Gå til innhold

Orker ikke lage ordentlige måltider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste månedene hatt null overskudd til å lage noen form for ordentlig mat. Hvis jeg i det hele tatt har husket å handle så spiser jeg kanskje en brødskive med ost til middag, eller noen ganger (i perioder hver dag) en 1/4-1/2 pose potetgull. Jeg vet at dette er en ond sirkel hvor kosten min gjør meg mer slapp, men føler det er så vanskelig å bryte ut. Selv om jeg ikke spiser noe avansert så hoper oppvasken seg opp (har ikke oppvaskmaskin) og det er veldig ofte jeg glemmer å sette maten inn i kjøleskapet, slik at den blir ødelagt..

Føler meg litt fortvilet, noen som har gode råd?

Jeg vet jo hva en riktig kost er, problemet er kanskje at jeg stiller så høye krav til at det skal være slik og slik, og når jeg feks ikke har energi til å planlegge og handle så kan det være det samme. Jeg er tidlig tjueåra. Er normalvektig, så sånn sett er det jo ikke noe problem. Har en historie med anoreksi, men da veide jeg 25kg mindre og er tydeligvis ikke preget av det lenger siden jeg spiser potetgull 😅

Anonymkode: 018a3...c36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du trenger å stoppe opp og ta en fot i bakken - og en pust - og finne ut av hvor skoen trykker. 

Anonymkode: 9f6af...c67

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ikke har overskudd til å lage mat kjøper jeg Fjordland, ferdige salatposer og frukt. Null planlegging. Middag og dessert på 5 minutter. Det er mye bedre enn ingenting og ikke dårlig mat.

Anonymkode: 4e191...763

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...