AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Hei! Ønsker gjerne å høre om andre har vært i liknende situasjon som meg på en arbeidsplass. Jeg er fast ansatt og jobber på et veldig lite sted der det er små forhold, og alle kjenner hverandre. Her har jeg jobbet en stund, og trives veldig godt, men jeg har er ikke herifra og ønsker aller helst og flytte hjem i næreste fremtid. Utfordringen er at min arbeidsgiver bestandig spør og graver om mine planer. Det har aldri vært spørsmål om jeg ønsker å bli/trives. Folk antar at jeg blir og legger press på at jeg skal etablere meg. Føler jeg blir satt i en situasjon der jeg er nødt til å "lyve" for å tilfredsstille deres ønsker, spesielt når dette blir tatt opp i plenum. Ser liksom ikke for meg at jeg må informere om mine planer. Jeg sitter på en del skyldfølelse og føler at jeg "skylder" arbeidsgiver å bli på grunn av de mulighetene jeg har fått og relativt god lønn. Jeg føler også på at det ikke er rom til å si at "nei, jeg vil faktisk ikke være her så mye lenger, men jeg ønsker å bli en stund til". Siden jeg har vært unnvikende i forhold til den type antagelser og aldri sagt noe på det, føler jeg at jeg har satt meg selv i en uheldig situasjon som ikke ser ut til å bli noe bedre. Jeg kvier meg til å si opp stillingen, og jeg vet om flere som er blitt utestengt etter oppsigelse og de 3 månedene har vært ganske kjipe for mange. Har noen vært i liknende situasjon? Og er det egentlig greit å legge sånt press på andre og bare anta at noen blir? Leser gjerne deres erfaringer. PS: Jeg syns det er veldig hyggelig at arbeidsplassen setter pris på meg og ønsker at jeg knytter meg til et lengre arbeidsforhold, men jeg opplever at presset, spesielt i plenum, og stadig utspørring om etablering gjør meg stressa. Anonymkode: d3a42...522
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Med mindre det er frekke kommentarer og/eller ren utpressing, så ville jeg tatt det som et kompliment og et signal om at du har gjort en god eller ok jobb i det minste Ikke vær redd for at de har en mening om deg, du kan jo ta dine valg uansett, enten du velger å bli eller ikke. Anonymkode: 13aa5...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå