Gå til innhold

Ladyshave eller epilator?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man må skrubbe godt så går det bra.

Permanent laserfjerning er heller ikke permanent.

Dersom det er tilstrekkelig pigment i hårsekken og man behandler med riktig styrke, vil hårsekken brenne i stykker og være ødelagt for all tid. Dermed er behandlingen permanent.

MEN; vedlikeholdsbehandlinger vil gjerne være nødvendig over tid fordi det ligger et antall hårsekker som alltid har vært i hvile, men som av ulike årsaker kan bli aktive. Fordi laser kun behandler hårsekker i en aktiv fase, har ikke disse blitt ødelagt under behandlingen og må behandler etterhvert som de våkner.

Faktorer som påvirker hårsekkenes aktivitet er bla. hormonforandringer, slik at sv.skap, fødsel, klimakteriet mm er typiske perioder hvor man opplever økt froekomst av hår.

Dersom gjest har opplevet laserbehandling som ikke permanent, har noen av forutsetningene ikke vært til stede eller du har ikke blitt behandlet med laser, men med lys på en annen bølgelengde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slår et slag for epilatoren min. Jeg har aldri hatt problemer og syns ikke det er særlig vondt heller. Ihvertfall ikke på leggene ;) Vel tar det tid, men jeg angrer meg skikkelig hver gang jeg tar en kjapp løsning med høvel eller ladyshave. Det hører vel med å nevne at jeg har en avsindig hårvekst og må barbere hver bidige dag hvis det skal se og kjennes bra ut.

Gjest Gjest_Pandora_*
Skrevet

Spar pengene dine! Jeg har både ladyshave og epilator liggende i skapet, men holder meg til høvelen, blir en vane å dra over i dusjen synes jeg. Bruker såpe istedet for skum, mindre kliss, skal da fram med såpa likevel.

Ikke vondt med epilady?!

Hvordan greier dere å bruke den her og der? Nei, det er helt umulig for meg ihvertfall.

Skrevet

Jeg er veldig glad jeg kjøpte epilatoren min. Ikke var den dyr heller, bare 200 kr. Men den er bare for bikinilinjen og under armene. Jeg har tykke hår, så når jeg barberer kjennes det ut som skjegg dagen etterpå. Blir også veldig sårt og ømt når jeg barberer.

Jeg synes ikke det gjør spesiellt vondt med epilator, men selvfølgelig kjenner jeg det. Ønsker meg også en for leggene..

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Tusen takk for enda flere innspill :)

Tydelig at folk har forskjellige erfaringer, så jeg får bare gruble videre....

Skrevet
Men den er bare for bikinilinjen og under armene.

Whoa! Er ikke det sykt vondt?

• 12 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, jeelote skrev:

Jeg bruker epilator. Det var vondtest den første gangen, men så ble det mindre og mindre vondt for hver gang. Nå synes jeg det ikke er vondt lenger, bare en litt...kløende følelse. Det er også en barber-del på epilatoren. Men skal jeg barbere, bruker jeg heller høvel.

Høres jo flott ut med permanent fjerning av hår, men det var mye penger. 3100,- for de fire første gangene og så 30% på de evt fem neste? Blir 23250,- det. Mye penger.

Hvordan finner du disse gamle trådene??

Anonymkode: 21b4a...277

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, jeelote skrev:

Jeg bruker epilator. Det var vondtest den første gangen, men så ble det mindre og mindre vondt for hver gang. Nå synes jeg det ikke er vondt lenger, bare en litt...kløende følelse. Det er også en barber-del på epilatoren. Men skal jeg barbere, bruker jeg heller høvel.

Høres jo flott ut med permanent fjerning av hår, men det var mye penger. 3100,- for de fire første gangene og så 30% på de evt fem neste? Blir 23250,- det. Mye penger.

Tråden er fra 2005!!! Tror du ikke vedkommende har funnet en løsning som fungerer for seg? Og hvordan fant du den gamle tråden...?

Anonymkode: 5472a...5d9

AnonymBruker
Skrevet

Og i tillegg har vedkommende slettet seg som bruker her inne.

Anonymkode: 5472a...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...