Gå til innhold

74cm rundt magen, for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

160cm og 48kg, men 74cm rundt magen. Har alltid lagt på meg først og mest her. Går tur minst fem dager i uka og trener minst en dag (hjemme), spiser normalt (litt glad i sjokolade) og drikker kun vann. 

Er dette for mye fett rundt magen i forhold til resten av kroppen? Jeg føler meg ikke komfortabel.

Anonymkode: 1c3eb...50d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Centimetermålet er mindre viktig. Spørsmplet er om du har for mye visceralt fett eller ikke.

Om du er født med eplefasong er det forskjellig fra å stadig legge på seg og dermed få høye mål.

Jeg er født eplefasong, men har likevel lite visceralt fett og lavere fettprosent enn snittet ror min høyde.

Det skulle man aldri tross ved å se på magen kontra kroppen min ellers. 

Anonymkode: 6d401...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å ta en kroppsanalyse? Da får du jo tall på hvor mye som er bukfett.

Anonymkode: 8d974...931

AnonymBruker
Skrevet

Er du godt voksen? Det er typisk for kvinner at det legger seg mest på magen etter overgangsalderen. Om du er ung så vil jeg tro at du bare har epleform. Og det er lite å gjøre med det siden kroppsformen er genetisk. Du er slank, og du trener. Ikke bekymre deg. 

Anonymkode: 6415f...2c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er du godt voksen? Det er typisk for kvinner at det legger seg mest på magen etter overgangsalderen. Om du er ung så vil jeg tro at du bare har epleform. Og det er lite å gjøre med det siden kroppsformen er genetisk. Du er slank, og du trener. Ikke bekymre deg. 

Anonymkode: 6415f...2c1

Nei, jeg er i slutten av tjueårene 😕

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du vurdert å ta en kroppsanalyse? Da får du jo tall på hvor mye som er bukfett.

Det tror jeg ikke jeg hadde turt faktisk

AnonymBruker
Skrevet

Du veier allerede lite som du gjør og hvis du er ukomfortabel bør du heller fokusere på å øke muskelmassen i kroppen via styrketrening og få i deg mer enn du forbrenner slik at du går opp i muskelmasse. 

Anonymkode: 901e5...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei dette er ikke for mye. Innvollene tar endel plass. Regner med det  bare ser ut som du er større rundt magen fordi du har så lav kroppsvekt. 

Anonymkode: d5c9c...806

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

160cm og 48kg, men 74cm rundt magen. Har alltid lagt på meg først og mest her. Går tur minst fem dager i uka og trener minst en dag (hjemme), spiser normalt (litt glad i sjokolade) og drikker kun vann. 

Er dette for mye fett rundt magen i forhold til resten av kroppen? Jeg føler meg ikke komfortabel.

Så lenge du er mindre enn 80 cm rundt midjen, så har du ikke for mye fett.

For andre som måtte lure: Det målet man bør være under som midjemål, er høyden delt på to. Så ei på 180 cm, bør ha midjemål under 90 cm.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca lik som deg, men har noen flere kg. De sitter på lårene, jeg er slank ellers og har flat mage, det gjelder sannsynligvis deg også?

Anonymkode: 9f11d...4d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det tror jeg ikke jeg hadde turt faktisk

Hvorfor ikke? :) Det er mye mer informasjon i det enn i antall kg på badevekten. Mye sannsynlig så får du da vite at du er helt i orden og ikke trenger å bekymre deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er ca lik som deg, men har noen flere kg. De sitter på lårene, jeg er slank ellers og har flat mage, det gjelder sannsynligvis deg også?

Anonymkode: 9f11d...4d3

Hvorfor skal fettet fordeles likt som hos deg? 😅🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (13 timer siden):

Så lenge du er mindre enn 80 cm rundt midjen, så har du ikke for mye fett.

For andre som måtte lure: Det målet man bør være under som midjemål, er høyden delt på to. Så ei på 180 cm, bør ha midjemål under 90 cm.

Dette spør helt på kroppsform :) 

Jeg bør ifølge denne kalkulatoren ha et midjemål jeg har når jeg er undervektig og trener veldig mye med ganske store kostholdsrestriksjoner.

For meg er ikke det sunt :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette spør helt på kroppsform :) 

Jeg bør ifølge denne kalkulatoren ha et midjemål jeg har når jeg er undervektig og trener veldig mye med ganske store kostholdsrestriksjoner.

For meg er ikke det sunt :) 

Nei, du bør ikke ha det midjemålet. De er et maxmål. Det er helt fint at ditt midjemål er lavere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...