AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Den høyre foten min har blitt litt døv i to dager. Fikk også stor svimmelhet da det begynnte med foten. Svimmelheten ble heldigvis mye bedre, men foten min føler ennå mindre enn venstre fot. Har også fått litt hodepine, men er ikke vondt hodepine. Må sie at det hele startet da jeg kjøpte sterkere sigaretter, men har tatt lite av de og byttet til litt svakere, de har jeg brukt opp i dag og kjøpte ikke flere da jeg ble vettskremt i kveld da jeg fikk hjerteras, Sliter med små depressjoner etter er endet voldelig forhold, sliter mye med Angst og usikkerhet for framtiden. Alt er bare en ork hver dag og kveld til og med spising. Venter på plass til psykologosk behandling men det tar så lang tid. Pga foten og hodepine vil jeg ringe lege, men jeg tørr ikke med tanken at det er "bare" plager fra psyken. Syns at andre som sliter mer enn meg bør få plassen, men allikevel, hva hvis jeg går rundt med tegn på hjerneslag? Men det varer vel ikke i to dager? Har allerede vært to ganger hos legevakt, men hver gang fikk jeg samme svar. Alt er fint, det er bare min psyke. Anonymkode: 7e28b...427
Gjest Anonyme-meg Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Det høres ikke bra ut at du skal ha det slik. Ta en telefon til legevakten og snakk med dem, de tar en avgjørelse om du trenger lege hjelp eller ikke. Håper du får den hjelpen du ønsker snart 🙂
Mumia Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Den høyre foten min har blitt litt døv i to dager. Fikk også stor svimmelhet da det begynnte med foten. Svimmelheten ble heldigvis mye bedre, men foten min føler ennå mindre enn venstre fot. Har også fått litt hodepine, men er ikke vondt hodepine. Må sie at det hele startet da jeg kjøpte sterkere sigaretter, men har tatt lite av de og byttet til litt svakere, de har jeg brukt opp i dag og kjøpte ikke flere da jeg ble vettskremt i kveld da jeg fikk hjerteras, Sliter med små depressjoner etter er endet voldelig forhold, sliter mye med Angst og usikkerhet for framtiden. Alt er bare en ork hver dag og kveld til og med spising. Venter på plass til psykologosk behandling men det tar så lang tid. Pga foten og hodepine vil jeg ringe lege, men jeg tørr ikke med tanken at det er "bare" plager fra psyken. Syns at andre som sliter mer enn meg bør få plassen, men allikevel, hva hvis jeg går rundt med tegn på hjerneslag? Men det varer vel ikke i to dager? Har allerede vært to ganger hos legevakt, men hver gang fikk jeg samme svar. Alt er fint, det er bare min psyke. Anonymkode: 7e28b...427 SLUTT Å RØYKE NÅÅÅÅÅÅ
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Hei. Jeg ville ikke tenkt at dette er psykisk da det bare er i den ene foten. Hvis det var angst ville det vært likt i begge føtter. Du skal selvfølgelig ringe legen, du kan også ringe legevakten i kveld. Du skal ikke sette diagnose på deg selv. Og uansett om man har plager fra psyken eller ikke så skal man alltid kontakte lege og utelukke fysisk sykdom når man får nye sykdomstegn. Anonymkode: 1bd11...85a 1
rinne Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei. Jeg ville ikke tenkt at dette er psykisk da det bare er i den ene foten. Hvis det var angst ville det vært likt i begge føtter. Du skal selvfølgelig ringe legen, du kan også ringe legevakten i kveld. Du skal ikke sette diagnose på deg selv. Og uansett om man har plager fra psyken eller ikke så skal man alltid kontakte lege og utelukke fysisk sykdom når man får nye sykdomstegn. Anonymkode: 1bd11...85a Man kan ikke si det så enkelt at angst ville gitt like plager i begge bein. Angst kan manifestere seg på utallige måter, og smerter eller andre plager fra en eller flere kroppsdeler er ikke uvanlig. Vi kan selvfølgelig heller ikke si at dette er angst, til det har vi alt for lite informasjon om bakgrunn og aktuelle tilstand hos trådstarter. Å kontakte legevakt per synes jeg er et godt råd, så veileder de videre. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Ring legevaktog ikke nevn noe om psykisk helse, da kan de ikke gjøre disse koblingene! De trenger da ikke å vite om din psykiske helse for å behandle en fot som er nummen. Du bør også sjekke hos fastlege om du har alle vitaminer. b vitaminmangler ka eks gi følelse av nummenhet. Anonymkode: f4209...24d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Jeg ville gått til fastlegen, men en tlf til legevakten hvis du er såpass bekymret Anonymkode: 6ee80...40e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Du ringer fastlegen, ikke legevakt. Anonymkode: 33fc1...07f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Dette kan være hjerneslag. Anbefaler legekontakt. Ikke nevn angst, men spør om det kan være hjerneslag. Anonymkode: 1b9e8...477 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Du ringer fastlegen, ikke legevakt. Anonymkode: 33fc1...07f Hvis TS vil ringe legevakten og få en vurdering så står hun helt fritt til å gjøre det. Bedre å ringe en gang for mye. Anonymkode: 1bd11...85a 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis TS vil ringe legevakten og få en vurdering så står hun helt fritt til å gjøre det. Bedre å ringe en gang for mye. Anonymkode: 1bd11...85a Hun har jo vært hos legevakten flere ganger for det samme og de kan ikke hjelpe henne. Anonymkode: 33fc1...07f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 Hei, TS her. Tenkte bare å oppdatere 🙂 Har ikke ringt til legevakten eller fastlegen for som sagt jeg har hatt mange perioder med kroppslige plager pga psyken. Før var det nye pustenød og smerter i venstre arm samt tett bryst. Har vært 3 ganger hos fastlegen, to ganger hos legevakten også ble jeg og henvist til røntgen i sykehuset for å utelukke at det var noe. Det ble aldri funnet noe men jeg merket at plagene gikk over når jeg distraherte meg. Det har begynt å bli mye bedre i går kveld jeg tror at det har en sammenheng med røykingen og psyken å gjøre. Jeg leste at røyking forsterker angst. Jeg vil tenke så realistisk som mulig, og jeg har ikke lust å drite meg ut en gang til hos legene fordi som sagt, det finnes folk som virkelig trenger det. Halve foten har begynt å bli mer følsom også, samt hodepinen forsvant komplett. Ingen svimmelhet. Tvile sterkt at jeg har hjerneslag, jeg tror ikke at man går rundt med det i 3 dager uten at det forverrer seg. Trodde sist gang jeg hadde hjerteinfarkt og hjertemuskel betennelse, så ja, jeg kommer ikke til å drite meg slik ut igjen. Har bare tatt meg en røyk når jeg følte at jeg ellers ikke får fokusere meg. Å slutte med en gang er enklere sagt enn gjort @Mumia. Jeg har vært avhengig av nikotin i gode 5 år, så det er ikke bare å knipse med fingrene og man er røykfri. Jeg har mål å slutte komplett, og jeg tar meg den tiden jeg trenger. Takker for svar og råd. Anonymkode: 7e28b...427 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 Du kan godt ha hatt et hjerneslag, det er ikke uvanlig at det blir litt bedre av seg selv etter noen dager. Faren nå er at du i så fall kan få flere hjerneslag. Du bør derfor få sjekket det ut (MR-bilde av hjernen), og dersom du har hatt hjerneslag få startet forebyggende behandling. Neste hjerneslag kan sende deg i rullestol for resten av livet.. Anonymkode: 1b9e8...477
Mumia Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, TS her. Tenkte bare å oppdatere 🙂 Har ikke ringt til legevakten eller fastlegen for som sagt jeg har hatt mange perioder med kroppslige plager pga psyken. Før var det nye pustenød og smerter i venstre arm samt tett bryst. Har vært 3 ganger hos fastlegen, to ganger hos legevakten også ble jeg og henvist til røntgen i sykehuset for å utelukke at det var noe. Det ble aldri funnet noe men jeg merket at plagene gikk over når jeg distraherte meg. Det har begynt å bli mye bedre i går kveld jeg tror at det har en sammenheng med røykingen og psyken å gjøre. Jeg leste at røyking forsterker angst. Jeg vil tenke så realistisk som mulig, og jeg har ikke lust å drite meg ut en gang til hos legene fordi som sagt, det finnes folk som virkelig trenger det. Halve foten har begynt å bli mer følsom også, samt hodepinen forsvant komplett. Ingen svimmelhet. Tvile sterkt at jeg har hjerneslag, jeg tror ikke at man går rundt med det i 3 dager uten at det forverrer seg. Trodde sist gang jeg hadde hjerteinfarkt og hjertemuskel betennelse, så ja, jeg kommer ikke til å drite meg slik ut igjen. Har bare tatt meg en røyk når jeg følte at jeg ellers ikke får fokusere meg. Å slutte med en gang er enklere sagt enn gjort @Mumia. Jeg har vært avhengig av nikotin i gode 5 år, så det er ikke bare å knipse med fingrene og man er røykfri. Jeg har mål å slutte komplett, og jeg tar meg den tiden jeg trenger. Takker for svar og råd. Anonymkode: 7e28b...427 Om 1 uke ca. forsvinner røykesuget, hopp i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå