Gå til innhold

Dere med 50% delt bosted på barn, voksne med forskjellig inntekt, hvordan deler dere utgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna bor 50/50 begge steder, den ene forelderen tjener mer enn den andre, hvordan deler dere utgifter til barna?

Anonymkode: 6f778...8c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler bidrag til + halvparten av aktiviterer

Anonymkode: 1cafc...67e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Betaler bidrag til + halvparten av aktiviterer

Anonymkode: 1cafc...67e

Så da betaler du ikke for klær feks? Kun bidrag + 50% aktiviteter?

AnonymBruker
Skrevet

Min eks tjener mer enn meg, så han betaler bidrag. Klær kjøper vi begge to, det har de begge steder. Dyrere klær (jakker, sko o.l) som de bare har en av kjøper en av oss. Vi finregner ikke på det, går vel sånn noenlunde opp. Ellers har vi en felles konto der vi setter inn en fast sum hver måned. Denne brukes til telefonregning, kontingenter, barneforsikring mm.

Anonymkode: 5743c...943

AnonymBruker
Skrevet

Spleiser på kontingenter og fellesutgifter, mobil, skolesekk, sko, 50/50. Han tjener sikkert dobbelt så mye som meg. Kjøper klær og utstyr (f.eks sykkel) selv som vi har på hver plass. Jeg kjøper dyrere klær enn han 🙄 Han betaler ikke bidrag.

Anonymkode: 96481...742

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Spleiser på kontingenter og fellesutgifter, mobil, skolesekk, sko, 50/50. Han tjener sikkert dobbelt så mye som meg. Kjøper klær og utstyr (f.eks sykkel) selv som vi har på hver plass. Jeg kjøper dyrere klær enn han 🙄 Han betaler ikke bidrag.

Anonymkode: 96481...742

Det er jo et valg da. Her har man forskjellige preferanser og målestokker. 

Husker eks hadde fått seg ny kjæreste. Plutselig var HM for «dårlig» og barnet skulle kun ha merkeklær osv. Morsom tid. Nå er det slutt mellom dem for lengst og HM er tatt inn i varmen igjen 😅 

Anonymkode: 566f7...73b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna bor 50/50 begge steder, den ene forelderen tjener mer enn den andre, hvordan deler dere utgifter til barna?

Les om BB ved delt bosted hos NAV. Les også hva ligger til grunn. Deling av utgifter likt uansett om det er ulike inntekter. Den som tjener mest betaler nettobidrag for å utjevne inteksforskjelllen. Andel barnet hos den enkelte er ikke med i NETTOBIDRAG. Prøv bidragskalkulator nav.no

Endret av Peter007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...