør alle være interessert i å unngå den krigen, ergo ikke bombe Russland 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 24. juni 2022 #44 Del Skrevet 24. juni 2022 kar90 skrev (På 22.6.2022 den 12.13): Du aner ikke hvor raskt man kan tilintetgjøre Russland. Det vil være over før de rekker å gjøre noe med det. Jada, de rekker skikkert å bombe noen byer de og, men de vil kapitulere lenge før vi vil snakke om noen langtidskrig. Kina kommer og til å bidra til å bombe de sønder og sammen om vi først initierer et angrep, da de har alt å tjene på å fjerne Russland, eller rettere sagt, bidra til den korteste vei for å få slutt på krigen. Det er mye mer farlig om Russland får initiere en krig, da rekker de å gjøre mye mer skade før de blir tilintetgjort. Så de bør definitivt bombes ganske snart. Tiden det tar fra alarmen går til rakettene er i lufta er svært kort. I tillegg er det som nevnt en haug ubåter rundt i hele verden som er klare 24/7. Det vil antageligvis være hundrevis av raketter i lufta når de første bombene treffer russisk territorium. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. juni 2022 #45 Del Skrevet 24. juni 2022 elisa1819 skrev (5 minutter siden): Da bør alle være interessert i å unngå den krigen, ergo ikke bombe Russland Og la Putin gjøre som han vil? La hele verden holdes som gissel av en gammel KGB-kontorrotte? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 24. juni 2022 #46 Del Skrevet 24. juni 2022 amit skrev (34 minutter siden): Foreløpig er det bare ett land som har brukt atomvåpen. Og det er ikke Russland. Det er snart 100 år siden. Før eller siden må dette slutte å være et argument. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. juni 2022 #47 Del Skrevet 24. juni 2022 Entern skrev (4 minutter siden): Og la Putin gjøre som han vil? La hele verden holdes som gissel av en gammel KGB-kontorrotte? Det blir nok intervensjon i Ukraina i så fall, tviler på at NATO tar sjansen på å invadere eller bombe Russland. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. juni 2022 #48 Del Skrevet 24. juni 2022 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Det blir nok intervensjon i Ukraina i så fall, tviler på at NATO tar sjansen på å invadere eller bombe Russland. Det tror jeg du har rett i, tviler forsåvidt veldig sterkt på at NATO vil blande seg direkte i Ukraina for den sakens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. juni 2022 #49 Del Skrevet 24. juni 2022 Tyv1 skrev (2 minutter siden): Det er snart 100 år siden. Før eller siden må dette slutte å være et argument. Man må også tenke på at bombene mot Hiroshima og Nagasaki var relativt små sammenlignet med nåtidens strategiske bomber. De var i kilotonnklassen, mens et moderne strategisk stridshode er i megatonnklassen....Det sier sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. juni 2022 #50 Del Skrevet 24. juni 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Det tror jeg du har rett i, tviler forsåvidt veldig sterkt på at NATO vil blande seg direkte i Ukraina for den sakens skyld. Tvilsomt med det første, men ser ikke bort fra at det skjer. Men det er veldig lite sannsynlig at NATO går rett på russland, fordi det øker muligheten for full atomkrig betraktelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 24. juni 2022 #51 Del Skrevet 24. juni 2022 On 6/21/2022 at 10:27 PM, Egenskap said: Det er ingen tvil om at Russland må bli stoppet. Og da regner jeg med Russland blir bombet. De skal tøye strikken til den ryker før det skjer og invasjonen av Ukraina er ikke en god begynnelse på det en gang. Frykten for en tredje verdenskrig er alt for stor, det samme er bruken av atomvåpen og om Kina og andre lugubre land da stiller seg på siden til Russland. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 24. juni 2022 #52 Del Skrevet 24. juni 2022 ItchyBitchySpider skrev (12 timer siden): Nettopp. Det er det samme landet som har gått til angrepskrig i flere land, med stående applaus fra samlede vestlige land. Det samme landet som daglig opplever skoleskytinger, kjøpesenterskytinger eller lignende episode med skytevåpen, der Høyesterett nettopp har bekrefter at alle borgere har rett til å bære våpen offentlig. Mens abort ofte er forbudt, også i situasjoner med incest og voldtekt. ItchyBitchySpider skrev (13 timer siden): Du ønsker altså å utslette millioner av uskyldige barn som verken har initiert krigen eller har noe med russisk politikk å gjøre? Det sier egentlig mest om deg. Du ønsker jo tydeligvis at Russland skal få utslette oss, uten at vi har gjort noe. At du drar USA's gamle kriger inn i noe og framstiller det som om resten av vesten IKKE har protestert mot mye av det, sier vel egentlig alt om hvor langt din innsikt rekker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. juni 2022 #53 Del Skrevet 25. juni 2022 norw skrev (På 23.6.2022 den 0.00): Den sjansen får vi være villige til å ta. Jeg vil ikke ta den sjansen. Vi snakker om fare for mange milliarder drepte og stråleskadde. Da er det mindre skadelig om Russland okkkuperer Ukraina noen år fram til det skjer endringer i Russlands ledelse. Putin har ikke helse til å sitte som president veldig lenge og det er langt i fra sikkert at spesialopersjonen har full støtte i FSB. Dessuten er tror jeg ikke Putin blir valgt for en ny periode, jeg gjetter faktisk at han ikke ønsker