Gå til innhold

Hva skjer hvis man drar hjem til fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg så klart ikke har planer om. Men ble inspirert av den psykologtråden. Fikk bare tanker i hodet om hva som hadde skjedd da. Hadde han ringt politiet? Dette er bare tanker og helt utenkelig å gjøre i virkeligheten.

Anonymkode: ee18e...d5f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt hvordan personen fremstår. Hvis legen blir redd ringer h*n nok politiet ja. Er det midt på lyse dagen og pasienten ser frisk og normal ut, prøver sikkert legen å "snakke personen vekk". 

Skrevet

Det kommer nok an på situasjonen. Hvis du var truende, ville kanskje vedkommende ringt politiet. Hva ville du oppnå med å kontakte fastlegen hjemme da? Jeg tror du ville blitt høflig vist bort dersom du ikke lå alvorlig skadet foran huset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Muskath skrev (Akkurat nå):

Det kommer nok an på situasjonen. Hvis du var truende, ville kanskje vedkommende ringt politiet. Hva ville du oppnå med å kontakte fastlegen hjemme da? Jeg tror du ville blitt høflig vist bort dersom du ikke lå alvorlig skadet foran huset. 

Skjønner. Er ikke noe jeg har tenkt å gjøre. Fikk bare tanken om det og da ble jeg nysgjerrig på hva som hadde skjedd…

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner. Er ikke noe jeg har tenkt å gjøre. Fikk bare tanken om det og da ble jeg nysgjerrig på hva som hadde skjedd…

Nei, heldigvis 😀bare skrev «du» i stedet for «man».

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen som har gjort det også. Skulle ikke forundre meg…

AnonymBruker
Skrevet
Muskath skrev (4 minutter siden):

Nei, heldigvis 😀bare skrev «du» i stedet for «man».

😊👍

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg dratt hjem til min så hadde jeg nok fått kaffe og en prat. Bor på et lite sted og kjenner folk på mange fronter. 

Anonymkode: a3cba...606

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sikkert noen som har gjort det også. Skulle ikke forundre meg…

Fastlegen min har skjult adresse og tlfnummer så jeg kan ikke dra til han dessverre. 

Anonymkode: 4a5f2...816

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fastlegen min har skjult adresse og tlfnummer så jeg kan ikke dra til han dessverre. 

Anonymkode: 4a5f2...816

For hadde han ikke hatt det, så hadde du dratt??

Anonymkode: 612c2...3ee

• Liker 11
Skrevet

Han hadde sikkert ringt politiet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, n*n hadde ikke vært fastlegen din lenger. Jeg kjenner flere fastleger, ingen av dem står med tlf og adresse på gulesider, nettopp pga crazy pasienter (og pårørende). Og ja, jeg vet om folk som har blitt oppsøkt hjemme. 

Anonymkode: 975b7...a48

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, n*n hadde ikke vært fastlegen din lenger. Jeg kjenner flere fastleger, ingen av dem står med tlf og adresse på gulesider, nettopp pga crazy pasienter (og pårørende). Og ja, jeg vet om folk som har blitt oppsøkt hjemme. 

Anonymkode: 975b7...a48

Min fastlege har tlf og adresse på gule sider har jeg sett. Men jeg har da ikke tenkt å oppsøke han privat.

AnonymBruker
Skrevet

Som barn av fastlege med spesielt etternavn kan jeg huske en ubehagelig telefonsamtale på hustelefonen da jeg var liten. Hvis noen hadde ringt på døra og oppført seg bare bittelitt unormalt - dvs fortalt at det var en pasient som trengte lege med en gang, hadde jeg blitt direkte vettskremt, og pappa hadde sannsynligvis bytta jobb.

Bare ikke gjør det.

Anonymkode: 76482...c0e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 20.28):

Noe jeg så klart ikke har planer om. Men ble inspirert av den psykologtråden. Fikk bare tanker i hodet om hva som hadde skjedd da. Hadde han ringt politiet? Dette er bare tanker og helt utenkelig å gjøre i virkeligheten.

Får nok en kaffekopp og en gratis GU-undersøkelse..

AnonymBruker
Skrevet

Flere av mine kollegaer har fortalt meg om pasienter som har oppsøkt dem privat.  INGEN av dem har vært positive til det. En sa at hun hadde skjelt ut pasienten, en annen gang hadde hun bare lukket døren da hun så hvem det var.  En lege ringte politiet, men det var mest fordi pasienten var kjent ustabil.  En får støtt og stadig sms fra en pasient, disse overser han glatt, pasienten tar ikke hintet.  Leger har rett til et skille mellom jobb og privat, folk som ikke skjønner dette er rett og slett halvlobotomerte.  

Anonymkode: 9b1de...e51

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vel, slikt gjør man bare ikke, det er ikke tankeeksperiment materiale en gang. La folk få fred når de har fri, fastleger/sykepleier/butikkansatt uansett det er INGEN grunn for at en "bruker" skal møte opp hjemme hos de. Det er STALKER oppførsel og ingenting annet. Hva slags fantasier man har laget i hodet sitt holder man virkeligheten utav, for det er bare i DITT hode man ser "skjult" tegn og signaler.

Anonymkode: 2ee78...54e

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk privatnr til min tidligere fastlege,  men jeg ringte aldri, føler det er å tråkke over en grense, en skal respektere folks privatliv

Anonymkode: bfc56...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, slikt gjør man bare ikke, det er ikke tankeeksperiment materiale en gang. La folk få fred når de har fri, fastleger/sykepleier/butikkansatt uansett det er INGEN grunn for at en "bruker" skal møte opp hjemme hos de. Det er STALKER oppførsel og ingenting annet. Hva slags fantasier man har laget i hodet sitt holder man virkeligheten utav, for det er bare i DITT hode man ser "skjult" tegn og signaler.

Anonymkode: 2ee78...54e

Heldigvis ikke noe jeg drømmer om å gjøre da, men noen ganger dukker tanker opp, men det blir med tanken ja. Når det gjelder butikkansatte så vet jeg ikke om det er så strengt. Jeg har faktisk vært på date med en butikkansatt en gang, og det var han som inviterte meg (vet ikke om det er lov) Ble ikke noe forhold, men vi er gode venner og han jobber fortsatt i den butikken.

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ikke noe jeg drømmer om å gjøre da, men noen ganger dukker tanker opp, men det blir med tanken ja. Når det gjelder butikkansatte så vet jeg ikke om det er så strengt. Jeg har faktisk vært på date med en butikkansatt en gang, og det var han som inviterte meg (vet ikke om det er lov) Ble ikke noe forhold, men vi er gode venner og han jobber fortsatt i den butikken.

Jeg har jo heller ingen interesse av å snakke med fastlegen min bortsett fra når jeg er hos han på legetime. Han presser meg til å gjøre mere ting jeg ikke klarer nå, han prøver jo bare å hjelpe. Men jeg orker ikke dette ellers nei. Som sagt bare noe som dukket opp i tankene mine og begynte bare å lure på hva som kunne skje hvis jeg dro hjem til han. Men det er uaktuelt å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...