Gå til innhold

Ladyshave eller epilator?

Gjest ikke innlogget Sissi

Anbefalte innlegg

La denne på velvære, men kanskje det er flere som svarer hvis den ligger her....

Hei, noen som har erfaring med hhv. ladyshave og epilator? Hva er forskjellen mellom de to, og hva gjør at du foretrekker den ene eller andre?

Spør fordi jeg vurderer å skaffe meg noe sånt, men vet ikke hva som er lurest....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker Ladyshave helt klart. Epilator er bare vondt. Vanligvis bruker jeg voks, det gjør faktisk ikke vondt, er bare litt ubehagelig. Og så bruker jeg Ladyshave når jeg ikke gidder å vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladyshaver anbefales - jeg har prøvd begge deler. Epilatoren gikk rett i bosset - det var jo rene torturapparatet ;)

Endret av Hilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du holder ut smertene er epilator det beste.

Da blir hårene nappet ut med roten, og derfor kan det gå lengere mellom hver gang du er nødt til å bruke den.

Jeg har en, men jeg orker ikke å bruke epilatordelen. Men det følger også med en barberdel + sånn peeling del som skal løsne døde hudceller. Så det bruker jeg innemellom.

Ladyshaver er jo veldig enkelt og greit.. og kjøper du en som er vannsikker kan du jo bruke den i dusjen også.. og slippe å få så tørr barbering.

Ulempen er jo at barberinga normalt ikke varer så lenge, men at du må gjøre det ofte får å holde håra i sjakk.

Finnes jo uttalige mange å velge mellom. Men jeg ville ha valgt en som er vanntett og oppladbar.

(finnes noen som kun går på batterier,, disse er fine de.. men ulempen er jo at jo at man må drive å passe på å bytte baterier hele tiden da... )

Ang. epilatorer. På noen (braun sin blant annet trur jeg) følger det med 2 forskjellige hoder til epilaor.. en som er sånn soft start (har færre hårnappere). den skal være fin å starte med,, slik at du venner deg til å bruke den.. den skal gjøre mindre vondt vistnok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hva en slik Ladyshave er? En barbermaskin? Og hva er prisen cirka?

ladyshaverene vi selger varier vel fra 299 (eller fra 199?) og opptil i underkant av 600 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Konklusjonen så langt blir nesten at jeg kan spare meg for pengene, og fortsette med høvel og skum...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med epilator. Det var vondt de første gangene, men etter det er det helt greit, hårene blir heller ikke så stive når de vokser ut. Jeg kan anbefale epilator, men det spørs vel litt på smerteterskelen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg vet om som har brukt epilator angrer fryktelig på at de noen gang begynte med det. Problemene man får over tid er inngrodde hår og betente hårsekker. Det er innmari vondt og mye styggere enn hårete ben!

Jeg anbefaler permanent laserfjerning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg vet om som har brukt epilator angrer fryktelig på at de noen gang begynte med det. Problemene man får over tid er inngrodde hår og betente hårsekker. Det er innmari vondt og mye styggere enn hårete ben!

Jeg anbefaler permanent laserfjerning! :)

Man må skrubbe godt så går det bra.

Permanent laserfjerning er heller ikke permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en, men jeg orker ikke å bruke epilatordelen. Men det følger også med en barberdel + sånn peeling del som skal løsne døde hudceller. Så det bruker jeg innemellom.

Hvilken modell har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene, jeg foretrekker vanlig voks. Det gjør faktisk ikke vondt, er bare litt ubehagelig. I valget mellom ladyshave og epilator vinner ladyshave helt klart. Epilator er bare vondt og fælt, selv etter mange ganger. Og så tar det så lang tid. Da bruker jeg heller barbermaskin en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at epilator er vondt, men jeg har kanskje høy smerteterskel. Ladyshave har jeg prøvd, men kan like godt bruke høvel. Jeg har utrolig kraftig hårvekst, så måtte shave hver dag, og hårene ble striere og striere. Etter at jeg hørte om epilator ifjor og kjøpte en har livet vært helt annet. Trenger bare "nappe" en gang i uka, og hårene er blitt tynnere og mykere.

Skal sies at jeg har så kraftig legghår at slike "salver og skum" som Veet ol. ikke funker her. Og voks - det er virkelig ondt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er ikke det vondt og dyrt da...?

Og for hele leggene... må vel ta nesten hundre år? Har du gjort det, fortell litt da! :)

Det er dyrt, ja, men så er det jo en varig investering da. Vondt kan det være, men det er veldig individuelt. Velg uansett et sted som har diodelaser med kjølefot. Da er det vondt i max 2 sek om gangen, og man blir ikke sår og brent på hud og hår. Med flere andre lasertyper kan man få skikkelige brannsår og mange kan ikke vise seg ute etterpå, samt at det er vondt i timesvis.

Legger tar ca 30 min og i Moss koster det 3100,- pr. gang. Hvis du må ha mer enn 4 behandlinger får du 30% rabatt. Noen er ferdige etter fire ganger, mandre trenger 7-8-9 ganger. Det varierer veldig. Jo mørkere håret er og jo lysere huden er jo bedre er det, for da kan man bruke mye høyere styrke.

Har sett bilder av en som mistet alt håret over halve benet etter bare 1 behandling, men det er nok sjeldent at det virker sååååå effektivt.

Men det er deilig å slippe å shave hver dag hele sommeren, legger, bikinilinje, armhuler. Nå går det an å være litt impulsiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell har du?

*løper inn på bade for å lete*

Jeg har Philips Beauty

Satin Ice optima

Den er kanskje 1-2 år muligens.

koster vel omtrent 700 kr kan jeg tenke meg'

(jeg fikk min i vareprøve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker epilator. Det var vondtest den første gangen, men så ble det mindre og mindre vondt for hver gang. Nå synes jeg det ikke er vondt lenger, bare en litt...kløende følelse. Det er også en barber-del på epilatoren. Men skal jeg barbere, bruker jeg heller høvel.

Høres jo flott ut med permanent fjerning av hår, men det var mye penger. 3100,- for de fire første gangene og så 30% på de evt fem neste? Blir 23250,- det. Mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Krista83_*
Kan jeg spørre hva en slik Ladyshave er? En barbermaskin? Og hva er prisen cirka?

En ladyshave er en slags barbermaskin for kvinner til bruk på legger, bikinilinje og under armene.

Du kan få en ladyshave i Braun for 199,- men den går da på batterier. Det anbefales å kjøpe en oppladbar f.eks en Philips til 499,- Denne er mer holdbar, har bedre kniver, er lettere å få tak i kniver til osv. Om du ser på prisen nå så er det bare å tenke på alle pengene du sparer på batterier...

Selv bruker jeg epilator, men også i salgseskene til epilatorer er det et hode lik som det på en ladyshave. Dette for bruk i bikinilinje og under armene. Kan få en epilator fra ca 500, men de beste Braun 3470 feks koster ca 700. denne er kjempe god.

selv synes jeg det er værre å bruke voks enn epilator, selv om det går ut på det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...