det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 25. juni 2022 #54 Del Skrevet 25. juni 2022 I Grosny skrev (3 timer siden): Jeg vil ikke ta den sjansen. Vi snakker om fare for mange milliarder drepte og stråleskadde. Da er det mindre skadelig om Russland okkkuperer Ukraina noen år fram til det skjer endringer i Russlands ledelse. Putin har ikke helse til å sitte som president veldig lenge og det er langt i fra sikkert at spesialopersjonen har full støtte i FSB. Dessuten er tror jeg ikke Putin blir valgt for en ny periode, jeg gjetter faktisk at han ikke ønsker det. Det som skjer i Ukraina vil muligens være irreversibelt. Vi får muligens et par nye nasjoner, det er en viss fare for at Russland stjeler landområder osv. Bare fordi vesten ikke trår til. Putin og Russland vet dessverre at så lenge de har atomvåpen kan de gjøre som de vil. Sånn kan det ikke være. Jeg vil heller at vesten tar et kraftig oppgjør med Russland, som i verste fall fører til atomkrig. Gi dem 24 timer til å trekke seg ut, deretter vil man gå inn med vestlige styrker og evt bombe Russland. Så får Russland bare bombe tilbake. Det er viktig å få slutt på denne krigen så fort det lar seg gjøre, og få ukrainerne tilbake i så stor grad som mulig. Ukrainske flyktninger burde egentlig fått opphold i 6 mnd av gangen eller lignende, selv om det blir litt uforutsigbart, for å få flest mulig tillbake når krigen er over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. juni 2022 #55 Del Skrevet 25. juni 2022 norw skrev (2 timer siden): Det som skjer i Ukraina vil muligens være irreversibelt. Vi får muligens et par nye nasjoner, det er en viss fare for at Russland stjeler landområder osv. Bare fordi vesten ikke trår til. Putin og Russland vet dessverre at så lenge de har atomvåpen kan de gjøre som de vil. Sånn kan det ikke være. Jeg vil heller at vesten tar et kraftig oppgjør med Russland, som i verste fall fører til atomkrig. Gi dem 24 timer til å trekke seg ut, deretter vil man gå inn med vestlige styrker og evt bombe Russland. Så får Russland bare bombe tilbake. Det er viktig å få slutt på denne krigen så fort det lar seg gjøre, og få ukrainerne tilbake i så stor grad som mulig. Ukrainske flyktninger burde egentlig fått opphold i 6 mnd av gangen eller lignende, selv om det blir litt uforutsigbart, for å få flest mulig tillbake når krigen er over. Enig i at det er viktig, men ikke så viktig at jeg tar imot ei atombombe i Oslo. I Ukraina så dreper vel russerne mindre enn 100 000 sivile pr år. En eneste atombombe i Oslo ødelegger millioner mennesker. Det er irreversibelt. Konklusjon. Jeg sitter på sidelinja, venter og ser (men sender en tusenapp til Ukraina i ny og ne). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 25. juni 2022 #56 Del Skrevet 25. juni 2022 Da er vi uenige. Vi kan ikke bare tenke på oss selv, men må også ha andre folk og kommende generasjoner i tankene. Vi må gjøre det klinkende klart at denne krigføringen fra Russland aldri må skje igjen, at tapene i eget land blir for store for dem om vesten angriper osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. juni 2022 #57 Del Skrevet 25. juni 2022 norw skrev (34 minutter siden): Da er vi uenige. Vi kan ikke bare tenke på oss selv, men må også ha andre folk og kommende generasjoner i tankene. Vi må gjøre det klinkende klart at denne krigføringen fra Russland aldri må skje igjen, at tapene i eget land blir for store for dem om vesten angriper osv. Kommende generasjoner / mutasjoner i en radioaktiv ørken? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 25. juni 2022 #58 Del Skrevet 25. juni 2022 I Grosny skrev (1 time siden): Kommende generasjoner / mutasjoner i en radioaktiv ørken? Kanskje, men man kan også krysse fingrene for at selv russerne forstår hvor dumt det er å bruke atomvåpen om vesten går inn med styrker i Ukraina, eller bomber Russland med mer ordinære bomber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. juni 2022 #59 Del Skrevet 25. juni 2022 (endret) norw skrev (41 minutter siden): Kanskje, men man kan også krysse fingrene for at selv russerne forstår hvor dumt det er å bruke atomvåpen om vesten går inn med styrker i Ukraina, eller bomber Russland med mer ordinære bomber. Noen russere forstår det, og et fåtall av de ofrer kanskje livet sitt for å stoppe Putin. Jeg satser på at intelligente og modige russere stopper Putin. Det er russernes ansvar å stoppe Putin. Jeg fikk med meg et veldig uverifisert rykte i mai om at det hadde vært 12 attentatforsøk mot Putin. Det kan være sant og fortsetter disse attentatene så kan det gi resultat. Du må forstå at Putins krig i stor grad er en krig mot russere. Det er de russisk-etniske byene i Ukraina som har blitt bombet. Mange etnisk russiske soldater på begge sider har dødd. Dette er helt uaksaptabelt for mange russere. Putin har vel flertall, men en del av mindretallet er så imot han at de kan drepe han på flekken når muligheten byr seg. Endret 25. juni 2022 av I Grosny 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. juni 2022 Forfatter #60 Del Skrevet 27. juni 2022 jeg gir skyld til statsledere som ikke har avslørt mystiske personen som har lagt alle planene klare for to ti år tilbake. Varsellampene burde gått når alle lovendringene ble innført i Russland, per dags dato kan ingen straffe han... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå